Gå til innhold

Kan jeg gå uten BH på jobb?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, skruf skrev:

Nei, den stråmannsargmentasjonen kan du ha for deg selv, det var du som dro paralleller fra svømmehall til strand..

Forskjellen på kvinner og menn er ikke samfunnskapt, det er ren biologi. 

Det var heller ikke vanlig å se masse nakne damebryster for noen tiår siden. 

Igjen, stråmannsargumentasjon. Jeg har ikke hevdet at "forskjellen på kvinner og menn" er samfunnsskapt. Jeg sikter til hva som er forventet at de skal kle seg i. 

Du brukte svømmehall som eksempel for å fremme et poeng, mens jeg brukte strender. Jeg ser virkelig ikke hvorfor det ene er galt når det andre er greit. Og jo, på 80-tallet var det vanlig at kvinner gikk toppløse på strender. 

Anonymkode: 93631...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Igjen, stråmannsargumentasjon. Jeg har ikke hevdet at "forskjellen på kvinner og menn" er samfunnsskapt. Jeg sikter til hva som er forventet at de skal kle seg i. 

Du brukte svømmehall som eksempel for å fremme et poeng, mens jeg brukte strender. Jeg ser virkelig ikke hvorfor det ene er galt når det andre er greit. Og jo, på 80-tallet var det vanlig at kvinner gikk toppløse på strender. 

Kvinner går fortsatt toppløs på strender, så ser ikke helt hvorfor du gnager på den argumentasjonen.

Men; synes du at kvinner skal få gå toppløs i svømmehaller også da? Siden du nevner at jeg nevnte svømmehall og du strand. I følge din teori så burde jo kvinner absolutt kunne stikke i badeland bare iført bikinibuksa eller en shorts. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, skruf skrev:

Kvinner går fortsatt toppløs på strender, så ser ikke helt hvorfor du gnager på den argumentasjonen.

Men; synes du at kvinner skal få gå toppløs i svømmehaller også da? Siden du nevner at jeg nevnte svømmehall og du strand. I følge din teori så burde jo kvinner absolutt kunne stikke i badeland bare iført bikinibuksa eller en shorts. 

Poenget er som jeg har nevnt nå tre ganger: forventninger til hvordan vi skal kle oss er noe som er samfunnsskapt og ikke noe som er biologisk betinget. De liberale holdningene til at mannlige brystvorter er synlige gjennom skjorten mens kvinner må ta i bruk BH eller i verste fall brystvorteskjulere er ikke et biologisk fenomen. Dette skyldes samfunnsutviklingen. Eksempelet med strender var kun for å vise til nettopp dette. 

Jeg synes ikke kvinner skal bli uglesett fordi de ikke bruker BH eller brystvorteskjulere. BH skal etter min mening fungere som et hjelpemiddel for kvinner som ønsker det - ikke som en nødvendighet. 

Jeg er litt usikker på om du misforstår meg med vilje eller om du har tungt for å forstå hva jeg skriver. "Min teori" tilsier ikke at kvinner kan "stikke i badeland bare iført bikinibuksa eller en shorts". Ikke forstår jeg hvordan du drar dette ut fra mine innlegg. Poenget mitt er jo at kvinner ikke kan gjøre dette nettopp fordi det ikke er sosialt akseptert. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Poenget er som jeg har nevnt nå tre ganger: forventninger til hvordan vi skal kle oss er noe som er samfunnsskapt og ikke noe som er biologisk betinget. De liberale holdningene til at mannlige brystvorter er synlige gjennom skjorten mens kvinner må ta i bruk BH eller i verste fall brystvorteskjulere er ikke et biologisk fenomen. Dette skyldes samfunnsutviklingen. Eksempelet med strender var kun for å vise til nettopp dette. 

Jeg synes ikke kvinner skal bli uglesett fordi de ikke bruker BH eller brystvorteskjulere. BH skal etter min mening fungere som et hjelpemiddel for kvinner som ønsker det - ikke som en nødvendighet. 

Jeg er litt usikker på om du misforstår meg med vilje eller om du har tungt for å forstå hva jeg skriver. "Min teori" tilsier ikke at kvinner kan "stikke i badeland bare iført bikinibuksa eller en shorts". Ikke forstår jeg hvordan du drar dette ut fra mine innlegg. Poenget mitt er jo at kvinner ikke kan gjøre dette nettopp fordi det ikke er sosialt akseptert. 

Du mener at det er samfunnskapt, jeg mener det er det ikke er det. Noe som jeg har prøvd å forklare flere ganger. 

Å dra argumenter som "tungt for å forstå" blir for dumt, når man legger seg på sånne nivåer så ser jeg det ikke heniktsmessig å diskutere videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri hevdet at "alt skal være helt likt". Jeg poengterer det faktum at dette er noe som er samfunnsskapt. Samtidig viser jeg til at det bare for noen tiår siden ikke var uvanlig å se kvinner med utildekkede bryst. 

Stråmannsargumentasjon kan du holde deg for god for. 

Du vet ikke hva stråmannsargumentasjon betyr, så rimelig dumt å bruke ordet da. 

Når tid har det vært vanlig med utildekkede bryst på arbeidsplassene? Temaet er bh på jobb, og du argumenterer for at det har vært vanlig med utildekkede bryst.

Anonymkode: 89079...f82

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom noen er opptatt av anstendighet, BH og utrigninger. Hva da med menn med rørleggersprekk og halve maven ute ?

Anonymkode: 8f576...863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dersom noen er opptatt av anstendighet, BH og utrigninger. Hva da med menn med rørleggersprekk og halve maven ute ?

Hvem forsvarer det? Damer med store pupper og menn med store mager kan ikke skjule det, men de trenger ikke fronte det med å gå uten bh eller for liten genser.

Anonymkode: 89079...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl
På 8.11.2016 den 18.26, Honnikorn skrev:

Sært at menn kan gå med struttepupper så mye de vil mens vi damer ikke kan gå uten BH uten å sette plasterlapper på brystvortene liksom. Hvem har bestemt at det er forskjell på det? Jeg forbeholder meg retten til å gå uten BH når det passer meg. 

Helt enig! Menn kan vise brystvorter men ikke kvinner? Det er jo helt naturlig å ha brystvorter.. noen folk altså:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Thursday, November 10, 2016 den 6.48, skruf skrev:

Du mener at det er samfunnskapt, jeg mener det er det ikke er det. Noe som jeg har prøvd å forklare flere ganger. 

Å dra argumenter som "tungt for å forstå" blir for dumt, når man legger seg på sånne nivåer så ser jeg det ikke heniktsmessig å diskutere videre. 

Hahaha, hva??? Er det en biologisk nødvendighet at vi må ha klistrelapper på brystvortene??? Jeg tror det er samfunnsskapt, trolig av en pengegrisk amerikaner med en god forretningsidé.

Anonymkode: 689f5...bd9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har store pupper og har gått uten bh på jobb uten problemer... det jeg har gjort er å ha en litt tettsittende singlet underst. Da holder den puppene på plass. Så har jeg en genser eller topp, og en strikkejakke utenpå. Da ser ingen at jeg ikke har bh.

Anonymkode: b821c...daa

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.11.2016 den 23.59, skruf skrev:

Var nettopp på trening med ei som ikke hadde bh på seg. Hun hadde iallefall en D-cup, og jeg tuller ikke når jeg sier at brystene var sånn ca overalt under den løse tskjorta på den step-timen. 

Man trenger liksom ikke å vise frem alt hva man har av kropp.. 

Det er vel ikke det samme som å vise fram kroppen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...