Gå til innhold

Kan jeg gå uten BH på jobb?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Honnikorn skrev:

Sært at menn kan gå med struttepupper så mye de vil mens vi damer ikke kan gå uten BH uten å sette plasterlapper på brystvortene liksom. Hvem har bestemt at det er forskjell på det? Jeg forbeholder meg retten til å gå uten BH når det passer meg. 

Dette, du fortjener en pris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du er veldig opptatt av respekt og anerkjennelse... du mener vel og at vi skal begynne å dekke til hår og ansikt og? Hvis du tror at du og resten av ditt kjønn blir distrahert av en dame uten bh så må du faktisk begynne å jobbe litt med deg selv.

Anonymkode: dd80f...327

Absolutt ikke veldig opptatt av respekt og anerkjennelse ut over at mennesker burde te seg anstendig.

Man representerer en bedrift dårlig hvis man går rundt uten BH så brystvorter nær vises, man utstråler ei heller autoritet slik kledd, snarere ledes menn tanker inn på annet enn sak i møte med damer som sender slike feilaktige signaler.

Lærerinnener, ei bankansatt, dama som jobber i kassa på butikken og de fleste yrker skal damene være kledd anstendig og ikke sende helt feil signaler.

Privat har damer større frihet, men i en jobb-rolle skal man utstråle noe og da kan man ikke kle seg så man mister f.eks. autoriteten og fremstår som utfordrende og løsslumpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker aldri BH, verken på jobb eller hjemme. Om andre har et problem med dette fordi de anser bryster som seksuelt i enhver situasjon bryr jeg meg ikke om. 

Anonymkode: 04982...2b1

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle mannfolka på min jobb er homo, er det greit da? Noen av dem har også større pupper enn meg, og de bruker heller ikke BH. 

Jeg vil si at det kommer an på om jobben din har dresskode eller ikke. Har de en kode om pent antrekk hører BH med, har de ingen dresskode behøver du selvsagt ikke det. Selv har jeg pupper som ikke trenger BH, og gidder da selvsagt ikke å kjøpe masse dyre, unødvendige plagg, fordi noen stakkars menn kan miste fokuset litt. Passer på at t-skjorta ikke er for løs eller gjennomsiktig, that's it. 

Anonymkode: bad36...c79

Nå er du usaklig!

Man må skille mellom jobb og privat, det er ikke vanskelig. Man representerer tross alt en bedrift, den rollen bør man bekle riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, made4u skrev:

Nå er du usaklig!

Man må skille mellom jobb og privat, det er ikke vanskelig. Man representerer tross alt en bedrift, den rollen bør man bekle riktig.

Hvorfor mener du at det ikke er riktig å ikke ha BH? Forstår om jobben har kleskode eller om man er lærer til barn som fort kan synes pupper er spennende, men ikke ellers. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Epiphany skrev:

Hvorfor mener du at det ikke er riktig å ikke ha BH? Forstår om jobben har kleskode eller om man er lærer til barn som fort kan synes pupper er spennende, men ikke ellers. 

Er ikke vanskelig å fatte at ei politidame hvor brystvorter vises under politiskjorten ikke utstråler den samme autoritet som ei som har BH-under, hvis knoppene hadde vært godt synlige da hadde i alle fall jeg kommet inn på tanker som at hun kunne vært kvinnelig stripper, og jeg kunne lekt med tanken om hun ikke snart skulle reise seg opp og starte dansen og ta frem håndhjernene. Sier seg selv at autoriteten hennes faller som en stein ved å gå uten BH.

Lærer-rollen har vi vært inne på, om man som far skulle plukket opp barn på skolen og møtte en slik lærerinne så kunne man lett tenke hvem sin far hun er ute etter å gjøre inntrykk på? Det fungerer bare ikke...

Bankansatte, jeg ville i alle fall betvilt dama uten BH og det er ikke hun jeg ville hatt rådgivning av for jeg kunne ikke sett henne som like seriøs som ei som kledde seg anstendig.

Burde ikke være så vanskelig å fatte dette...

I mange andre roller også, om jeg skulle ramle inn ett sted så ville jeg fått ett negativt inntrykk av bedriften om jenter der gikk rundt med struttende rosenknupper under blusene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, made4u skrev:

Er ikke vanskelig å fatte at ei politidame hvor brystvorter vises under politiskjorten ikke utstråler den samme autoritet som ei som har BH-under, hvis knoppene hadde vært godt synlige da hadde i alle fall jeg kommet inn på tanker som at hun kunne vært kvinnelig stripper, og jeg kunne lekt med tanken om hun ikke snart skulle reise seg opp og starte dansen og ta frem håndhjernene. Sier seg selv at autoriteten hennes faller som en stein ved å gå uten BH.

Lærer-rollen har vi vært inne på, om man som far skulle plukket opp barn på skolen og møtte en slik lærerinne så kunne man lett tenke hvem sin far hun er ute etter å gjøre inntrykk på? Det fungerer bare ikke...

Bankansatte, jeg ville i alle fall betvilt dama uten BH og det er ikke hun jeg ville hatt rådgivning av for jeg kunne ikke sett henne som like seriøs som ei som kledde seg anstendig.

Burde ikke være så vanskelig å fatte dette...

I mange andre roller også, om jeg skulle ramle inn ett sted så ville jeg fått ett negativt inntrykk av bedriften om jenter der gikk rundt med struttende rosenknupper under blusene.

Dette er dine oppfatninger og ditt problem, ikke kvinners. 

Anonymkode: 64d7d...815

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på. Men argumentet om at du gjør det fordi du ikke har BHer som passer, kjøper jeg ikke. Lindex har helt OK BHer til under 200 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt greit om du er komfortabel med det. Hvordan skal noen vite det uansett, spesielt om du bruker sånne klistregreier over brystvortene? Folk går vel ikke rundt å stirrer på brystene til kolleger uansett håper jeg.

Anonymkode: 34099...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er dine oppfatninger og ditt problem, ikke kvinners. 

Jo, kvinners.

Det må da være i deres interesse å fremstå anstendig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Rosenknupper"? Hjelpes... Du hadde sex sist i forrige århundre eller? Ikke rart du blir gal av å måtte se på alt du ikke får røre. Heldigvis er det ikke vårt problem om du ikke bestemmer deg for å bli så kåt av oss at du blir voldtektsmann da, og ikke bare han ekle "creeper'n" som stirrer. Og da skylder du vel på oss etterpå. "Jammen, dommer, hun hadde jo ikke BH på, det er jo som å be om å bli voldtatt" -tror ikke du kommer langt medxden forklaringa gitt..! Æsj, grøsser seriøst av energien du sender ut.

Anonymkode: 929c7...5b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg jobber er det en kvinnelig kollega som går uten, vet ikke hvilket ord som passer best ut av upassende og vulgært, men det er bare utrolig pinlig. Det eneste hun er kjent for hos kollegaer er dette.

Anonymkode: 89079...f82

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, made4u skrev:

Jo, kvinners.

Det må da være i deres interesse å fremstå anstendig...

Kanskje de mener de kan være anstendige uten BH? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LeilaS skrev:

Hva er problemet når ikke brystvortene vises? Som jeg sa kommer det an på hvor man jobber og klær. Hadde ts hatt svære hengepupper og ikke gått med bh, så hadde det blitt noe helt annet. 

Om hun hadde store pupper som henger, hvorfor er det da ikke akseptabelt?

Anonymkode: 7b98e...34d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At damer skal dekke seg til er steinaldermentalitet. Vel, personlig støtter jeg retten til eget valg da, uavhengig om det er fult påkledd med hijab og boblejakke eller naken. Hadde forresten nakenhet vært mer akseptert, så hadde vi også fått mindre mobbing og livet til mange ville blitt lettere. Hvorfor skal vi i 2016 fortsatt følge tankegangen til steinaldermenn som trodde de ble syk fordi gud var sint?Jenter langt under 18 har faktisk tatt livet sitt fordi de fikk spredd nakenbilder. Hvor mange har tatt sitt eget liv fordi noen tok bilde av fingrene dems? Hadde nakenhet vært helt greit og vanlig så hadde ikke en gang folk brydd seg så mye en gang. Ingen hadde giddet å spre nakenbilder heller, akkurat som ingen gidder å spre bilder av håret ditt, fingrene dine og lignende. Ihvertfall svært få gjør det og offeret ville ikke brydd seg uansett.

At menn har problemer med at ei dame går uten bh er dems problem. Søk hjelp, eller flytt til Saudi-Arabia, da slipper dere til og med å se damer bak rattet for det har den syke kongefamilien forbydd siden de bryr seg så mye og vil ikke at damer skal få skadet eggstokkene. Merkelig at det alltid er damer som skal være "anstendig" (og kun etter middelalderens avskyelige tankegang som ikke helt var ferdig med steinalderen).

Anonymkode: 5325d...57e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Her jeg jobber er det en kvinnelig kollega som går uten, vet ikke hvilket ord som passer best ut av upassende og vulgært, men det er bare utrolig pinlig. Det eneste hun er kjent for hos kollegaer er dette.

Aaand? Er du serr stolt over å være en mobber? Det du beskriver er jo at du og alle kollegaene dine er skikkelig kjipe mennesker som dømmer og baksnakker folk fordi de tør å være seg selv og ikke følge saueflokken! Fy faen sier jeg bare, triste greier...

Anonymkode: 929c7...5b5

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner... Å gå uten bh er upassende og vulgært, å baksnakke kolleger er helt innafor og det er ikke pinlig at voksne mennesker oppfører seg slik i det hele tatt.

Anonymkode: 34099...073

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I større og større grad har damer startet å kle seg mer utfordrende, damer har i større og større grad sluttet å kle seg stilfullt i en damete og mer konservativ stil. Går man på byen så ser man damer som kler seg mer horete enn prostituerte, det sender helt feil signaler og det er det dere damer ikke ser selv.

Jeg søkte nettopp opp bilder jeg skulle benytte som eksempel her, ett av treffene var på en blogg hvor det var ei som kledde seg veldig damete og anstendig. Se og lær jenter Slik burde dere kle dere

Hun kledde seg anstendig og riktig og hadde en utstråling som sendte riktige signaler, hvordan hun er aner jeg jo ikke men første-inntrykket av klesstilen hennes var for min del at slik skal det gjøres og her har mange damer mye å lære. Andre bloggere utfordrer for mye, hadde ikke inntrykk av at hun her gjorde det. Tror hun her hadde kledd seg på jobben sin og privat også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag på skolen var det ei jente  i klassen som gikk uten bh, hadde aldri tenkt over puppene hennes før, er ikke akkurat noe jeg pleier å gjøre men.. hun hadde ganske små litt sånn trekantede pupper som hang ned, og jeg så tydelig hvor brystvortene var for å si det sånn.. klarte ikke la være å stirre:sjenert:

Helt ærlig jeg visste ikke helt hvor jeg skulle gjøre av meg:ninja:

Eh altså jeg vil gjerne si at alle kan gå uten bh, vi bestemmer over egen kropp osv. Men akkurat på jobb hadde jeg personlig aldri gått uten bh,ikke på skolen heller eller i andre slike "offentlige/seriøse" sammenhenger men så har jeg E-cup også da, føler at puppene mine får nok oppmerksomhet om jeg ikke skulle gå uten bh i tilegg. Kan gå med bare sommerkjole en varm sommerdag da men da f.eks på terassen, i park med venner, butikken eller andre mer useriøse ting :P:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...