Gå til innhold

Venninnes ektemann setter inn en viss sum på hennes konto hver mnd

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min mor jobber ikke, så min stefar betaler alle regninger og gir henne lommepenger som hun bruker på å kjøpe klær og hobbyting. Dette skaper et veldig skjevt forhold mellom dem. Hun har sagt at hun egentlig vil flytte fra ham, men hun har ingen sparepenger, eier ingenting, og har aldri vært i jobb, så hun føler seg fastlåst. Han gir henne faktisk fratrekk i lommepengene om hun ikke oppfører seg pent. 

Anonymkode: a52a1...8e1

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min mor jobber ikke, så min stefar betaler alle regninger og gir henne lommepenger som hun bruker på å kjøpe klær og hobbyting. Dette skaper et veldig skjevt forhold mellom dem. Hun har sagt at hun egentlig vil flytte fra ham, men hun har ingen sparepenger, eier ingenting, og har aldri vært i jobb, så hun føler seg fastlåst. Han gir henne faktisk fratrekk i lommepengene om hun ikke oppfører seg pent. 

Anonymkode: a52a1...8e1

Men da er det et valg din mor tar om å bli i en slik ordning, det er noe helt annet enn at han gir henne fordi han vil vise at han bryr seg osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er ektefolk har man ansvar for å forsørge den hverandre. Dette er gjensidig. Visste ikke du det?

Anonymkode: 24baa...494

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11/4/2016 den 3.04, AnonymBruker skrev:

Hun jobber, men har dårlig betalt i følge henne selv. Ektemannen hennes setter inn en viss sum på kontoen hennes hver mnd. Dama er nesten 40 år. Og hun skryter av at hun får månedslønn av ham, som hun kaller det. Det er snakk om 10000 i mnd. Er dette vanlig? Hun er den eneste jeg vet om som har det slik. Hva tenker dere?

Anonymkode: 40680...cba

Jeg tenker fint at de har funnet en ordning som fungerer for dem. Kanskje kaller hun det "månedslønn" i en humoristisk tone? Jeg aner ikke hvorvidt det er vanlig å gjøre det slik eller ei, har aldri spurt i vennekretsen om hvordan de ordner sin økonomi

Anonymkode: 266bc...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel samme for deg hvordan venninna di og mannen hennes styrer sin økonomi. At deres ordning er vanlig tror jeg ikke, men det har jo ingenting å si. Hos oss overfører mannen nesten hele lønna si til meg, så sørger jeg for at regninger blir betalt og gir ham "lommepenger" . Det er vanlig i vår kultur og funker for oss, så lenge venninna di og mannen hennes har et system som  dem er enige om så ser ikke ikke hva som er problmet eller kontroversielt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor blande seg?

Kan du ikke bare tenke at hun er heldig siden de to har en ordning de begge sannsynligvis synes er bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...