L@dy Skrevet 24. november 2004 #1 Del Skrevet 24. november 2004 Da det amerikanske vikarbyrået Challenger, Gray & Christmas gransket 250.000 jobbsøknader, fikk de i hvert fall klarhet i noe - over halvparten løy om seg selv og sine meritter i søknaden. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=255949 Noen som gjør det her? Kanskje det er det som må til for å få seg en ok jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orakel Skrevet 24. november 2004 #2 Del Skrevet 24. november 2004 Jeg innbiller meg at folk ikke lyver så mye på cv'ene sine her i Norge (kan godt hende jeg er naiv). Norge er ihvertfall et såpass lite land at det er temmelig enkelt å avsløre. Jeg ville aldri løyet i søknad/cv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 25. november 2004 #3 Del Skrevet 25. november 2004 Nei jeg lyver ikke på jobbsøknad/CV,... jeg er faktisk en ganske ærlig sjel (En venninne av meg derimot påstår på alle søknader og CV-er at hun er utadvendt,...noe som er så langt fra sannheten som overhodet mulig.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 25. november 2004 #4 Del Skrevet 25. november 2004 Nei, erru gæern!?! Hvordan skulle det tatt seg ut om jeg ble avslørt? Jeg blir nevrotisk bare jeg ikke husker noe info helt nøyaktig nok jeg, og må tippe litt... Jeg vil ikke ha en jobb på grunnlag av noe jeg ikke har gjort eller ikke kan. Men kanskje nordmenn ikke er ute etter brife-søknader i like stor grad som amerikanerne? Jeg har inntrykk av at man må slutte å sove om man skal rekke alt som må til for å være "vellykket" der borte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dolphina Skrevet 25. november 2004 #5 Del Skrevet 25. november 2004 Nei, det kunne jeg aldri ha gjort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dolphina Skrevet 25. november 2004 #6 Del Skrevet 25. november 2004 Dobbelt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 25. november 2004 #7 Del Skrevet 25. november 2004 nei! Det er noe annet med lille norge og resten av skandinavia, enn med usa. Det hadde tatt seg ut :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 25. november 2004 #8 Del Skrevet 25. november 2004 Jeg lyver ikke, men pynter litt på sannheten. Kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saga Skrevet 25. november 2004 #9 Del Skrevet 25. november 2004 Neida.. Jeg skriver sant som det er at jeg ikke liker folk, ikke takler stress, er tverr, kan ikke samarbeide og jeg har vanskelig for å komme meg opp om morgenen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tji hi Skrevet 25. november 2004 #10 Del Skrevet 25. november 2004 samme her. Det er greit at de får vite hva de får! Ærlighet varer lengst lærte jeg hjemme..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Milah Skrevet 25. november 2004 #11 Del Skrevet 25. november 2004 Jeg lyver ikke' date= men pynter litt på sannheten. Kanskje. Samme her.. :-) Men kunne aldri ha funnet på å lyve på meg en utdannelse jeg ikke har.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarone Skrevet 25. november 2004 #12 Del Skrevet 25. november 2004 Hm, jeg har nok gitt inntrykk av at jeg kan mer tysk enn jeg egentlig kan ved et par anledninger... Den ene jobben fikk jeg, og mine tyskkunnskaper ble aldri etterspurt (heldigvis!). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 25. november 2004 #13 Del Skrevet 25. november 2004 jeg er sånn typisk teit som nesten er på nippet til å "lyve" litt gærne veien jeg.... prater godt engelsk, men har allikevel litt problemer med å skrive i en CV at jeg prater engelsk godt.... fikser mye på data, har jobbet med flere programmer, men kan dem jo ikke inngående, og har da lett for å skyve gærne veien igjen.... men det er jo bare meg som taper på det, så for min del burde jeg vært flinkere til å pynte litt på sannheten, uten å lyve selvsagt!! det skjønner jeg ikke poenget med! det vil jo bli oppdaget om man lyver så godt at man får jobben uten å ha kunnskapen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 25. november 2004 #14 Del Skrevet 25. november 2004 Jeg skryter vel gjerne på meg litt ved å legge på litt på alle egenskapene mine - men juger såklart ikke. Det blir jo avslørt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 25. november 2004 #15 Del Skrevet 25. november 2004 Holder på å söke jobb i dette öyeblikk faktisk, og som du skriver aline, så tar jeg meg selv i å underdrive meg selv... Man må jo gi seg selv litt kreditt, men det er ikke alle som er så flinke til det. Inkludert meg. Jeg er så redd for at noen skal etterlyse en egenskap jeg har skrytt på meg, og så er jeg ikke hundre på det... :-? liksom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 25. november 2004 #16 Del Skrevet 25. november 2004 Lyver på jobbsøknaden??? Nei er du gal!!! Alt kommer jo for en dag uansett, og det ville være veldig kjedelig å lande drømmejobben basert på løgn, for så å få sparken når sannheten kom for en dag!! Samtidig er jeg veldig opptatt av at om jeg skal bli ansatt skal det være en jobb jeg har mulighet for å greie...ikke noen vanskelige greier som jeg har skrytt på meg muligheten til å greie.....Men det er nå meg, da.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maikana Skrevet 25. november 2004 #17 Del Skrevet 25. november 2004 Jeg ser ikke vitsen med å lyve i en jobbsøknad. Dersom du blir innkalt til intervju vil du avsløres uansett, da det ikke er så lett å lyve ansikt til ansikt. Dessuten vil jeg at min fremtidige arbeidsgiver skal ansette meg for den jeg er og de kvalifikasjonene jeg har. Jeg tror iallefall ikke det kan komme noe godt ut av løgn. Men jeg vil heller ikke være for "hard" med meg selv i jobbsøknaden, så jeg vil heller fremheve styrker enn svakheter. Og det er ikke noe galt i å tro på seg selv. dersom du er dyktig i noe så la arbeidsgiveren vite det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 25. november 2004 #18 Del Skrevet 25. november 2004 Nei, jeg lyver ikke for det vil nok bli avslørt dersom jeg kommer til intervju og blir personlighetstestet. Men jeg skriver jo ikke så veldig mye om mine svake sider..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 26. november 2004 #19 Del Skrevet 26. november 2004 Man bør ikke lyve i en søknad, for det vil alltid "come back and haunt you", men jeg synes det er ok og tilbakeholde info. Eks.: Som ung kvinne i fast forhold (samboer/gift) synes jeg at det er ok og helt utelate info om sivilstatus. Det blir man spurt om på intervjuet, og da kan man forklare hvordan forholdet ditt og evn. ønske om barn påvirker ditt ønske for karriere. Det var ihvertfall det jeg ble anbefalt på et jobbsøkekurs, jeg var på... Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå