Gå til innhold

Er dette noe til bil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skal kjøre den imorgen, men det virker jo ikke lovende utifra hva de skriver i testen. 

Grunnen til at jeg vurderer det er en vanskelig økonomisk situasjon, god pris og gode vilkår hos den som jeg evt. skal kjøpe hos. Vanskelig å finne akkurat det et annet sted nå.

Bare lurte på om det var noen som hadde hatt en, som vente seg til den eller noe.

Anonymkode: 5d7c2...96e

Da må du ha lykke til med prøvekjøringen :)  Krysser fingre for at det er en bil du liker! Et godt tips ved bruktbilkjøp er uansett å ta en NAF-test så slipper du å kjøpe katta i sekken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke la deg skremme, det er en helt grei, billig, passelig pålitelig bil. Sjekk for rust, og tut og kjør....den er jo så lett at du fint kan kjøre på motorvei med denne, den akselerer helt greit. Bestemor hadde en sånn, og det er A til B transport til en billig penge, sannsynligvis akkurat det du ser etter. Du trenger kanskje ikke firehjulsdriften?

Anmeldelsene her er generelt gode:

http://www.carsurvey.org/reviews/suzuki/wagon_rplussign/single-page/

 

Anonymkode: 0acd6...550

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke la deg skremme, det er en helt grei, billig, passelig pålitelig bil. Sjekk for rust, og tut og kjør....den er jo så lett at du fint kan kjøre på motorvei med denne, den akselerer helt greit. Bestemor hadde en sånn, og det er A til B transport til en billig penge, sannsynligvis akkurat det du ser etter. Du trenger kanskje ikke firehjulsdriften?

Anmeldelsene her er generelt gode:

http://www.carsurvey.org/reviews/suzuki/wagon_rplussign/single-page/

 

Anonymkode: 0acd6...550

Takk for det, noen fra Norge sier dette, hehe: 

"Ugly little reliable car!"

Det er pga omstendigheter jeg vurderer denne nå. Vet at den som selger er pålitelig, og det er styr å lete etter en annen. Vi får se, jeg skal låne den en stund så jeg får testet den ut :) 

Anonymkode: 5d7c2...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For bilentusiaster og folk med god økonomi er sikkert dette en uaktuell bil. Dersom du har dårlig råd og får en god pris på denne synes jeg du skal slå til! Sånne typer biler er litt sånn underdogs som veldig mange fnyser av men som viser seg å være utholdende og pålitelige biler. Men sjekk for rust og evntuelle feil som krever store reparasjoner så du ikke ender opp med å betale mye mer enn beregnet, eller i verste fall få en istykkerrustet bil som blir avskiltet på første PKK. Sjekk også clutchen da denne er en svakhet på mange billige 4wd-Suzukier.
Suzuki er etter min erfaring en god og pålitelig bil som kan bli en trofast venn. Jeg har ikke prøvd denne modellen men har en Suzuki Liana. Den er heller ingen superpopulær bil med stor motor, men den har god plass og er god å kjøre både på korte turer og lengre turer. Har ikke testet den på motorvei, kun langkjøring i høy hastighet, og det går smertefritt. Spørsmålet er om du kommer til å kjøre mye på motorvei? Hvor viktig er det på en skala fra en til ti at den kan aksellerere fort nok til å fungere på motorvei?

Hvis du liker bilen, stoler på selgeren og får en god pris tror jeg lett dette kan bli en veldig grei bil til ditt bruk. Har man dårlig råd kan man jo heller ikke velge fra øverste hylle. Må man velge fra nederste hylle synes jeg pålitelighet og holdbarhet er viktigst, ikke utseende, kjørekomfort og hvor fort den aksellererer. Du skal ikke se bort i fra at Wagon holder i massevis til du får råd til en dyrere bil. Antakelig varer den så lenge at du blir lei av bilen lenge før den går lei :P

Anonymkode: 23581...d89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For bilentusiaster og folk med god økonomi er sikkert dette en uaktuell bil. Dersom du har dårlig råd og får en god pris på denne synes jeg du skal slå til! Sånne typer biler er litt sånn underdogs som veldig mange fnyser av men som viser seg å være utholdende og pålitelige biler. Men sjekk for rust og evntuelle feil som krever store reparasjoner så du ikke ender opp med å betale mye mer enn beregnet, eller i verste fall få en istykkerrustet bil som blir avskiltet på første PKK. Sjekk også clutchen da denne er en svakhet på mange billige 4wd-Suzukier.
Suzuki er etter min erfaring en god og pålitelig bil som kan bli en trofast venn. Jeg har ikke prøvd denne modellen men har en Suzuki Liana. Den er heller ingen superpopulær bil med stor motor, men den har god plass og er god å kjøre både på korte turer og lengre turer. Har ikke testet den på motorvei, kun langkjøring i høy hastighet, og det går smertefritt. Spørsmålet er om du kommer til å kjøre mye på motorvei? Hvor viktig er det på en skala fra en til ti at den kan aksellerere fort nok til å fungere på motorvei?

Hvis du liker bilen, stoler på selgeren og får en god pris tror jeg lett dette kan bli en veldig grei bil til ditt bruk. Har man dårlig råd kan man jo heller ikke velge fra øverste hylle. Må man velge fra nederste hylle synes jeg pålitelighet og holdbarhet er viktigst, ikke utseende, kjørekomfort og hvor fort den aksellererer. Du skal ikke se bort i fra at Wagon holder i massevis til du får råd til en dyrere bil. Antakelig varer den så lenge at du blir lei av bilen lenge før den går lei :P

Anonymkode: 23581...d89

Takk for langt og saklig innlegg :)

Jeg har fått et tilbud som er for godt til å takke nei til, fra en person jeg stoler på. Den er nylig EU-godkjent, og jeg vet den ikke har store feil. Eller det vil si, han vet det, så langt som man kan vite det med en gammel bil. Denne er nemlig fra 1998, så det er 1. generasjon, som har de dårligste kjøreegenskapene leser jeg. Er den for vanskelig å kjøre for meg, må jeg nok se etter en annen.

Det med motorveien er ikke det viktigste nei, men har en 30 min strekning til nærmeste by som er svingete, så lurer på hvordan den kommer til å oppføre seg der, men det finner jeg ut snart.

Anonymkode: 5d7c2...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...