Gå til innhold

Kan jeg gå uten BH på jobb?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Teriyaki skrev:

Jeg ville ikke gjort det i alle fall. Er jo lett å se om noen går uten bh uansett om puppene er små eller store. 

Siterer den!

Vi hankjønn har ikke vår styrke på detaljer, men noen detaljer har vi en tendens til å få med oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

til TS :

Når du går uten BH, svajer brystene mye? Noen føler at det er litt distraherende.

Anonymkode: 8f576...863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sært at menn kan gå med struttepupper så mye de vil mens vi damer ikke kan gå uten BH uten å sette plasterlapper på brystvortene liksom. Hvem har bestemt at det er forskjell på det? Jeg forbeholder meg retten til å gå uten BH når det passer meg. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, made4u skrev:

Ikke greit!! For all del, ikke meg personlig imot, men på jobb kler man seg anstendig.

Hva er problemet når ikke brystvortene vises? Som jeg sa kommer det an på hvor man jobber og klær. Hadde ts hatt svære hengepupper og ikke gått med bh, så hadde det blitt noe helt annet. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, made4u skrev:

Upassende og kan føre til distraksjon, spesielt blant mannlige kolleger. Greit i noen settinger, men ikke på jobb.

Hvorfor må kvinner rette seg etter menns pseudoproblemer? Dette minner om mentaliteten rundt kleskoder på utenlandske skoler som sier at "mannlige lærere kan bli distrahert om eleven går med bare skuldre eller utringning". Er det virkelig så vanskelig for menn å ikke bli distrahert bare de ser konturene til en kvinnekropp? 

Kvinner skal ikke behøve å gå rundt og dekke seg til mer omfattende enn det menn gjør på daglig basis. Selvfølgelig er BH et praktisk verktøy for støtte, men det er synd at det også har blitt et plagg som nærmest er påbudt på grunn av sosiale normer.

Endret av outkast
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det greit om menn viser brystvorter på jobb?

Anonymkode: e495d...a50

At menn går uten BH og uten klistrelapper som dekker brytvortene under klær? Ja det er greit. Vil faktisk være så modig å påstå at dette er noe som skjer daglig.

Anonymkode: 34099...073

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har det plutselig blitt helt tabu å vise brystvorter? Det er jo ganske naturlig at de blir stive noen ganger selvom man bruker BH. Hadde aldri puttet plasterbiter over.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Honnikorn skrev:

Sært at menn kan gå med struttepupper så mye de vil mens vi damer ikke kan gå uten BH uten å sette plasterlapper på brystvortene liksom. Hvem har bestemt at det er forskjell på det? Jeg forbeholder meg retten til å gå uten BH når det passer meg. 

For all del, men en det er jo en forskjell. Akkurat som at det er forskjell på at jenter går med tynn bukse som er tettsittende i skrittet og at en mann gjør det samme. Jeg synes i alle fall ikke at det passer seg at en mann har på seg en bukse hvor omrisset av ballene vises på jobb. Vi er nå fysisk forskjellige vi menn og kvinner. 

Endret av Teriyaki
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ofte litt smittsomt. Jeg jobbet litt på en avdeling (forsterket avdeling) hvor et par jenter gikk uten BH, etter hvert var vi ikke så nøye vi andre heller. Det var virkelig avslappende å kunne slipper BH av og til, og ingen ble plaget av det heller. :)

Anonymkode: 7b98e...34d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ofte med kun klistrelappbh som kun dekker til brystvorta, også på jobb, og det er det nok ingen som legger merke til. Jeg har vel litt under middels store pupper, men de er kompakte (ingen henging eller kløft), så eneste forskjellen når jeg går uten bh er at man ikke ser omrisset av bhen. Det bør vel være mindre distraherende? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, made4u skrev:

Upassende og kan føre til distraksjon, spesielt blant mannlige kolleger. Greit i noen settinger, men ikke på jobb.

Distraksjon? Det er hva jeg vil kalle jævlig synd for dere. Jeg har en hannhund. For å konkurrere på utstilling og i lydighet må hunden være ukastrert. Ofte er det tisper, også med løpetid der, og min hannhund har faktisk lært seg å styre sine lyster og gjøre jobben sin. Vil du si at du som mann er mer rabiat i forhold til å parre deg enn en hannhund rundt tisper med løpetid? I så fall er det noe alvorlig galt med deg. Når hannhunder klarer å ta seg sammen klarer du også det! God bedring :blomst:

Anonymkode: 4f7a7...ca4

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, dælk skrev:

Jeg bruker ikke bh på jobb...

Hilsen sykepleier med a-cup :P 

Får håpe du bruker noe annet under uniformen da, ellers ser jo alle "rett hjem".

For øvrig ser man godt at folk går uten bh, alle rundt er bare for høflig til å kommentere det. 

Anonymkode: a428a...bdf

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får håpe du bruker noe annet under uniformen da, ellers ser jo alle "rett hjem".

For øvrig ser man godt at folk går uten bh, alle rundt er bare for høflig til å kommentere det. 

Anonymkode: a428a...bdf

Nei, man ser ikke rett hjem, haha!

Og at noen ser at jeg ikke bruker bh bryr jeg meg egentlig fint lite om :P 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker ikke BH nå om vinteren, bruker tykk ull-genser så jeg regner med at få bryr seg.

Et lite spørsmål rundt dette. Det er ikke så lett å se at jeg ikke har bh, men sett i profil så kan man nok se at mangler litt støtte. Jeg bruker G-cup så det er jo naturlig at puppene ikke står rett ut, uten at jeg har hengepupper ;).

Genseren er løs og har ganske tykt stoff. Er det noe jeg bør tenke over? eller er jeg litt overfølsom nå ?  :fnise:

Anonymkode: 7b98e...34d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, outkast skrev:

Hvorfor må kvinner rette seg etter menns pseudoproblemer? Dette minner om mentaliteten rundt kleskoder på utenlandske skoler som sier at "mannlige lærere kan bli distrahert om eleven går med bare skuldre eller utringning". Er det virkelig så vanskelig for menn å ikke bli distrahert bare de ser en kvinnekropp? 

Kvinner skal ikke behøve å gå rundt og dekke seg til mer omfattende enn det menn gjør på daglig basis. Selvfølgelig er BH et praktisk verktøy for støtte, men det er synd at det også har blitt et plagg som nærmest er påbudt på grunn av sosiale normer.

Kleskoder overalt man ferdes. for menn også.

På jobb skal man alltid fremstå anstendig, uten BH sender damer feil signaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Distraksjon? Det er hva jeg vil kalle jævlig synd for dere. Jeg har en hannhund. For å konkurrere på utstilling og i lydighet må hunden være ukastrert. Ofte er det tisper, også med løpetid der, og min hannhund har faktisk lært seg å styre sine lyster og gjøre jobben sin. Vil du si at du som mann er mer rabiat i forhold til å parre deg enn en hannhund rundt tisper med løpetid? I så fall er det noe alvorlig galt med deg. Når hannhunder klarer å ta seg sammen klarer du også det! God bedring :blomst:

Anonymkode: 4f7a7...ca4

Det handler mer om anstendighet. Kan ikke være i en dames interesse å bli opplevet uanstendig og utfordrende på jobb, slik mister hun respekt og anseelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, made4u skrev:

Ikke greit!! For all del, ikke meg personlig imot, men på jobb kler man seg anstendig.

Man kan da vel kle seg anstendig selv om en ikke har BH under under gensern? Om du ikke har sokker i skoene dine en dag uten at det vises, eller går uten bokser under buksa -så er du uanstendig? Eller gjelder det kun kvinner når 'samfunnet' dikterer hvordan en skal kle seg? Jeez..

Anonymkode: 929c7...5b5

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, made4u skrev:

Det handler mer om anstendighet. Kan ikke være i en dames interesse å bli opplevet uanstendig og utfordrende på jobb, slik mister hun respekt og anseelse.

Du er veldig opptatt av respekt og anerkjennelse... du mener vel og at vi skal begynne å dekke til hår og ansikt og? Hvis du tror at du og resten av ditt kjønn blir distrahert av en dame uten bh så må du faktisk begynne å jobbe litt med deg selv.

Anonymkode: dd80f...327

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, made4u skrev:

Alle mannfolka på min jobb er homo, er det greit da? Noen av dem har også større pupper enn meg, og de bruker heller ikke BH. 

Jeg vil si at det kommer an på om jobben din har dresskode eller ikke. Har de en kode om pent antrekk hører BH med, har de ingen dresskode behøver du selvsagt ikke det. Selv har jeg pupper som ikke trenger BH, og gidder da selvsagt ikke å kjøpe masse dyre, unødvendige plagg, fordi noen stakkars menn kan miste fokuset litt. Passer på at t-skjorta ikke er for løs eller gjennomsiktig, that's it. 

Anonymkode: bad36...c79

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...