AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #1 Del Skrevet 6. november 2016 Saken er at jeg er student og skal hjem i juleferien for å jobbe. Har sluttet i deltidsjobben ved siden av studiene, så trenger sårt å jobbe i feriene. Moren min har invitert en venn av meg til å feire jul med oss og bo hos oss fra 21 des til 3 januar. Denne vennen og jeg skal da dele rom i denne perioden, da de ikke har stelt i stand gjesterommet de har pratet om i årevis.... Dette hadde jo forsåvidt vært greit, men moren min kjenner ikke denne vennen så godt, og er ikke veldig omgjengelig av seg. Min venn er fra utlandet og snakker ikke norsk, og har ikke mulighet til å kjøre bil mens de er på besøk. Føler jeg nå må bruke hele julen min på å aktivisere noen i flere uker, og jeg er redd for at å bo så tett oppå hverandre over lenger tid kan føre til at det blir litt klinsjer.... Når jeg skal tilbake til studiet (romjulen) må jeg ta med meg denne vennen tilbake til studiebyen, hvorav vi må dele seng da jeg har liten plass.. Prøver jo å virke entusiastisk ovenfor denne vennen som gleder seg veldig, men syntes det er litt vanskelig hvordan jeg skal opptre ovenfor min mor. På en måte har hun jo gjort det i beste hensikt, men jeg føler blant annet ikke at jeg kan jobbe fulltid når jeg har en venn som sitter hjemme hos meg og ikke kjenner noen og må "underholdes". Det vil jo også gå mere penger i denne perioden jeg har besøk av denne vennen, da vi sikkert finner på litt andre ting enn man ville gjort med en venn som bodde nedi gata. Gjort er gjort, men jeg vet ikke hvordan jeg skal få sagt til moren min at dette ikke er OK...... Er helt matt med tanke på det. Anonymkode: 9262a...b46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #2 Del Skrevet 6. november 2016 Kjør ditt løp så får familien din aktivisere denne vennen. Anonymkode: ee2bc...2ce 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 6. november 2016 #3 Del Skrevet 6. november 2016 Er det en venn av deg, eller en venn av familien? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #4 Del Skrevet 6. november 2016 Akkurat nå, Sirah skrev: Er det en venn av deg, eller en venn av familien? En venn av meg. Foreldrene mine har møtt vedkommende kjapt (introdusert også gått videre) for fire år siden. Thats it. Anonymkode: 9262a...b46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 6. november 2016 #5 Del Skrevet 6. november 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: En venn av meg. Foreldrene mine har møtt vedkommende kjapt (introdusert også gått videre) for fire år siden. Thats it. Anonymkode: 9262a...b46 Og din mor har så invitert denne personen på besøk til Norge? Det er jo bare veldig sært! Syntes du skal ta en prat med moren din og si at dette passer dårlig inn i dine planer med tanke på jobb osv! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #6 Del Skrevet 6. november 2016 Akkurat nå, Sirah skrev: Og din mor har så invitert denne personen på besøk til Norge? Det er jo bare veldig sært! Syntes du skal ta en prat med moren din og si at dette passer dårlig inn i dine planer med tanke på jobb osv! Vedkommende studerer i et annet land igjen og hadde ikke muligheten til å dra hjem til sine egne til jul. (jeg har fortalt henne dete) Så med tanke på dette har hun tatt kontakt med min venn på FB og invitert dem hit. Noe som jeg syntes er snilt. Bare ikke i to uker........ TS Anonymkode: 9262a...b46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 6. november 2016 #7 Del Skrevet 6. november 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vedkommende studerer i et annet land igjen og hadde ikke muligheten til å dra hjem til sine egne til jul. (jeg har fortalt henne dete) Så med tanke på dette har hun tatt kontakt med min venn på FB og invitert dem hit. Noe som jeg syntes er snilt. Bare ikke i to uker........ TS Anonymkode: 9262a...b46 Absolutt en god tanke av moren din, det fungerte bare ikke helt i praksis 😔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #8 Del Skrevet 6. november 2016 Men de har et ledig rom? Hvor mye skal til for at han kan bo der? Anonymkode: 42e45...ac0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittleBabyBlue Skrevet 6. november 2016 #9 Del Skrevet 6. november 2016 Moren din inviterte, da får hun også ta ansvar for SIN gjest. Jobb så mye du hadde tenkt. Studenter er helt avhengig av å kunne jobbe sommer og jul. Ser ikke hvorfor du må ta henne med deg til studieplassen når det ikke var du som inviterte. Er ikke sikkert hun vil dele seng med deg heller. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #10 Del Skrevet 6. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men de har et ledig rom? Hvor mye skal til for at han kan bo der? Anonymkode: 42e45...ac0 De har et skikkelig roterom, Så det må ryddes ut, tas ut møbler, og få kjøpt en seng. TS Anonymkode: 9262a...b46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #11 Del Skrevet 6. november 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De har et skikkelig roterom, Så det må ryddes ut, tas ut møbler, og få kjøpt en seng. TS Anonymkode: 9262a...b46 Kan du og vennen din hjelpe til med å rydde? Jeg skjønner at det blir mye jobb, men ser er kanskje verdt det? Så får moren din skaffe seng. Anonymkode: 42e45...ac0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #12 Del Skrevet 6. november 2016 Kan du ikke be moren din om litt penger til for eksempel mat og underholdning hvertfall.. Ellers bør dere snakke sammen. Anonymkode: f48e6...215 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wulfie Skrevet 6. november 2016 #13 Del Skrevet 6. november 2016 Snilt gjort av moren din, men det er hun som har invitert, så det er ikke du som skal stå til ansvar for å underholde 24 timer i døgnet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #14 Del Skrevet 6. november 2016 Har du snakket med vennen og forklart at du må jobbe hele julen? Og at dere må dele seng? Anonymkode: a219b...e18 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juniper Skrevet 7. november 2016 #15 Del Skrevet 7. november 2016 Du må jo bare snakke med moren din, og fortelle at nå har hun satt deg i en skikkelig kattepine. Du er avhengig av pengene du tjener for å kunne leve OK når du studerer, og har ikke tid og kapasitet til å underholde vennen. Spør hvordan i alle dager hun kunne finne på å invitere en av dine venner uten å avklare det med deg i forkant! Det er et skikkelig overtramp, særlig når hun forventer at personen bor på rom med deg og at du må ta deg av vedkommende. Hun må ta ansvar her! Hun må klargjøre et sted å sove som ikke er på ditt rom, og ta ansvar for å underholde vedkommende. Jeg synes også det er rart at vennen din takker ja uten å sjekke med deg først, særlig når personen knapt har truffet din mor! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #16 Del Skrevet 7. november 2016 Si til moren din at hun må ordne i stand gjesterommet da det er upraktisk for deg å dele rom med noen i og med at du skal jobbe så mye. Kjedelig å vekke gjesten når du står opp og så videre. ellers er det jo hennes gjest, så hun tar vel vare på vedkommende når du jobber Anonymkode: a5b0a...555 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #17 Del Skrevet 7. november 2016 Dette hadde jeg aldri godtatt. For det første får moren din fikse et eget rom til denne vennne, og hun bør være klar for å underholde vennen din når du jobber. I tillegg bør jo du få "fri" til å gjøre dine ting uten å måtte dra med vennen på alt mulig. Når jeg er hjemme i feriene mine drar jeg rundt og treffer de vennene jeg ikke ser ellers. Jeg hadde ikke villet ha med en annen person -hver gang- jeg skal treffe noen. Og som du sier blir dette også et økonomisk spørsmål. Dere kommer vel ikke til å sitte hjemme og se på hverandre i to uker. Her bør moren din dekke kostnader. Så gir du klar beskjed om at dette ikkje skjer en eneste gang til uten at du blir forespurt. Veldig fint av henne å invitere, men hun har ikke tenkt seg godt nok om. Anonymkode: 51a16...186 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå