Gå til innhold

Kan besteforeldre ta barnet til lege?

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Barnet er sykt ja. Sliter med oppkast og luftveisproblemer som igjen fører til nedsatt allmentilstand og vekttap.

Anonymkode: 8d2ff...044

Hvor lenge har barnet slitt med dette?

Anonymkode: 39e36...b11

Videoannonse
Annonse
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnevernet er inni bildet.

familien er ikke vitner, kun tafatte..

vanskelig å si hvor alvorlig det er, og hvor hastverk det er.

problemet er det at foreldrene ikke gjør det og besteforeldrene heller ikke gjør det..

Hvis foreldrene er så "tafatte" at de ikke går med barnet til legen, da evner de seg ikke til å ha omsorg for et barn og barnevernet burde så absolutt gå inn og gjøre noe!

Anonymkode: c32c7...134

Skrevet

Besteforeldrenen mine har vært med meg til legen flere ganger. Men det har stort sett vært akutt da.

Anonymkode: 6a333...bf7

Gjest Sugemerke
Skrevet

Hvem er du i forhold til barnet? Om barnet ikke får tilstrekkelig helsehjelp er du pliktig til å melde fra. 

Skrevet

Kan du snakke med barnets foreldre, og forklare dem på en vennlig måte hvorfor du mener barnet bør undersøkes av lege? Du kan gjerne tilby deg å følge barnet til legen, men gi dem først en mulighet til å følge barnet selv. 

Hvis foreldrene nekter barnet å undersøkes av lege, synes jeg du burde kontakte barnevernet.

Jeg har selv fulgt mitt barnebarn til lege. Fordi jeg var barnevakt da barnet hadde ørebetennelse og feber. Det var helt greit for både foreldrene og legen.

Men jeg opplevde en gang en lege som trodde jeg var storesøsteren til datteren min. Datteren min var rundt 10 år da. Han spurte hvorfor ikke foreldrene fulgte henne. 

Anonymkode: 0ee9c...744

Skrevet

Barnevernet er så mye inn i bildet at de vet om det.

har prøvd å snakke med de som kan snakkes med, men de tar lett på det. 

Hadde jeg vært barnevakt for barnet hadde vi forlengst vært hos legen! Men dessverre er jeg for langt unna til å kunne gjøre det. 

Skal fortsette å snakke med de så de forhåpentligvis gjør det.

Skrevet
På 7.11.2016 den 15.04, AnonymBruker skrev:

Jeg har da opp igjennom årene fulgt nieser og nevøer til både leger og tannleger uten spørsmål eller fullmakter. Er det endrede regler rundt dette?

Anonymkode: 975bc...2d5

Neida. Det er nettet som gjør synliggjør dumhet.

Anonymkode: e2320...e01

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...