Gå til innhold

Å se spøkelser/gjenferd

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bodde i en liten bygd i norge for ca . 10 år siden , i et gammelt hus , som vi hadde kjøpt, vi fikk det billig pga at det var dødsbo. Mannen min jobbet borte , så jeg var mye alene med vår datter på et år.

Jeg var på badet å skulle skifte på bleie på min datter , hun var plaget med utslett , å jeg hadde kjøpt salve til henne , som jeg kom på, lå på kjøkkene . Jeg gikk ut av badet , med min datter , gjennom en åpen gang å inn på kjøkkene , som ikke hadde dør. Det var ganske åpent fra badet til kjøkkenet. Jeg måtte rundt et lite hjørne på kjøkkene mitt , å fant kremmen . Jeg gikk tilbake og kom tilbake til at badedøren var låst .Jeg hadde ikke hørt noe!  Badet var skikkelig ekkelt å låse , Veldig tungt, fleste av besøke vårt låste aldri iom at nøkkelen var så ekkel. Jeg tenkte ikke så mye over det først , ble satt ut , og banket på . Tok å prøvde å åpne døren men den var låst , Da hadde vi bodd der en stund og den hadde ALDRI gått i vranglås, jeg banket på å ropte forskjellige navn på venninner og kompiser av min samboer og familie , ingen svarte. Dette pågikk kanskje i 1 minutt . Jeg tenkte at jeg måtte få låst opp døren. Jeg gikk tilbake til kjøkkenet å fant to små kniver .Klarte omsider å låse den opp, badet er ganske stort , ca 20 kvadrat . Lyset var slått av , jeg slo på lyset å "scannet" rommet . Det var ingen der . Lyset gikk plutselig , å jeg skvatt som f*** ! Jeg tok med jentungen og mobilen min å sprang opp på soverommet til min datter . Jeg låste døren å satt meg ned attmed døren. Jeg hørte skritt , opp trappen ,og mot rommet , sakte , tunge . Jeg tenkte kanskje jeg innbillet meg dette , så banket det på døren å min datter kom til døren å banket også på , å sa "pappa" . Det var stille i kanskje 30 sekund , før det kom 3 HØYE bank. Jeg ringte min svigerfar og han kom ganske kjapt , jeg snakket med han på telefonen , helt til han kom til huset mitt , å kunne fortelle meg at ytterdøren var låst , jeg turte ikke røre på meg så han gikk rundt huset, men verandadøren var også låst , Jeg reiste meg opp å bar min datter , å låste opp ytterdøren , svigerfar sjekket huset , men fant ingenting .

Anonymkode: cf20b...31b

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørte faktisk hamrelyder midt på natten i veggen min for ca 6 dager siden... Det er en veldig veldig gammel kjenner bak den veggen, altså vil heller kalle det en grotte.. En velsig spesiell kjenner man ikke kaller kjeller engang.. Ganske gammelt og lukter ekkelt der så ingen pleier å gå inn.. Hørt hamrelydene to ganger..

Anonymkode: f6372...31b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.11.2016 den 7.27, AnonymBruker skrev:

En gang det lå et litt stort skjell på peisen min, bare plutselig ble kastet mot meg 

lurte i hele to sekund på hvorfor du hadde et skjell på penisen din. :fnise:

Anonymkode: 9a6cf...748

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 år senere...
AnonymBruker skrev (På 5.11.2016 den 21.41):

Bare i drømme! Hørte stemmen til min mor en gang og så med ett noen sitte i hjørnet og se på meg, og det var ikke min mor. Hun hadde gammel død hud og fargerike klær..

Anonymkode: 9a6cf...748

Grøss 🙁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Tinkiwinkiii skrev (22 timer siden):

Det er demoner i forkledning

Nei. 

Anonymkode: bb19a...205

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei. 

Anonymkode: bb19a...205

Det mener jeg hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt og følt spøkelser/gjenferd noe ganger. Huset til min x var hjemsøkt. Oppe på loftet foregikk det ting. Hørte flere ganger ting som møbler ble flyttet (sånn store tunge møbler), døren som slamret og tunge fotskritt. Når vi gikk opp dit kjente du et nærvær som absolutt ikke ville ha deg der. 
Huset ble renset flere ganger før det ga seg. I dag hører/føler man ingenting.

Hjemme hos oss har vi en søt liten skapning til gjenferd. En katt. Ser den flere ganger i øyenkroken at den går opp trappen eller inn på badet. Har katt i hus, så noen ganger har jeg trodd det har vært en av de. Av og til når man ligger i sengen så kan man kjenne at det kommer en katt hoppende opp og tøver og kommer med koselyder før den legger seg til rette. Skal kose med den da man tror det er en av kattene, men nei, det er en fordypning i dynen som det ligger noen der, men ingen katt.

Dette har foregått i mange år. Mannen har også opplevd dette med at den har lagt seg på hans dyne. Føler ingenting negativt med denne katten, så gjør oss ingenting at den er i hus. 

Anonymkode: bb20b...dec

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaller det ikke gjenferd men ånder. Åndene er rundt oss den første tidene etter at de har gått over til den andre siden. Ellers kanskje de har vansker med å slippe tak i denne verden. Senere blir det mer sporadiske besøk. Jeg har ikke sett men kjent lukter , hørt fottrinn, kjent nærvær osv. Så at de er med oss, det er helt sikkert. 

Anonymkode: be4a0...0d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.11.2016 den 22.04):

Skummelt!

Det nærmeste jeg har vært i å høre ånder var en kveld jeg satt barnevakt for noen år siden, klokka var rundt 12-01 på natten. Jeg satt og så på tv inne i stua. Plutselig hører jeg skritt (høyhælte sko) kommer mot stua. Jeg skruer av tven og reiser meg fordi jeg tenker mora har komt hjem. Rett før skrittene kom til stua, stoppet de. Det var ingen der. Jeg satte meg ned og skrudde på tven igjen, veldig skremt. 

-TS

Anonymkode: 1973e...eba

Dette minnet mer om vardøger - var det lang tid mellom dette og til moren kom hjem? 

Anonymkode: a606e...7f0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinkiwinkiii skrev (På 15.7.2023 den 18.22):

Skulle likt å visst hvordan du kom frem til dette?

Anonymkode: 38b7d...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd mye rart, skulle fortalt alt men denne mobilen er så vond å skrive på.

Verste hendte en uke før abb gikk til angrep i Oslo og på Utøya. Altså før det skjedde. Fem siste nettene hadde jeg så grusomme mareritt. Mennesker kom flytende i lufta mot meg og åpnet brystkassa så svart energi (røyk eller hva det var) kom ut sammen med ild og masse følelser som ekstrem redsel. Nye ansikter hele tiden. Etter den tredje natta var jeg livredd for å drømme det samme igjen. Etter fem netter var jeg totalt utkjørt og følte meg ikke i stand til å kjøre bil men jeg måtte. Da gikk bomba av i Oslo.

Anonymkode: 68e31...76e

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper på å oppleve gjenferd (av det vennlige slaget). Men jeg har vanskeligheter med å tro på det.

Anonymkode: 757e7...fb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Har opplevd mye rart, skulle fortalt alt men denne mobilen er så vond å skrive på.

Verste hendte en uke før abb gikk til angrep i Oslo og på Utøya. Altså før det skjedde. Fem siste nettene hadde jeg så grusomme mareritt. Mennesker kom flytende i lufta mot meg og åpnet brystkassa så svart energi (røyk eller hva det var) kom ut sammen med ild og masse følelser som ekstrem redsel. Nye ansikter hele tiden. Etter den tredje natta var jeg livredd for å drømme det samme igjen. Etter fem netter var jeg totalt utkjørt og følte meg ikke i stand til å kjøre bil men jeg måtte. Da gikk bomba av i Oslo.

Du fikk et forvarsel ❤️ det gjorde jeg også, og mange andre. Men mange tør ikke fortelle om det. .

Men våre slektninger er ofte i nærheten for å passe på oss ☺️❤️

Anonymkode: 3b351...7ec

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du fikk et forvarsel ❤️ det gjorde jeg også, og mange andre. Men mange tør ikke fortelle om det. .

Men våre slektninger er ofte i nærheten for å passe på oss ☺️❤️

Anonymkode: 3b351...7ec

Fortell, jeg har aldri hørt om andre som har fått forvarsel. Når jeg på natten satt og så nyhetene og de ledte opp hvor mange døde det var så skjønte jeg det, sjelen deres visste hva som kom og måtte ha utløp for redsel. Fy fader så ekkelt.

Fikk det i forkant av ett annet dødsfall også men det var på en vennlig måte.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.11.2016 den 21.08):

Har du noen gang sett/hørt et gjenferd? Jeg har selv opplevd merkelige ting, men aldri sett noe med egne øyne. Nyskjerrig på om noen av dere har sett ånder, avdøde slektninger eller lignende. 

Anonymkode: 1973e...eba

Opplevd ting på kirkegården, på nattestid. 

Anonymkode: dd093...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 26.7.2023 den 22.14):

Jeg håper på å oppleve gjenferd (av det vennlige slaget). Men jeg har vanskeligheter med å tro på det.

Anonymkode: 757e7...fb6

Jeg våknet en natt av at bestemor ( som hadde vært død i 5-6 år på det tidspunktet ) satt på sengekanten og smilte til meg, det var mørkt i rommet, men liksom lyst i henne så jeg såg henne tydelig. Hadde en litt uforklarlig varm og god følelse i kroppen som varte utpå morgenen. Trodde egentlig jeg hadde drømt. Men så ringte moren min og sa at onkelen min som var syk hadde dødd i løpet av natten. Jeg fikk liksom følelsen av at hun var og hentet han, og stakk innom og sa hei til meg. Har aldri sett henne hverken før eller seinere. 

Anonymkode: a606e...7f0

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinkiwinkiii skrev (På 15.7.2023 den 18.22):

Helt riktig. De utgir seg lett for og være hvem som helst. 

Anonymkode: dd093...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en hvit figur på et gammelt bilde fra 50 tallet  en gang. Alle er samlet i hagen, på trappa står denne figuren og lener seg på trappegelenderet. Et lite barn på bildet som sikkert er 1 år eller noe ser ikke på fotografen, men bort på denne figuren. Hun som viste meg bildet sa det var en i denne familien som hadde dødd ikke så lenge før de tok bildet, så det var nok han.

Anonymkode: 05119...9b9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.7.2023 den 22.38):

Har hørt og følt spøkelser/gjenferd noe ganger. Huset til min x var hjemsøkt. Oppe på loftet foregikk det ting. Hørte flere ganger ting som møbler ble flyttet (sånn store tunge møbler), døren som slamret og tunge fotskritt. Når vi gikk opp dit kjente du et nærvær som absolutt ikke ville ha deg der. 
Huset ble renset flere ganger før det ga seg. I dag hører/føler man ingenting.

Hjemme hos oss har vi en søt liten skapning til gjenferd. En katt. Ser den flere ganger i øyenkroken at den går opp trappen eller inn på badet. Har katt i hus, så noen ganger har jeg trodd det har vært en av de. Av og til når man ligger i sengen så kan man kjenne at det kommer en katt hoppende opp og tøver og kommer med koselyder før den legger seg til rette. Skal kose med den da man tror det er en av kattene, men nei, det er en fordypning i dynen som det ligger noen der, men ingen katt.

Dette har foregått i mange år. Mannen har også opplevd dette med at den har lagt seg på hans dyne. Føler ingenting negativt med denne katten, så gjør oss ingenting at den er i hus. 

Anonymkode: bb20b...dec

Så koselig 😻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...