AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #1 Del Skrevet 7. november 2016 Hei For noen år siden skrev moren og faren min over huset i mitt navn. De gjorde dette for å skille huset fra pappas firma, siden det gikk dårlig og de holdt på å miste huset en gang pga det. De bor fortsatt i huset og skal fortsatt betale utgiftene der, men problemet er at de ikke betaler på lånet eller kommunale avgifter, og dette medfører at jeg blir trekt i lønn.. Jeg vil tro de skylder meg rundt 100 000kr så langt. Jeg har selv hus og utgifter og sliter med at jeg går i minus hver måned pga dem. Når jeg tar det opp blir de sure og sinte og spør om dette er takken for alt de har hjulpet meg med opp gjennom årene. Det ender opp med at jeg blir sittende igjen med dårlig samvittighet. Samtidig føler jeg jo at det de gjør er galt. Hva bør jeg gjøre? Er det jeg som er urimelig? Det er jo foreldrene mine og jeg vil gjerne hjelpe dem, men jeg må ha penger for å klare meg jeg også.. :/ Anonymkode: d09e8...56b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstrålen. Skrevet 7. november 2016 #2 Del Skrevet 7. november 2016 Oi! Dette var virkelig ikke bra! Her synes jeg du burde komme med et ultimatum, enten så betaler de eller så må huset selges. Noe må ihvertfall gjøres. Jeg tenker at du sikkert har fått betalingsanmerkninger pga dette? Hvis du lar dette skure og gå kan du selv ende opp i økonomisk krise. Kanskje det kunne vært lurt å ta dette opp i et møte med en uavhengig tredjepart. F eks. Familievernkontoret, rådgiver i banken? Få foreldrene dine til å høre og ikke bare fra deg. Kanskje du trenger hjelp til å få budskapet ut. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #3 Del Skrevet 7. november 2016 Ting luksusfellen på dem! Herregud! Anonymkode: a5dd1...3c8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strixvaria Skrevet 7. november 2016 #4 Del Skrevet 7. november 2016 (endret) 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei For noen år siden skrev moren og faren min over huset i mitt navn. De gjorde dette for å skille huset fra pappas firma, siden det gikk dårlig og de holdt på å miste huset en gang pga det. De bor fortsatt i huset og skal fortsatt betale utgiftene der, men problemet er at de ikke betaler på lånet eller kommunale avgifter, og dette medfører at jeg blir trekt i lønn.. Jeg vil tro de skylder meg rundt 100 000kr så langt. Jeg har selv hus og utgifter og sliter med at jeg går i minus hver måned pga dem. Når jeg tar det opp blir de sure og sinte og spør om dette er takken for alt de har hjulpet meg med opp gjennom årene. Det ender opp med at jeg blir sittende igjen med dårlig samvittighet. Samtidig føler jeg jo at det de gjør er galt. Hva bør jeg gjøre? Er det jeg som er urimelig? Det er jo foreldrene mine og jeg vil gjerne hjelpe dem, men jeg må ha penger for å klare meg jeg også.. :/ Anonymkode: d09e8...56b Hvis de ikke betaler på lånet eller andre avgifter så skal de selvfølgelig ikke bo i huset. Da får du kaste dem ut (det er jo ditt hus), de bor vel der uten kontrakt kan jeg tenke meg. 3 mnd oppsigelsesfrist er standard. Få dem ut før de gjør DEG konkurs også! Det er lett å være etterpåklok, og jeg forstår at du har tenkt at du hjelper foreldrene dine, men jeg må få lov til å påpeke at det å ta over gjeldstyngede eiendommer eller eiendeler fra personer som ikke greier å styre økonomien sin er et fryktelig dårlig valg av deg. FÅ DEM UT før du ender opp i samme smørja. Det er per definisjon DITT hus nå, og enten betaler de (gi dem en konkret frist typ 4 uker frem i tid eller noe, ikke noe mer!), og betaler de ikke, få namsmannen til å hive dem ut. Sett hardt mot hardt. Og selg gjerne huset etterpå - foreldrene dine skylder deg penger uansett, og at de ikke greier å betale huset sitt betyr ikke at du skal betale det for dem. Av alle mennesker som bør ville deg godt bør foreldrene dine være på toppen av lista, og det er ikke disse menneskene. Du ser vel selv at de ikke bryr seg filla om DEG eller DIN økonomi? Nei, de fortjener ikke at du ofrer deg mer enn du allerede har gjort. Ta tilbake huset ditt, og få tilbake pengene dine! Endret 7. november 2016 av Strixvaria 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 7. november 2016 #5 Del Skrevet 7. november 2016 Hater når folk guilt tripper! Jeg skjønner at du vil hjelpe dem, men du klarer faktisk ikke å hjelpe dem om du blir skakkjørt økonomisk. Det er ikke riktig at bare fordi de har hjulpet deg før så skal de nå få lov til å skakkjøre deg økonomisk. Si til dem at du skal hjelpe dem, men du godtar ikke at du blir ruinert pga dem. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #6 Del Skrevet 7. november 2016 Legg huset på finn. send linken til dem. Anonymkode: 321b7...e84 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #7 Del Skrevet 7. november 2016 Jeg hadde satt huset til salgs, og sendt dem en oppsigelse på leieforholdet. Man tuller ikke med penger, foreldre eller ikke, de burde være takknemlig for at du lot dem skrive over huset på deg! Anonymkode: b7362...16f 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #8 Del Skrevet 7. november 2016 Selg alle eiendelene, som du ikke har behov for / lyst på. Deretter kan du selge heile huset.... Anonymkode: d12b9...690 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sugemerke Skrevet 7. november 2016 #9 Del Skrevet 7. november 2016 (endret) Da legger du huset til salgs. De får eventuelt kjøpe det tilbake. Endret 7. november 2016 av Sugemerke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #10 Del Skrevet 7. november 2016 Altså, jeg synes folk her er ufattelig raske til å komme med bombastiske uttalelser. Først må TS sette seg ned med mor og far og forklare hvorfor dette er et alvorlig problem. Vise dem på et månedsbudsjett hvorfor dette ikke går rundt for henne. Sammen får de finne på en løsning som gagner dem alle De har jo faktisk gitt henne et hus. Riktignok med gjeld, men like fullt sikkert ganske gode verdier. Det er noe man skal være takknemlig for. Anonymkode: d4236...07f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #11 Del Skrevet 7. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Altså, jeg synes folk her er ufattelig raske til å komme med bombastiske uttalelser. Først må TS sette seg ned med mor og far og forklare hvorfor dette er et alvorlig problem. Vise dem på et månedsbudsjett hvorfor dette ikke går rundt for henne. Sammen får de finne på en løsning som gagner dem alle De har jo faktisk gitt henne et hus. Riktignok med gjeld, men like fullt sikkert ganske gode verdier. Det er noe man skal være takknemlig for. Anonymkode: d4236...07f Tror du ikke at foreldrene ikke er klar over dette allerede ? Anonymkode: d12b9...690 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #12 Del Skrevet 7. november 2016 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: De bor fortsatt i huset og skal fortsatt betale utgiftene der, men problemet er at de ikke betaler på lånet eller kommunale avgifter, og dette medfører at jeg blir trekt i lønn.. Hvorfor blir du trekt i lønn? Si til dem at ja, de har hjulpet deg, men du har faktisk ikke satt dem i en tilsvarende situasjon noen gang... Anonymkode: bd207...018 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #13 Del Skrevet 8. november 2016 Du er ikke urimelig, dette er jo helt forferdelig. Regner med at de er i en desperat situasjon, og kanskje ikke vet hva de skal gjøre, dermed lar de ting skure og gå, mens de har stukket hodet i sanden? Du må nesten tvinge frem en løsning før de drar deg med seg i fallet. Anonymkode: 7751b...841 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #14 Del Skrevet 8. november 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor blir du trekt i lønn? Anonymkode: bd207...018 Fordi foreldrene ikke betaler regningene knyttet til huset, som lån og kommunale avgifter. Dette går på navnet på den som står oppført som eier offentlig av huset. SIden trådstarter er "eieren" på papiret, har Namsmannen valgt å trekke "huseier" i gjelden på huset siden pengene ikke har kommet inn via vanlige metoder (purringer, inkasso osv). Dette er det jo foreldrene som skulle betalt siden de er beboerne i huset og det egentlig er deres hus, men det gidder de da åpenbart ikke å betale. Med det resultat at alt dynges på den som står registrert som eier.... datteren. Anonymkode: 950a0...552 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #15 Del Skrevet 8. november 2016 Det koster vel rundt 100.000 å påkoste et barn fra fødsel til myndighetsalder? Bare rett og rimelig at TS bidrar med å gi noe av det tilbake. Anonymkode: 35fab...296 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslefrikk Skrevet 8. november 2016 #16 Del Skrevet 8. november 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi foreldrene ikke betaler regningene knyttet til huset, som lån og kommunale avgifter. Dette går på navnet på den som står oppført som eier offentlig av huset. SIden trådstarter er "eieren" på papiret, har Namsmannen valgt å trekke "huseier" i gjelden på huset siden pengene ikke har kommet inn via vanlige metoder (purringer, inkasso osv). Dette er det jo foreldrene som skulle betalt siden de er beboerne i huset og det egentlig er deres hus, men det gidder de da åpenbart ikke å betale. Med det resultat at alt dynges på den som står registrert som eier.... datteren. Anonymkode: 950a0...552 Og med det resultat at datteren står oppført med betalingsannmerkninger, noe som må sies å være veldig alvorlig. Hvilke foreldre påfører barnet sitt betalingsanmerkninger? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #17 Del Skrevet 8. november 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det koster vel rundt 100.000 å påkoste et barn fra fødsel til myndighetsalder? Bare rett og rimelig at TS bidrar med å gi noe av det tilbake. Anonymkode: 35fab...296 Men det er jo foreldre som selv har ansvaretet for at de har valgt å sette et barn til live. Det er greit å være takknemlig, men jeg synes ikke det under noen omstendigheter er OK at et (voksent) barn skal hjelpe foreldrene sine såpass mye at det ødelegger ham eller henne økonomisk. Anonymkode: a5ff7...d8a 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #18 Del Skrevet 8. november 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det koster vel rundt 100.000 å påkoste et barn fra fødsel til myndighetsalder? Bare rett og rimelig at TS bidrar med å gi noe av det tilbake. Anonymkode: 35fab...296 Sleng på en null du. minst. Anonymkode: 321b7...e84 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 8. november 2016 #19 Del Skrevet 8. november 2016 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det koster vel rundt 100.000 å påkoste et barn fra fødsel til myndighetsalder? Bare rett og rimelig at TS bidrar med å gi noe av det tilbake. Anonymkode: 35fab...296 Hva så? Det er frivillig å få barn. Ufyselig holdning at ikke bare er det greit å skakkjøre barnet sitt økonomisk, men det er forventet at man skal godta det uten å mukke også. Endret 8. november 2016 av Brimi 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 8. november 2016 #20 Del Skrevet 8. november 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det koster vel rundt 100.000 å påkoste et barn fra fødsel til myndighetsalder? Bare rett og rimelig at TS bidrar med å gi noe av det tilbake. Anonymkode: 35fab...296 Atte hæææ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå