jabx Skrevet 8. november 2016 #61 Del Skrevet 8. november 2016 Jaja, i manges verden er det greit å drite i avtaler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeilaS Skrevet 8. november 2016 #62 Del Skrevet 8. november 2016 29 minutter siden, Mallis skrev: Ja, mulig det er ett problem for andre, men i min krets har vi gjerne lagt planer om at vi drar hjem sammen osv. Men stort sett så er det ikke det som skjer. Og det er ingen som blir sure av den grunn. Og har jeg avtalt at en venninne skal overnatte hos meg eller omvendt,så vet vi hvor nøkkelen ligger. Så ser ikke helt problemet med å dra med en fyr hjem, så lenge en vet at venninnen kommer seg hjem( det går alltid buss og taxi..så problem løst) og at en gir beskjed før en drar..;) Her er jeg enig. Jeg mener ikke at når man er ute med venninner at man ikke kan stikke hjem til en fyr, men det jeg synes det er irriterende når de vil dra etter 20 minutter og ikke en gang gidder å gi beskjed. Da blir jeg irritert. Det minste man kan gjøre er å gi beskjed før man går. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atea Skrevet 8. november 2016 #63 Del Skrevet 8. november 2016 Synes ikke det er noe å ta opp når venninnen din vet at du har god økonomi og klarer å stå for taxiregninga selv. Hun sa i fra. Sånt skjer, og jeg regner med at dere hadde vært ute noen timer sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #64 Del Skrevet 8. november 2016 Men hvorfor er det så ille å ta taxi alene ts? Skjønner ikke helt. Det kan så klart være kjipt å stå i køen alene, men ser ikke problemet. Anonymkode: 1e1c4...e64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #65 Del Skrevet 8. november 2016 Jeg hadde nok også syntes det var litt dårlig gjort. Ikke for pengene for taxi. Men fordi jeg er redd for å gå rundt midt på natta alene som jente. Hadde ikke tatt det opp med henne- syns det er litt drama. Anonymkode: 325c0...98f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #66 Del Skrevet 8. november 2016 Hadde syns det var litt dårlig gjort med tanke på det å gå alene, og å betale ekstra for taxi. Men regner igrunn med at sånne ting kan skje, det er ikke så uvanlig når man går ut sammen. Hadde en verre episode med en venninne da jeg var yngre. Jeg var i Oslo for første gang og besøkte henne, og hun og venninna hennes kom inn på et utested der jeg ikke kom inn pga alder. De gikk bare inn, og jeg ble stående ute. Jeg gikk da inn på puben etterpå, og var der til det andre utestedet stengte, men jeg fant henne ikke der, heller ikke innne, hun var bare vekk. Jeg ante ikke hvordan jeg skulle komme meg hjem til henne midt på natta, eller om hun var der i det hele tatt, og ikke hadde jeg penger til noe taxi heller. Jeg ble med en fyr hjem som forbarmet seg over meg, og reiste til henne dagen etter. Hun var heller ikke hjemme, så jeg måtte vente på henne ute sammen med masse edderkopper Syns det var rimelig egosentrisk av henne og dårlig gjort, hun hadde også gått forbi det utestedet jeg var på og tenkt at jeg sikkert var der, men hun gadd ikke gå inn fordi det var så mye folk der.... Anonymkode: 52077...32e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rose11 Skrevet 9. november 2016 #67 Del Skrevet 9. november 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde syns det var litt dårlig gjort med tanke på det å gå alene, og å betale ekstra for taxi. Men regner igrunn med at sånne ting kan skje, det er ikke så uvanlig når man går ut sammen. Hadde en verre episode med en venninne da jeg var yngre. Jeg var i Oslo for første gang og besøkte henne, og hun og venninna hennes kom inn på et utested der jeg ikke kom inn pga alder. De gikk bare inn, og jeg ble stående ute. Jeg gikk da inn på puben etterpå, og var der til det andre utestedet stengte, men jeg fant henne ikke der, heller ikke innne, hun var bare vekk. Jeg ante ikke hvordan jeg skulle komme meg hjem til henne midt på natta, eller om hun var der i det hele tatt, og ikke hadde jeg penger til noe taxi heller. Jeg ble med en fyr hjem som forbarmet seg over meg, og reiste til henne dagen etter. Hun var heller ikke hjemme, så jeg måtte vente på henne ute sammen med masse edderkopper Syns det var rimelig egosentrisk av henne og dårlig gjort, hun hadde også gått forbi det utestedet jeg var på og tenkt at jeg sikkert var der, men hun gadd ikke gå inn fordi det var så mye folk der.... Anonymkode: 52077...32e Dette var ekstremt dårlig gjort. Sånt gjør man bare ikke mot hverandre. Hvert fall ikke i en storby. Hvor hadde hun vært og hvor lenge måtte du vente på henne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 9. november 2016 #68 Del Skrevet 9. november 2016 (endret) På 6.11.2016 den 15.04, AnonymBruker skrev: I går var jeg og en god venninne på byen, bare vi to. Super hyggelig og morsomt. Helt til hun uten forvarsel sa ha det for å møte en eller annen fyr hun knuller med. Vi hadde en avtale om å ta taxi sammen, nå måtte jeg ta alene og betale dobbelt så mye, i tillegg til at det føles tryggere å være to i taxien. Vi bor ikke i sentrum for å si det sånn, så det ble dyrt. Måtte også stå alene i taxikø en stund. Jeg ble lei meg og forbanna. Har ikke snakket med henne, men tenkt å si fra på en ordentlig måte i dag. Men så sitter jeg her og tør liksom ikke, vet ikke hva jeg skal skrive og om jeg i det hele tatt har rett til å bli forbanna. Hva tenker dere? Anonymkode: 78ab8...c51 Hvis ikke hun hadde forberedt deg på det, så hadde jeg blitt irritert også. Hvis avtalen var at dere skulle det, så har du selvsagt rett til å bli irritert. Hvor gode venner er dere? Endret 9. november 2016 av fuglekvitter__ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #69 Del Skrevet 9. november 2016 På 11/6/2016 den 15.04, AnonymBruker skrev: I går var jeg og en god venninne på byen, bare vi to. Super hyggelig og morsomt. Helt til hun uten forvarsel sa ha det for å møte en eller annen fyr hun knuller med. Vi hadde en avtale om å ta taxi sammen, nå måtte jeg ta alene og betale dobbelt så mye, i tillegg til at det føles tryggere å være to i taxien. Vi bor ikke i sentrum for å si det sånn, så det ble dyrt. Måtte også stå alene i taxikø en stund. Jeg ble lei meg og forbanna. Har ikke snakket med henne, men tenkt å si fra på en ordentlig måte i dag. Men så sitter jeg her og tør liksom ikke, vet ikke hva jeg skal skrive og om jeg i det hele tatt har rett til å bli forbanna. Hva tenker dere? Anonymkode: 78ab8...c51 Jeg tenker at man trenger ikke ha "rett" til å føle det man føler. Ble du forbanna, så ble du det, og den følelsen kom av en grunn. Jeg tror jeg hadde blitt litt irritert selv. Så er spørsmålet om det kommer noe godt ut av å ta dette opp med venninnen din. Hvis du velger det, så ville jeg anbefale å gjøre det enten på telefon eller (aller helst) under fire øyne. Tekstmeldringer kan fort misforståes, og det er ekstra nyttig å kunne høre tonefall og se ansiktsuttrykk når det eventuelt blir uenigheter. Som flere har vært inne på, det kan tenkes at venninnen din anså avtalen deres som mer "løs". Om du ønsker å ta det opp, kan du jo spørre: Ikke anklagende, men åpen, nysjgerrig- høre hva hun tenkte, og fortelle hva du selv lå i avtalen. Vær åpen for at det hele kan ha vært en misforståelse. Og ta for all del selvkritikk for at du sa "okey", om enn sarkastisk, -at du egentlig ikke syntes det var noe greit at hun stakk. Om du sier hvordan det var for deg, uten å være anklagende, uten å ilegge henne intensjoner hun ikke hadde, så kan det hende du føler deg bedre etterpå uten at venninnen din trenger å føle seg angrepet. Eller det kan være at den verste irritasjonen har lagt seg allerede, og det ikke er vits i å ta det opp. Husk da i så fall denne episoden til neste gang, og avklar om det er løs avtale eller mer fast avtale dere har. Si ifra om du føler deg dårlig behandlet der og da. Anonymkode: 2b40d...9a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #70 Del Skrevet 9. november 2016 Sålenge dere er voksne mennesker begge to (det er ikke snakk om å forlate et lite barn i byen her), ser jeg ikke noen grunn til å ta dette opp med henne. Det er litt kjipt for deg, selvsagt, det skjønner jeg. Men venninner må da vel unne hverandre noe, ting skjer, og kommer det en interessant mann inn i bildet når man er singel, så kan hun jo ikke si "Beklager, jeg kan ikke bli med deg hjem, for jeg lovte å ta taxi sammen med venninna mi". Anonymkode: b479b...57d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #71 Del Skrevet 9. november 2016 9 timer siden, Rose11 skrev: Dette var ekstremt dårlig gjort. Sånt gjør man bare ikke mot hverandre. Hvert fall ikke i en storby. Hvor hadde hun vært og hvor lenge måtte du vente på henne? Husker ikke hvor hun hadde vært, eller om hun hadde vært hjemme på natten. Ventet etpar timer tror jeg. Gikk til slutt til husverten hennes og spurte om de kunne låse meg inn. De skjønte jeg var den jeg sa jeg var pga dialekta, og slapp meg inn. Hun har alltid bare tenkt på seg selv. Husker da vi skulle leke et eller anner som barn, da skulle hun alltid være først, og når hun hadde hatt sin tur så gadd hun ikke mer... Anonymkode: 52077...32e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå