Gå til innhold

Paven sjokkert over Sverige.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Venstresiden har lenge vært begeistret for den nye paven fordi han har vært tilhenger av en "raus asylpolitikk" og at Europa slipper inn afrikanere og folk fra Midt-Østen, det var helt fram til han dro på besøk til Sverige.

I følge avisen Crux, som står Vatikanet nær, ble paven så skremt over flerkultur og asylpolitikken i Sverige. Spesielt etter å ha besøkt Malmø ble paven skremt. Han ble faktisk så skremt at han har skiftet mening.

https://cruxnow.com/commentary/2016/11/04/sweden-pope-francis-becomes-immigration-realist/

Anonymkode: 7b317...751

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Skjønner godt paven ble skremt.

Skrevet

Hvorfor finnes det ikke en norsk artikkel om dette tro?

Anonymkode: bc747...ea4

• Liker 10
Skrevet

Hva med å sende Audun Lysbakken, Jonas Gahr Støre og Trine Skei Grande ned til Malmö ned på en liten studietur? La dem bo ei uke i en sliten leilighet i Rosengård og nyte den flotte multikulturen.

• Liker 12
Gjest Catalina Culès
Skrevet
5 minutter siden, Example skrev:

Hva med å sende Audun Lysbakken, Jonas Gahr Støre og Trine Skei Grande ned til Malmö ned på en liten studietur? La dem bo ei uke i en sliten leilighet i Rosengård og nyte den flotte multikulturen.

De folka lever i en rosa boble og vil nok aldri få opp øynene.

Skrevet
Akkurat nå, Loki Laufeyson skrev:

De folka lever i en rosa boble og vil nok aldri få opp øynene.

Du vet, de har jo peiling de. De har tross alt alle sammen en venn eller nabo med innvandrerbakgrunn, som gjerne er høyt utdannet og har en bra jobb. Da er jo alle sånn vet du.

• Liker 9
Skrevet
19 minutter siden, Example skrev:

Jeg er usikker på om dette kan endre på mangeårig blindhet for realiteten, men det er absolutt verdt et forsøk. Hvis paven kan bli realist, så kan (nesten) alle bli det. 

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er et godt poeng.

Nrk,TV2 og avisene har gitt mye dekning til pavens kamp for migrantene og flyktningene, men at han nå begynner å innse alle problemene, ja det skal vi helst ikke få vite.

Anonymkode: 7b317...751

• Liker 8
Skrevet (endret)

Enda bedre her, mener jeg. http://www.catholic.org/news/hf/faith/story.php?id=71821

Jeg liker spesielt godt bruken av ordet "assimilere". Noen har prøvd å gjøre det ordet til et skjellsord, fordi det legger ansvaret på den fremmede, at han/hun skal gi avkall på sin kultur når den strider mot vertslandets. Vi bør heretter bruke ordet assimilering i hver sammenheng, og ikke integrering.  Assimilering defineres innenfor samfunnsvitenskapen som den prosess som gjør at person eller en minoritet gir avkall på sin kultur og går over til å leve i henhold majoritetskulturens dominerende verdier, normer og tradisjoner.

Sitat

However, he also became aware of the threat that many feel the influx of Muslims poses to the Swedish nation. Some of the Muslim asylum seekers are refusing to assimilate and are instead demanding that their hosts change their laws to accommodate them. ..............................................

This does not mean the alien needs to give up his religion, but he should not expect his hosts to adopt his alien faith or his laws, which is absurd.

I tillegg sier FNs Flyktningkonvensjon det samme. http://www.unhcr.org/protect/PROTECTION/3b66c2aa10.pdf

Skärmavbildning FN:s flyktingkonvention

Endret av ops2
  • Liker 4
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva, og ta ut kvalitetstoff, som videoen med Sophie Elises underboob? Jeg tror du er gal! Verdien av å telle hvor mange ganger hun løfter armen og tørker tårer mens hun blotter pupp, kan ikke måles i penger eller spalteplass.

:tongue:

• Liker 7
Skrevet

Er dette tull eller på ordentlig?? Kommer meg ikke inn på siden. Det er isåfall formidabelt!

Skrevet
22 minutter siden, Zalo2 skrev:

Er dette tull eller på ordentlig?? Kommer meg ikke inn på siden. Det er isåfall formidabelt!

Men det vil desverre ikke nå ut til den gjengse nordmann.. 

Anonymkode: 482ee...fbd

• Liker 2
Skrevet
35 minutter siden, ops2 skrev:

Enda bedre her, mener jeg. http://www.catholic.org/news/hf/faith/story.php?id=71821

Jeg liker spesielt godt bruken av ordet "assimilere". Noen har prøvd å gjøre det ordet til et skjellsord, fordi det legger ansvaret på den fremmede, at han/hun skal gi avkall på sin kultur når den strider mot vertslandets. Vi bør heretter bruke ordet assimilering i hver sammenheng, og ikke integrering.  Assimilering defineres innenfor samfunnsvitenskapen som den prosess som gjør at person eller en minoritet gir avkall på sin kultur og går over til å leve i henhold majoritetskulturens dominerende verdier, normer og tradisjoner.

I tillegg sier FNs Flyktningkonvensjon det samme. http://www.unhcr.org/protect/PROTECTION/3b66c2aa10.pdf

Skärmavbildning FN:s flyktingkonvention

Ja, assimilering er vel det riktige begrepet når det gjelder kultur, religion og skikk som er uforenelige med Vesten. Men integrering er fortsatt relevant å bruke der hvor opprinnelige kultur, religion og skikk er ganske like vertslandet sine. For man trenger ikke gi avkall på noe for å erstatte det med så å si tilsvarende alternativ. Man trenger gi avkall på noe som ikke lar seg forene med levesettet i landet man er kommet til. Som for eksempel vise holdninger som er typiske i Afrika og Midt-Østen.

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det vil desverre ikke nå ut til den gjengse nordmann.. 

Anonymkode: 482ee...fbd

Njaei.. men det er en bra start, paven har stor makt, og det handler om smitteeffekt.

Skrevet

Jeg må likevel skryte litt at han i alle fall er modig nok til å snu. Noe jeg tviler på om Støre, Grande, Hareide og Lysbaken er.

• Liker 2
Skrevet

Anonymkode: 974ab...94d

• Liker 2
Skrevet
15 timer siden, Example skrev:

Angående Audun Lysbakken, er mannen helt sinnsforvirret? Det virker det er noe galt med blikket hanes.  

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, kat-e skrev:

Jeg må likevel skryte litt at han i alle fall er modig nok til å snu. Noe jeg tviler på om Støre, Grande, Hareide og Lysbaken er.

Bare ett ord: Faktaresistens.

• Liker 1
Skrevet

Det er ganske gale at det er Paven som får øynene opp først, fremfor mange mange andre her i landet. Paven skal jo være så diplomatisk, men heldigvis ønsker han litt sannhet også, og ikke bare si snille ting om alt og alle. For er man egentlig kjærlig om man ikke tørr å kalle en spade for en spade?

Anonymkode: 1d12d...7c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...