Gå til innhold

Er dette noe til bil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har fått tilbud om å kjøpe en sånn. Kjører ikke så mye, men bor heller ikke i by, så skal ikke bruke den til "bybil". Kjører ca en halv time til sentrum her jeg bor, men jobber hjemme, så trenger ikke kjøre hver dag. Er enslig og har ikke fantastisk økonomi, så størrelsen og bensinforbruket er helt ok for meg. Hvordan vil den være mht akselerasjon på motorveien og er den komfortabel for en og annen langkjøring? Noen som har hatt en? http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=25907

Anonymkode: 5d7c2...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den er "helt grei"en halvtimes kjøring. Du trenger ikke bekymre deg for akslerasjon, den er ikke tilstede i det hele tatt. Langkjøring ville jeg unngått. 

 

Den er antageligvis enkel å lukeparkere da, og så har den firehjulstrekk. Det positive med små, ukurante biler er at du antageligvis får en nyere bil for mindre penger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Fjompen skrev:

Den er "helt grei"en halvtimes kjøring. Du trenger ikke bekymre deg for akslerasjon, den er ikke tilstede i det hele tatt. Langkjøring ville jeg unngått. 

 

Den er antageligvis enkel å lukeparkere da, og så har den firehjulstrekk. Det positive med små, ukurante biler er at du antageligvis får en nyere bil for mindre penger.

Har du kjørt den? Å ikke kunne akselerere på motorveien er litt kjipt...

Anonymkode: 5d7c2...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du kjørt den? Å ikke kunne akselerere på motorveien er litt kjipt...

Anonymkode: 5d7c2...96e

Når man skal inn på motorveien mener jeg, det er ikke alle steder det er akselerasjonsfelt.

Anonymkode: 5d7c2...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fjompen skrev:

Den er "helt grei"en halvtimes kjøring. Du trenger ikke bekymre deg for akslerasjon, den er ikke tilstede i det hele tatt. Langkjøring ville jeg unngått. 

 

Den er antageligvis enkel å lukeparkere da, og så har den firehjulstrekk. Det positive med små, ukurante biler er at du antageligvis får en nyere bil for mindre penger.

Nå overdriver du voldsomt, hadde ikke hatt motforestillinger mot langkjøring med bilen jeg i alle fall, dersom det var en slik bil jeg eide. Og den har tilstrekkelig med akslerasjon også, hvis det er muskelbil noen vil ha så kjøper de jo helt annen bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du kjørt den? Å ikke kunne akselerere på motorveien er litt kjipt...

Anonymkode: 5d7c2...96e

Har kjørt en, for lenge siden. Du klarer jo såklart å akslerere, men du foretar ikke impulsive forbikjøringer med den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Artikkelen er fra 1998 så hvis du skal kjøpe en så gammel bil hadde jeg vært skeptisk.

Anonymkode: 65b59...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du skal kjøre til og fra butikken så er det jo litt det samme hva du kjører og til dette er dette sikkert en helt brukbar bil. Jeg regner med at du har lest artikkelen du linker til? Der står det jo svart på hvitt at testpersonene ikke anbefaler denne bilen til langkjøring og kjøring på motorvei. Ut i fra hva du skriver så er det jo uansett ikke dette som er hovedformålet med bilen så jeg ville nok ikke lagt veldig stor vekt på dette. 

Ut i fra den artikkelen du linker til hadde jeg nok personlig ikke valgt denne bilen. Det finnes mange små biler der ute i en rimelig prisklasse med lavt drivstoff forbruk som er egnet til både "butikk kjøring" og langkjøring :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Artikkelen er fra 1998 så hvis du skal kjøpe en så gammel bil hadde jeg vært skeptisk.

Anonymkode: 65b59...b45

Det var ikke snakk om tilstanden på bilen, da det er noen jeg kjenner som har tilbydt meg å kjøpe den. Var ute etter kjøreegenskaper, og spesielt om noen har kjørt en :) 

Anonymkode: 5d7c2...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Sirah skrev:

Dersom du skal kjøre til og fra butikken så er det jo litt det samme hva du kjører og til dette er dette sikkert en helt brukbar bil. Jeg regner med at du har lest artikkelen du linker til? Der står det jo svart på hvitt at testpersonene ikke anbefaler denne bilen til langkjøring og kjøring på motorvei. Ut i fra hva du skriver så er det jo uansett ikke dette som er hovedformålet med bilen så jeg ville nok ikke lagt veldig stor vekt på dette. 

Ut i fra den artikkelen du linker til hadde jeg nok personlig ikke valgt denne bilen. Det finnes mange små biler der ute i en rimelig prisklasse med lavt drivstoff forbruk som er egnet til både "butikk kjøring" og langkjøring :) 

Jeg kan lese ja, men testpersonene sammenligner nok med en "vanlig" bil som er mere laget for langkjøring, og ikke en annen bybil/småbil.

Hvilke biler da? Og hvorfor mener du de er bedre?

Anonymkode: 5d7c2...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når man skal inn på motorveien mener jeg, det er ikke alle steder det er akselerasjonsfelt.

Anonymkode: 5d7c2...96e

Ej... jo! Hvis det er en motorvei så er det akselerasjonsfelt. 

Anonymkode: 967a6...251

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ej... jo! Hvis det er en motorvei så er det akselerasjonsfelt. 

Anonymkode: 967a6...251

Mente motortrafikkvei eller motorvei klasse B

Anonymkode: 5d7c2...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Fjompen skrev:

Den er "helt grei"en halvtimes kjøring. Du trenger ikke bekymre deg for akslerasjon, den er ikke tilstede i det hele tatt. Langkjøring ville jeg unngått. 

 

Den er antageligvis enkel å lukeparkere da, og så har den firehjulstrekk. Det positive med små, ukurante biler er at du antageligvis får en nyere bil for mindre penger.

Mye rktig .   Så jeg ville ha glemt den fort som f   !

Anonymkode: 43c57...374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du får den, så.takk ja. hvis du må betale, så finn noe annet.

Anonymkode: 2fb7b...9fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mye rktig .   Så jeg ville ha glemt den fort som f   !

Anonymkode: 43c57...374

 

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du får den, så.takk ja. hvis du må betale, så finn noe annet.

Anonymkode: 2fb7b...9fb

Har dere kjørt en? Jeg regner med at dere ikke vurderer bare utifra bildet.

Anonymkode: 5d7c2...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har fått tilbud om å kjøpe en sånn. Kjører ikke så mye, men bor heller ikke i by, så skal ikke bruke den til "bybil". Kjører ca en halv time til sentrum her jeg bor, men jobber hjemme, så trenger ikke kjøre hver dag. Er enslig og har ikke fantastisk økonomi, så størrelsen og bensinforbruket er helt ok for meg. Hvordan vil den være mht akselerasjon på motorveien og er den komfortabel for en og annen langkjøring? Noen som har hatt en? http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=25907

Anonymkode: 5d7c2...96e

Hvor langt er det snakk om? Til det andre du snakker om er en brukt Leaf midt i blinken. Den er ikke pen, men det er heller ikke bilen du linker til for å si det mildt. Økonomien i et bilhold med elbil er noe helt annet enn et bilhold med bensin/diesel.

Anonymkode: df5bd...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor langt er det snakk om? Til det andre du snakker om er en brukt Leaf midt i blinken. Den er ikke pen, men det er heller ikke bilen du linker til for å si det mildt. Økonomien i et bilhold med elbil er noe helt annet enn et bilhold med bensin/diesel.

Anonymkode: df5bd...522

Jeg skal ikke ha elbil.

Anonymkode: 5d7c2...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ikke ha elbil.

Anonymkode: 5d7c2...96e

Ikke lademuligheter hjemme?

Anonymkode: df5bd...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan lese ja, men testpersonene sammenligner nok med en "vanlig" bil som er mere laget for langkjøring, og ikke en annen bybil/småbil.

Hvilke biler da? Og hvorfor mener du de er bedre?

Anonymkode: 5d7c2...96e

Jeg går jo ut i fra at testpersonene sammenligner med en bil beregnet for samme bruk og i samme kategori. Du kan ikke sammenligne kjøreegenskapene på en stor, ny Mercedes sammenlignet med en gammel Lada og få et rettferdig resultat.

Av små biler har du jo et hav av biler å velge mellom. Golf, Polo, Audi A3, Opel Corsa osv osv osv bare for å nevne de jeg har erfaring med selv. Alle disse egner seg fint til all slags bruk, både "butikk", motorvei og langkjøring. Mulig bilen du vurderer er helt fin til ditt bruk, men det er det jo umulig for oss å svare på. 

Har du prøvekjørt bilen? Både på landevei og motorvei? Da vil du jo raskt finne ut av om dette er en bil du kan være fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Sirah skrev:

Jeg går jo ut i fra at testpersonene sammenligner med en bil beregnet for samme bruk og i samme kategori. Du kan ikke sammenligne kjøreegenskapene på en stor, ny Mercedes sammenlignet med en gammel Lada og få et rettferdig resultat.

Av små biler har du jo et hav av biler å velge mellom. Golf, Polo, Audi A3, Opel Corsa osv osv osv bare for å nevne de jeg har erfaring med selv. Alle disse egner seg fint til all slags bruk, både "butikk", motorvei og langkjøring. Mulig bilen du vurderer er helt fin til ditt bruk, men det er det jo umulig for oss å svare på. 

Har du prøvekjørt bilen? Både på landevei og motorvei? Da vil du jo raskt finne ut av om dette er en bil du kan være fornøyd med.

Skal kjøre den imorgen, men det virker jo ikke lovende utifra hva de skriver i testen. 

Grunnen til at jeg vurderer det er en vanskelig økonomisk situasjon, god pris og gode vilkår hos den som jeg evt. skal kjøpe hos. Vanskelig å finne akkurat det et annet sted nå.

Bare lurte på om det var noen som hadde hatt en, som vente seg til den eller noe.

Anonymkode: 5d7c2...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...