Gå til innhold

Titania - Me, myself and the voices in my head

Titania

Anbefalte innlegg

Jeg er så sliten av at psyken ikke klarer stabilisere seg og at ingen ting skal til for at depresjonen hopper frem og skriker TADA! 😔

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...

Fortsetter under...

Det er kjipt å savne noen så mye at det gjør vondt, og samtidig vite at man nok aldri kommer til å ha kontakt igjen. 

Det blir mørkere, kaldere, og høsten kommer fort, og med det også depresjon, og det at det er begynt å skje litt ting som trigger, setter opp farten for mørke tanker og at ingenting skal til for å trigge dritt igjen. Og jeg er utslitt fra før… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg er sliten av å være sliten, og av å ikke klare «lade» 😑 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Jeg syns verden er en vanskelig plass. 

En ting er at depresjonen har fått «herje» så lenge uten å finne noe vei vekk, så den preger veldig hvem jeg er blitt. Det er vanskelig å se positivt på ting, fordi alt går til helevete uansett. Kanskje ikke idag, men garantert i morgen. Og det er heller ikke ting jeg går og tenker på hele tiden. Jeg har vært positiv, har forsøkt å endre på stort sett alt jeg har klart å endre på i livet, og ting blir ikke bedre. Som svenskene sier «gör om, gör rätt». Men det blir aldri rett. Og de eneste gledene er konsertene, som er kjipe fordi jeg er der alene og tømmer kontoen og litt til. Men de er verdt det allikevel. 

Jeg har sluttet å håpe på at det blir bedre, og orker ikke kjempe noe særlig. Det er nok å holde ut dagene. Jobb, hjem, sove, lage mat og få tiden til å gå frem til leggetid - og repeat. 

Men jeg syns ikke folk jeg har kontakt med gjør ting enklere heller. Jeg vet jeg er negativ, men forsøker ikke spy det rundt over alt, og er stort sett positiv når jeg treffer folk, med mindre dagen er skikkelig ræva. Men jeg klarer ikke juge på ting når det «forventes» at jeg skal svare at alt er fint og flott, når det virkelig ikke er det. 

Og jeg vet jeg er heldig som har tak over hodet, mat på bordet og en jobb jeg liker. 

Men det sårer allikevel når jeg får den at «du bor i Norge, du har ikke noe å være misfornøyd med». Jeg opplever ikke mestring, og går i en konstant motbakke som ikke slaker ut. Jeg skulle ønske jeg kunne bytte plass med noen som ligger 6 fot under, som ikke burde vært der - fordi de garantert hadde utnyttet sin tid på kloden bedre enn jeg gjør, og på sett og vis ønsker å gjøre. 

Er ikke det kjipe nok følelser, uten at andre skal gi meg dårlig samvittighet for at jeg ikke føler meg «over the top» takknemlig for å bo her jeg bor? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er av og til vanskelig å se positivt på ting, om ting er vanskelig. Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg aldri en eneste gang har oppfattet deg som negativ. Du er alltid positiv synes jeg. Er så mange fine ting ved deg. Du er jo superkreativ! Så vanvittig flink med både håndarbeid og alt sånt :nikke: 

Om du har en dag hvor du føler verden raser sammen, så synes jeg du skal ha lov til å gi uttrykk for det. Man skal ikke gå rundt å måtte bære ting inni seg. Om ting helvete og noen spør om hvordan det går, så skal du kunne si at det kanskje er litt vanskelig, selv om det kanskje forventes at man bare skal si ting er bra. Hvorfor spørre om man ikke kan tåle et skikkelig svar tenker jeg.

Ja, vi som bor i dette landet er mye heldigere på mange måter enn andre, fra andre steder i verden, men det betyr ikke at ikke tilværelsen kan være vanskelig  for oss også. Livet handler ikke bare om å ha et sted å bo, jobb, osv. Er så mye mer mellom bladene i en bok om ens liv. Opp og nedturer. Alt vi opplever påvirker oss på ene eller andre måten.

Jeg synes du er en flott dame. Du har en like stor plass på denne jorda som alle oss andre. Du er like verdifull.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sola de skrev (5 timer siden):

Er av og til vanskelig å se positivt på ting, om ting er vanskelig. Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg aldri en eneste gang har oppfattet deg som negativ. Du er alltid positiv synes jeg. Er så mange fine ting ved deg. Du er jo superkreativ! Så vanvittig flink med både håndarbeid og alt sånt :nikke: 

Om du har en dag hvor du føler verden raser sammen, så synes jeg du skal ha lov til å gi uttrykk for det. Man skal ikke gå rundt å måtte bære ting inni seg. Om ting helvete og noen spør om hvordan det går, så skal du kunne si at det kanskje er litt vanskelig, selv om det kanskje forventes at man bare skal si ting er bra. Hvorfor spørre om man ikke kan tåle et skikkelig svar tenker jeg.

Ja, vi som bor i dette landet er mye heldigere på mange måter enn andre, fra andre steder i verden, men det betyr ikke at ikke tilværelsen kan være vanskelig  for oss også. Livet handler ikke bare om å ha et sted å bo, jobb, osv. Er så mye mer mellom bladene i en bok om ens liv. Opp og nedturer. Alt vi opplever påvirker oss på ene eller andre måten.

Jeg synes du er en flott dame. Du har en like stor plass på denne jorda som alle oss andre. Du er like verdifull.

:klem:

Takk! ❤️:klem3:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

IMG_0190.jpeg.afc77ba6fe7f56fd121988e763c2ecb1.jpeg

Og jeg må lære meg å slutte stole på litt nye bekjentskaper jeg tror er bra folk 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...