Gå til innhold

Hvor ofte bruker du tanntråd?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har alltid vært flink å pusse tenna, men tanntråden har jeg slurva endel med. Fikk besked av tannlegen at jeg måtte begynne å bruke det, pga begynnende hål mellom tennene. Men hvor ofte er det anbefalt å bruke tanntråd? Skal en gjøre det hvær gang en pusser tennene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

det aller beste er vel å gjøre det etter hver gang man har spist,men.. sørg iallefall for å gjøre det før du legger deg, slik at ikke baseluskene ligger å godgjør seg mella tenna dine om natta :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Uff, disse tannlegene som tar betalt for å gi oss dårlig samvittighet...

Jeg fikk også refs sist (og gangen før der også faktisk...), men min tannlege sverger til tannpirkere fordi hun mener at man også skal trimme tannkjøttet... :o Ifølge henne skal jeg bruke dem hver dag de første 2-4 ukene eller til det slutter å blø etter bruk..., deretter 3-4 ganger i uka.

Skrevet

Jeg bruker tanntråd hver dag 2 ganger om dagen.

Jeg er avhengig av tanntråd :o

Bruker det også ofte etter jeg har spist.

Føler ellers at jeg har noe mellom tennene...

Skrevet

Tanntråd bør brukes etter hver tannpuss.

Jeg bruker aldri tanntråd.

Skrevet
Jeg bruker aldri tanntråd.

Ikke jeg heller :oops:

Skrevet

Ikke jeg heller :oops:

Og ikke jeg heller :oops: :oops:

Skjemmes litt for det, for tannlegen påpeker det alltid når jeg er der og jeg har time om to uker nå! Hm, kremt, må nok dra til butikken etter jobb i dag.... :oops:

Skrevet

Jeg bruker aldri tanntråd, men er storforbruker av tannpirkere. Bruker dem etter hvert måltid. Pluss litt sånn innimellom. Sjelden jeg er mer enn fem meter fra en tannpirker :oops:

Skrevet

Jeg bruker tanntråd ca 3gangar i uka,...og hvis jeg spiser ting som tydelig etterlater rester (ananas f.eks).

Skrevet

Etter at jeg oppdaget den nye Jordan tanntråd-greia, med skaft og utskiftbare tanntråder, har jeg begynt å bruke tanntråd hver kveld. Så mye enklere enn løs tråd !

Skrevet

Jeg forsøker å ta tennen oppe en kveld og tennene nede kvelden etter, men slurver nok litt, ja.

Men 'teknikken' er ganske viktig også. Du skal ikke bare ta tråden ned mellom tennene, men også forsøke å føre den ned 'under' tannkjøttet (men uten å skjære!) slik at du får med basiluskene som ligger der. Altså ikke bare mellom to tenner, men også litt på forsiden og baksiden.

Skrevet

Jeg er altfor sløv med det...kanskje én gang i uka. Skal prøve å skjerpe meg nå. Er ikke så begeistret for den nye typen tanntråd... Får man tak i god gammeldags "tråd" mer?

Skrevet

Jeg bruker sjelden tanntråd, og har aldri hatt et eneste hull.

Skrevet

3-4 ganger i uka bruker jeg tanntråd. Anbefaler jordan sine nye "tannbørster" med en tanntråddel i enden i stedet for børsteting..

Skrevet

Annenhver dag skal være nok... "Av og til" er visst ingenting, ifølge tannlegen min... Jeg prøver å huske det annenhver dag, men er veeeldig flink til å glemme...

Gjest Anonymous
Skrevet

bruker tanntråd ca annen hverdag...får man ikke ganske dårlig ånde om man ikke renser tennene med tann tråd?

lukt på tanntråden etter du har brukt den hvis det er lenge siden du brukte det sist...det lukter ikke godt!!!

syntes nesten det er litt ekkelt med folk som ikke bruker tanntråd,tenk alt du får mellom tennene...

Skrevet

Ingen av dere som bruker easy-glide da?

Den er super :sjarmor:

Gjest Ms Chanandler Bong
Skrevet

Fikk også refs av tannlegen sist jeg var der, så jeg prøver å bruke det hver kveld - men det hender at jeg hopper over ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...