AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #241 Skrevet 7. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg håper du får en fin jul og finner alt du trenger og kan lage alt du har lyst på. Anonymkode: a6e03...6b2 Takk du og Jeg har fikset alt allerede Anonymkode: f6e63...503 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #242 Skrevet 7. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud nå må DU gi deg. Prøver å tillegge meg meninger og holdninger jeg ikke har. Du spurte om noen manglet julemat, drar fram brus i diskusjonen og mener jeg ikke har noe jeg burde sagt da jeg drar fram det samme selv fordi det er ikke mat. Jeg unner selvsagt ei fattig mor julebrus til ungene, og alle fattige og ikke fattige det. Hodeløs hamstring er bare avskyelig, og ikke kom her og prøve å påstå at det bare var fattige som hamstret ting de ikke trengte eller likte. Selvsagt var det for all del ikke noe krise at jeg ikke fikk tak i enkelte produkter. Det har jeg vel heller aldri påstått det var. Mitt synspunkt kom fra et perspektiv der jeg faktisk ikke hadde god Og nei, jeg fant ikke billig ribbe fra first price eller andre merker, det var tomt da der jeg bodde. I år er jeg forberedt og har handlet det jeg trenger siden økonomien min tillater det, så jeg er ikke bekymret for meg og mitt i det hele tatt nå. Det er ikke nødvendigvis tilfellet for de som er fattige nå, som må vente på lønn for å delta i hamstrefesten. Anonymkode: f6e63...503 - " Jeg synes flere er så flinke til å trekke frem de få som hamstret til butikker og hva det måtte være, men glemmer alle de som sliter og som faktisk fikk leve litt ". - " ikke kom her og prøve å påstå at det bare var fattige som hamstret ting de ikke trengte eller likte." Det lønner seg å lese. Anonymkode: a6e03...6b2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #243 Skrevet 7. desember 2016 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser det er mange her som tror at folk ikke hamstrer, dere tar kraftig feil! Vil tippe at 70-80% hamster billige julevarer. Jeg jobber i butikk og har aldri sett maken til galskap. Greit nok at det kommer noen få tilgode som har dårlig råd til vanlig, men jeg er ganske sikker på at mange av disse kommer til tomme hyller nettopp fordi noen blir helt crazy og kjøper 10-20 glass med saus eller 20-30 pakker med surkål. Det er lov og bruke hodet og tenke på sin neste og ikke bare seg selv som veldig mange har en tendens til og gjøre! Anonymkode: 3fdb3...87e Var mange av "hjemmebakerne" som hamstra marsipan og andre bakevarer i fjor. Tviler på om det gjorde utslag på utsalgsprisene. Vi snakker om dem som skrøt av å ha kjøpt eskevis med marsipan. Ikke EN jævla pølse med billigmarsipan fikk jeg tak i. Takket være egoister... Anonymkode: 41f20...9cd 4
Gjest Linaria Skrevet 7. desember 2016 #244 Skrevet 7. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: 5,90 på Kiwi i dag, for rund boks av merket Bjørken. Anonymkode: e5357...347 Takk! Da tar jeg en tur i morgen :D
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #245 Skrevet 7. desember 2016 Er det flere som tenker på Marit hver gang Bjørken blir nevnt? Marit BjørKen. Anonymkode: a6e03...6b2 1
Hot mess Skrevet 7. desember 2016 #247 Skrevet 7. desember 2016 1 time siden, Kamikatze skrev: Det samme opplevde jeg også med varer jeg kom for å handle, uvitende om at de var falne soldater i priskrigen. Når prisene blir så absurde at enkelte kan fylle handlevognen sin for lommerusk, blir mange gode og trofaste kunder stående skuffet tilbake foran tomme hyller. Hvor mange bomturer tror kjedeledelsen at fastkundene tåler, før vi venner oss til å handle hos konkurrenten? Priskrig er vel og bra, inntil en viss grense. Når det blir for absurd, taper både butikk og kunde. Bør ikke du, og alle andre som fyller disse priskrig-trådene med klager over for en ulempe priskrig er, og at mennesker som hamstrer ødelegger julen for alle, bare sende et par sinna eposter eller fb-meldinger til kjedene, ikke klage her? Priskrig før jul (eller Halloween, eller påske, eller 17.mai) er ikke noe kunder, om de så har så dårlig råd at priskrig er deres sjanse til å få godt med julemat på linje med andre, har presset frem, eller engang bedt om. Å drive å snakke nedsettende om andre kunder som tar for seg av tilbud uten å faktisk bryte noen regler, er jo bare tull. Å forlange at enkeltkunder tar et ansvar for å handle akkurat nok til å sikre at alle får utnyttet tilbudene/får varene de vil ha til jul, er ikke bare urimelig, det er tullete. I fjor valgte kjeder som Meny å gå ut av priskrigen, og disse skrekkscenarioene med både folk som hamstrer mat de ikke kommer til å spise, og andre stakkare som sitter igjen en uke før jul og ikke får tak i grøtris eller marsipan, høres veldig overdrevent ut. Priskrig kan nok føre til at noen tar for seg så mye at andre må lete litt mer for å få tak i det de trenger, men igjen, det er noe man bør ta opp med kjedene selv. 3
LilleLerke Skrevet 7. desember 2016 #248 Skrevet 7. desember 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kiwi hadde KOS riskrem til ca 25 kroner i dag. De pleier å koste 39-40. Anonymkode: 13e8b...69d Rema også
PhilosopherSe7en Skrevet 7. desember 2016 #249 Skrevet 7. desember 2016 Finnes det en app eller nettside som holder oversikt over hva prisen er på de ulike varene?
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #250 Skrevet 7. desember 2016 3 minutter siden, PhilosopherSe7en skrev: Finnes det en app eller nettside som holder oversikt over hva prisen er på de ulike varene? Nei, dette er uannonserte priser. Forbrukerrådet får heller ikke lov til å ha prisene med i sin nye app 'peiling' Anonymkode: 656cc...b92
PhilosopherSe7en Skrevet 7. desember 2016 #251 Skrevet 7. desember 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, dette er uannonserte priser. Forbrukerrådet får heller ikke lov til å ha prisene med i sin nye app 'peiling' Anonymkode: 656cc...b92 Rart om ingen har laget noe slikt. Selv om det ikke er annonserte priser hindrer det ingen å lage en oversikt.
PhilosopherSe7en Skrevet 7. desember 2016 #252 Skrevet 7. desember 2016 http://www.tb.no/forbrukertips/mat-og-drikke/nyheter/disse-julevarene-er-priset-ned/s/5-36-294332
Dlarah Skrevet 7. desember 2016 #253 Skrevet 7. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Eller var det noen med dårlig råd som fikk litt koseligere jul? Anonymkode: a6e03...6b2 Ja gjerne det, gjerne det var et par fattige familier i nabolaget mitt som hadde bunkret opp grøt og marsipan tilsvarende 400 000 kalorier, som de kunne nyte i 5 år frem i tid. De hadde nok en nydelig jul. Dessverre fører slik egoistisk tankegang til at de resterende "fattige" ikke fikk nyte værken marsipan eller grøt på tilbud. Ekstrem hamstring er utrolig egoistisk, du frarøver andre muligheten til å nyte billige varer. Jeg velger og påstå at det oftest ikke er de fattigste som farer rundt på tilbudsjakt kommunen rundt heller, men vanlige mennesker som bare blir litt vell grepen av tilbudshysteriet. Ofte leser jeg tråder som " ser du ned på uføre", "jeg har 4 barn med 3 fedre, er jeg en dårlig mor", "jeg drikker fire pils til julemiddagen med barn tilstede" til dere vil jeg bare si, slapp av, folk flest har full respekt for dere, de ekstreme hamstrerene derimot, di blir sett ned på. 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #254 Skrevet 7. desember 2016 Jeg jobbet i butikk under priskrigen i fjor. Mitt inntrykk var at 95% av de som hamstret var helt vanlige folk (kunder som stort sett virket å ha ganske god økonomi). Noen kom til og med og spurte om vi hadde "lister" med alle varene som var prisdumpet eller kunne vise dem alle billigvarene i butikken. Enkelte eier jo ikke skam i livet. Det verste var imidlertid disse to opplevelsene: - En kunde hadde tatt med seg 12-14 pakker julepølse til kassen, inklusive den "vanlige" handelen. Hun hadde sett på FP-prisen, som var 1,50 eller noe, men tatt med Gilde sine. FP var det tomt for. Da hun så at de gikk inn til normal pris, og jeg forklarte feilen, sa hun at da kunne jeg bare legge de vekk, og lo. "Jeg vet jo ikke om vi liker sånn julepølse i heimen en gang!" - Var kunde selv på en annen butikk. I kassen stod en mann og lesset på, og kona kom med armene fulle (bokstavelig talt, var sikkert 15 pakker julepølser der, i tillegg til de 4-5 som lå på båndet fra før). Mannen spurte da om det var nødvendig med så mange, for de kom sikkert ikke til å klare å spise dem opp før de gikk ut på dato. Kona sier da: "Ja, men det gjør jo ikke noe, de koster jo bare en krone, er jo ingenting! Da kan vi bare kaste dem vi ikke rekker å spise". Priskrig får virkelig frem de ekleste sidene av folk. Selvfølgelig helt greit å ta med en pakke ris ekstra, det er jo praktisk talt gratis, men når folk kommer med kolli (!!!) av surkål og rødkål så er det kun grådighet. Tipper fyren som kjøpte 30 pakker surkål og 20 pakker rødkål har til denne jula også... Anonymkode: 5ce55...b4f 18
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #255 Skrevet 7. desember 2016 11 minutter siden, Dlarah skrev: Ja gjerne det, gjerne det var et par fattige familier i nabolaget mitt som hadde bunkret opp grøt og marsipan tilsvarende 400 000 kalorier, som de kunne nyte i 5 år frem i tid. De hadde nok en nydelig jul. Dessverre fører slik egoistisk tankegang til at de resterende "fattige" ikke fikk nyte værken marsipan eller grøt på tilbud. Ekstrem hamstring er utrolig egoistisk, du frarøver andre muligheten til å nyte billige varer. Jeg velger og påstå at det oftest ikke er de fattigste som farer rundt på tilbudsjakt kommunen rundt heller, men vanlige mennesker som bare blir litt vell grepen av tilbudshysteriet. Ofte leser jeg tråder som " ser du ned på uføre", "jeg har 4 barn med 3 fedre, er jeg en dårlig mor", "jeg drikker fire pils til julemiddagen med barn tilstede" til dere vil jeg bare si, slapp av, folk flest har full respekt for dere, de ekstreme hamstrerene derimot, di blir sett ned på. Å herregud blir dere aldri ferdig med den sytinga over priskrigen. Du har ingen ting å klage over før du sitter der med din siste 5 kroning, og den siste grøtpakken er solgt. En familie hamstret, alle de andre som drar nytte av det blir ikke sett. Nå er jeg lei. Tips heller om billige matvarer. Noen sa at grans julebrus er satt ned til 6,90. Skal dra og kjøpe meg 3 stik med god samvittighet, kanskje er jeg til og med frekk og kjøper 3 til i morra, og dagen etter det igjen. Anonymkode: ab972...82b 4
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #256 Skrevet 7. desember 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å herregud blir dere aldri ferdig med den sytinga over priskrigen. Du har ingen ting å klage over før du sitter der med din siste 5 kroning, og den siste grøtpakken er solgt. En familie hamstret, alle de andre som drar nytte av det blir ikke sett. Nå er jeg lei. Tips heller om billige matvarer. Noen sa at grans julebrus er satt ned til 6,90. Skal dra og kjøpe meg 3 stik med god samvittighet, kanskje er jeg til og med frekk og kjøper 3 til i morra, og dagen etter det igjen. Anonymkode: ab972...82b Enig. Det verste er butikkansatte som klager her. Det er din jobb. Alle vi andre har også hektiske dager på jobb en gang iblant. Deal with it. Kan vi nå tipse hverandre om tilbudene? Anonymkode: a6e03...6b2 5
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #257 Skrevet 7. desember 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes flere er så flinke til å trekke frem de få som hamstret til butikker og hva det måtte være, men glemmer alle de som sliter og som faktisk fikk leve litt. De er det faktisk en del av. Ja, kanskje du er en " god og trofast kunde " med litt mer i lommeboka men det betyr ikke at du skal ha en hyggeligere jul av den grunn. Ifjor husker jeg godt et innlegg jeg fikk klump i halsen av. Det var en dame som skrev at hun grunnet priskrigen hadde fått råd til julebrus i flaske. Disse hadde hun tenkt å gjemme unna og ta frem til barna på julaften. Jeg kan tenke meg at det finnes mange slike familier. Med mange slike historier. Så neste gang dere står foran en tom hylle tenk på denne historien, samt andre dere ikke vet om, og gi andre en liten omtanke. Anonymkode: a6e03...6b2 Det var meg Jeg følger spent med her på tilbudene. Jubler over billig julepølse, da både jeg og barnet er veldig glad i julepølser med kokte poteter og surkål Har ikke handlet inn særlig med mat enda, håper det går ned litt til først. Og julebrusen er på vei ned i pris, så den til 11 kr et sted, og da kjøpte jeg en sekspakning som jeg har gjemt på boden allerede. Så julebrusen er sikret for i år! Anonymkode: d4d71...09f 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #258 Skrevet 7. desember 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var meg Jeg følger spent med her på tilbudene. Jubler over billig julepølse, da både jeg og barnet er veldig glad i julepølser med kokte poteter og surkål Har ikke handlet inn særlig med mat enda, håper det går ned litt til først. Og julebrusen er på vei ned i pris, så den til 11 kr et sted, og da kjøpte jeg en sekspakning som jeg har gjemt på boden allerede. Så julebrusen er sikret for i år! Anonymkode: d4d71...09f Hei på deg. Så bra! Ja den brusen er god. Har kjøpt jeg også. Jeg er glad for at disse trådene finnes. Det er en del gode tilbud. Og det virker som det såvidt har begynt. Anonymkode: a6e03...6b2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2016 #259 Skrevet 7. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen sa at grans julebrus er satt ned til 6,90. Skal dra og kjøpe meg 3 stik med god samvittighet, kanskje er jeg til og med frekk og kjøper 3 til i morra, og dagen etter det igjen. Anonymkode: ab972...82b Gjør det, da får du et fint og rundt tall på baderomsvekta i julegave Er det ikke herlig med priskrig? Anonymkode: 40c5d...83c 1
penny_ Skrevet 8. desember 2016 #260 Skrevet 8. desember 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Så handle nå før de går tomme og slutt å klage. Anonymkode: a6e03...6b2 Vel, nå har jo Rema satt en begresning på 3 julevarer per kunde, så de er åpenbart enig i at noen få personer ikke skal få kjøpe alt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå