Gå til innhold

Ringe ang. stilling

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har søkt på en stilling, og fortalte dette til min konsulent i vikarbyrået jeg er "medlem" av.

Det er snart en uke siden fristen gikk ut, og jeg har ikke hørt noe ennå. Konsulenten min sier jeg må ringe for å gjøre inntrykk,....

Men hva skal jeg si når jeg ringer??

Er i grunnen interessert i å høre hvor mange som har søkt, men blir ikke det dumt å bare spør om det?

Give me some advice,... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan spørre om de har mottatt søknaden din og hvor langt de har kommet i ansettelsesprosessen. :)

Ja, det er det mange som gjør. Dermed vil de også huske deg og dra deg ut av bunken, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ringe og be om å få tilsendt søkerliste, hvis de har dette. De fleste sender ut brev om at søknaden er mottatt, så jeg ville ventet med å ringe til jeg hadde fått dette brevet. Det kan ta et par uker før du får et slikt brev i posten. Vær obs på at i store bedrifter og stat/kommune/fylke blir søknadsbunkene behandlet og registrert i PERSONALAVDELINGEN før den blir sendt videre til den avdelingen som skal ansette. Å ringe til kontaktpersonene i annonsen "bare" for å høre om søknaden har blitt mottatt kan fort bli oppfattet som masete!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og ikke be om søkerliste om du har søkt i en privat bedrift - de gir ikke ut slike stort sett...

Om du ringer, bør du prøve å fremheve deg selv som søker, ikke bare si "jeg lurer på hvor langt dere er kommet", som nevnt over kan det virke masete.

Si at du syntes jobben hørtes interessant ut, og at du mener du passer godt inn/kan fylle den godt, og at du håper du får komme på intervju.

Å ringe bare for å gjøre det uten å komme med mer informasjon ville jeg ikke gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...