Gå til innhold

Kan jeg gå uten BH på jobb?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Rosenknupper"? Hjelpes... Du hadde sex sist i forrige århundre eller? Ikke rart du blir gal av å måtte se på alt du ikke får røre. Heldigvis er det ikke vårt problem om du ikke bestemmer deg for å bli så kåt av oss at du blir voldtektsmann da, og ikke bare han ekle "creeper'n" som stirrer. Og da skylder du vel på oss etterpå. "Jammen, dommer, hun hadde jo ikke BH på, det er jo som å be om å bli voldtatt" -tror ikke du kommer langt medxden forklaringa gitt..! Æsj, grøsser seriøst av energien du sender ut.

Anonymkode: 929c7...5b5

Tro hva du vil, men jeg har aldri hatt problemer med å få det jeg vil ha...

Er dere damer som ikke fatter at dere med klesstil sender signaler, tidvis feil signaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, -Missi- skrev:

I dag på skolen var det ei jente  i klassen som gikk uten bh, hadde aldri tenkt over puppene hennes før, er ikke akkurat noe jeg pleier å gjøre men.. hun hadde ganske små litt sånn trekantede pupper som hang ned, og jeg så tydelig hvor brystvortene var for å si det sånn.. klarte ikke la være å stirre:sjenert:

Helt ærlig jeg visste ikke helt hvor jeg skulle gjøre av meg:ninja:

Eh altså jeg vil gjerne si at alle kan gå uten bh, vi bestemmer over egen kropp osv. Men akkurat på jobb hadde jeg personlig aldri gått uten bh,ikke på skolen heller eller i andre slike "offentlige/seriøse" sammenhenger men så har jeg E-cup også da, føler at puppene mine får nok oppmerksomhet om jeg ikke skulle gå uten bh i tilegg. Kan gå med bare sommerkjole en varm sommerdag da men da f.eks på terassen, i park med venner, butikken eller andre mer useriøse ting :P:)

Du har skjønt det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aaand? Er du serr stolt over å være en mobber? Det du beskriver er jo at du og alle kollegaene dine er skikkelig kjipe mennesker som dømmer og baksnakker folk fordi de tør å være seg selv og ikke følge saueflokken! Fy faen sier jeg bare, triste greier...

Som kjent er det ingen retningslinjer når du er i arbeidslivet. Om du vil komme i grilldressen, uten BH, ikke dusjet på en måned er helt klart det samme. Å være seg selv i arbeidslivet har som kjent ingen kontekst, om jeg drar fram kuken og napper litt i den på morgenmøtet så tør jeg å være meg selv. Saueflokken her på jobb de jobber, så for å ikke å følge flokken, så gjør jeg ikke en dritt, skikkelig tøffing med andre ord, jeg er ikke som andre.

Om du ikke skjønner at de fleste arbeidsplasser har kotyme for hvordan du er kledd og oppfører deg, så aner du ingen ting om arbeidslivet.

Anonymkode: 89079...f82

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludolek

Jeg foretrekker at folk går med vanlige klær på jobb, og det inkluderer BH i en eller annen form og truse.

Men om man har en singlet i tykkere stoff og vintergenser som andre her nevner så blir det muligens litt annerledes.

Jeg foretrekker jo også at mann bruker undertøy som gjør at ikke p****** henger og slenger - og det er ikke så mye at jeg tenner på det sånn sett - men at akkurat de tingene blir distraherende når det ikke har på seg undertøy som dekker litt.

Samme tenker jeg om dype utringninger, eller veldig stramme bukser som går langt oppi bakenden fordi man har g-strengtruse. Eller major trusekant deluxe som gir dobbeltrumpe, BH som gir sjukt mye dobbeltpupp eller magetopper.

Endret av Ludolek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner... Å gå uten bh er upassende og vulgært, å baksnakke kolleger er helt innafor og det er ikke pinlig at voksne mennesker oppfører seg slik i det hele tatt.

Anonymkode: 34099...073

Jeg har ikke baksnakket henne, jeg har pult henne, så hva snakker du om? Jeg refererer til hvordan hun blir sett på.

Anonymkode: 89079...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8. november 2016 den 18.08, dælk skrev:

Jeg bruker ikke bh på jobb...

Hilsen sykepleier med a-cup :P 

Dette tror jeg ikke på. Som sykepleier vet du at det er upassende å vise brystvorten eller pupper gjennom uniformen. Bruker du hvit topp er den gjennomsiktig. 

Anonymkode: a9fbd...fc0

Endret av Nordvesta
Ryddet for spekulasjon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kollegaen min har fått advarsel om dette. Vi skal være en bedrifts ansikt utad og hun ble irettesatt for å ikke respektere dette. Helt på sin plass synes jeg. 

Anonymkode: 50c03...036

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du må ikke bruke BH :) 

Folk har desverre forskjellig syn på dette...
"Gjør ditt, gjør datt"

Om jeg kjøper BH på H&M, så ligger jeg på ca en 75C, (de er akkurat bittelitt for liten, men større kopp, er for stor)Jeg går ikke med BH. De få gangene jeg gjør det, er f.eks om jeg drar ut på byen. Er såpass (u)heldig, at jeg slipper stive brystvorter (har flate). Jeg bruker ofte en tettsittende singlet, og løst plagg over der, så de disser ikke rundt, hverken i trapper eller når jeg andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Rosenknupper"? Hjelpes... Du hadde sex sist i forrige århundre eller? Ikke rart du blir gal av å måtte se på alt du ikke får røre. Heldigvis er det ikke vårt problem om du ikke bestemmer deg for å bli så kåt av oss at du blir voldtektsmann da, og ikke bare han ekle "creeper'n" som stirrer. Og da skylder du vel på oss etterpå. "Jammen, dommer, hun hadde jo ikke BH på, det er jo som å be om å bli voldtatt" -tror ikke du kommer langt medxden forklaringa gitt..! Æsj, grøsser seriøst av energien du sender ut.

Det antar jeg de aller fleste på KG har hatt, de som har (hatt) partnere. :ler: Selv er jeg sikkert meget uanstendig som gjerne går uten bh til vanlig. Hvordan kan man se om en kvinne ikke har på bh under en ugjennomsiktig uniform, på sykehus for eksempel? Dette var til "made4u".

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Arabella skrev:

Det antar jeg de aller fleste på KG har hatt, de som har (hatt) partnere. :ler: Selv er jeg sikkert meget uanstendig som gjerne går uten bh til vanlig. Hvordan kan man se om en kvinne ikke har på bh under en ugjennomsiktig uniform, på sykehus for eksempel? Dette var til "made4u".

Ikke alltid man ser det, og da er det selvfølgelig helt ok...

Dog tror jeg hadde lagt merke til det dersom ei sykepleier gikk uten BH, dem beveger seg jo mer da, slik legger jeg merke til.

Jeg har lagt merke til sykepleiere tidligere. :rodme: Etter min første kne-operasjon (narkose) så var jeg så borte når jeg kom til meg selv på oppvåkningen at jeg spurte om det samme opp og opp igjen hver gang sykesøsteren kom bort og sjekket til meg, samboer fortalte at hun var flau over det. Jeg spør meg selv hvor ofte jeg betraktet hun sykepleieren, for hun så virkelig ikke ille ut...

Om det dog ikke merkes så er det greit!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At brystene (uten-BH) beveger seg, er jo helt naturlig. Fatter ikke at det skal være et problem.

Anonymkode: 7b98e...34d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

At brystene (uten-BH) beveger seg, er jo helt naturlig. Fatter ikke at det skal være et problem.

Det er stor forskjell med og uten BH, det ene skaper distraksjon og det andre ikke.

Resultatet blir hvordan dere oppfattes når det legges merke til, damer er tjent med å oppfattes anstendig. Dere burde være opptatt av dette, at dere ikke er det viser bare at dere ikke fatter hvordan dere kler dere påvirker hvordan folk ser på dere... Vil dere ikke oppfattes anstendige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Om hun hadde store pupper som henger, hvorfor er det da ikke akseptabelt?

Fordi da kan man lettere se at de ikke har på bh når puppene henger ned på magen :) Jeg er ikke den du siterte men svarte likevel. 

Anonymkode: 23422...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette tror jeg ikke på. Som sykepleier vet du at det er upassende å vise brystvorten eller pupper gjennom uniformen. Bruker du hvit topp er den gjennomsiktig. Troll... :P 

Anonymkode: a9fbd...fc0

Javel da, er bare sykepleierstudent :PpPppp 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UhuruPeak

Nei. Du kan fint droppe bh. Jeg bruker ikke bh på jobb. BH står for brystholder og hvis du ikke har behov for det hvorfor bruke det?! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke nødvendigvis noe problem å gå uten bh, men jeg skjønner heller ikke problemet med å bare kjøpe et par nye? størrelsen din er jo ikke akkurat umulig å få tak i i en hvilken som helst klesbutikk :P

Anonymkode: e87f5...747

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
13 minutter siden, UhuruPeak skrev:

Nei. Du kan fint droppe bh. Jeg bruker ikke bh på jobb. BH står for brystholder og hvis du ikke har behov for det hvorfor bruke det?! 

Besøkte nettsiden din, ser ut som om du har vært på noen fine turer og har spennende interesser. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, made4u skrev:

Er ikke vanskelig å fatte at ei politidame hvor brystvorter vises under politiskjorten ikke utstråler den samme autoritet som ei som har BH-under, hvis knoppene hadde vært godt synlige da hadde i alle fall jeg kommet inn på tanker som at hun kunne vært kvinnelig stripper, og jeg kunne lekt med tanken om hun ikke snart skulle reise seg opp og starte dansen og ta frem håndhjernene. Sier seg selv at autoriteten hennes faller som en stein ved å gå uten BH.

Lærer-rollen har vi vært inne på, om man som far skulle plukket opp barn på skolen og møtte en slik lærerinne så kunne man lett tenke hvem sin far hun er ute etter å gjøre inntrykk på? Det fungerer bare ikke...

Bankansatte, jeg ville i alle fall betvilt dama uten BH og det er ikke hun jeg ville hatt rådgivning av for jeg kunne ikke sett henne som like seriøs som ei som kledde seg anstendig.

Burde ikke være så vanskelig å fatte dette...

I mange andre roller også, om jeg skulle ramle inn ett sted så ville jeg fått ett negativt inntrykk av bedriften om jenter der gikk rundt med struttende rosenknupper under blusene.

En kvinnelig lege som foreleste for mitt studiekull gikk ikke med BH. Hun ekstremt profesjonell og dyktig, og hun har verken mistet autoritet blant oss studenter eller pasientene sine. Heldigvis er de fleste av oss oppegående nok til å vurdere kompetansen og profesjonaliteten hennes fremfor om brystvortene hennes er synlige eller ei. 

Jeg har for øvrig sett konturer av mannlige brystvorter fryktelig mange ganger. Mener du at dette er OK? 

Anonymkode: 93631...2ab

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UhuruPeak
10 minutter siden, made4u skrev:

Besøkte nettsiden din, ser ut som om du har vært på noen fine turer og har spennende interesser. :)

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fordi da kan man lettere se at de ikke har på bh når puppene henger ned på magen :) Jeg er ikke den du siterte men svarte likevel. 

Anonymkode: 23422...b7f

Men de fleste her mener jo at det er uanstendig og utfordrende, menn blir følsesmessig distraert. Om noen med store pupper løfte de opp så de står rett ut, blir de da mindre utfordrende, er det det du mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...