Gå til innhold

Venninnes ektemann setter inn en viss sum på hennes konto hver mnd

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spør som mange andre her inne, om forskjellige ting og tang. Akkurat som dere gjør! Jeg bare lurte på om dette var normalt. Er ingen andre i min vennekrets som har det slik bare. Ingenring jeg henger meg opp i. Jeg er heller ikke sjalu! Hehe. Har det veldig bra økonomisk både med og uten mannen min jeg😉 Ha en fin dag alle sammen😃 

Anonymkode: 40680...cba

Det virket som om du prøvde å disse "venninnen" din men du fikk ikke de tilbakemeldingene du ønsket. Man spør ikke etter andres mening ved å si at venninnen er nesten 40 og skryter av at hun får lommepenger av mannen, og å skrive at hun jobber men i dårlig betalt jobb. 

At ingen andre i vennekrets som har den løsningen vet du heller ingenting om, med mindre du har tilgang på deres kontoer? Syns det lukter sjalusi lang vei.

Anonymkode: 894e1...830

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det virket som om du prøvde å disse "venninnen" din men du fikk ikke de tilbakemeldingene du ønsket. Man spør ikke etter andres mening ved å si at venninnen er nesten 40 og skryter av at hun får lommepenger av mannen, og å skrive at hun jobber men i dårlig betalt jobb. 

At ingen andre i vennekrets som har den løsningen vet du heller ingenting om, med mindre du har tilgang på deres kontoer? Syns det lukter sjalusi lang vei.

This!

Anonymkode: 7b74d...ce3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen deler regninger og betaler hver for seg fra deres konto.

Kanskje han vil gjøre på denne måten. Ved å overføre penger til hennes konto og være med i økonomisk bistand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor jobber ikke, så min stefar betaler alle regninger og gir henne lommepenger som hun bruker på å kjøpe klær og hobbyting. Dette skaper et veldig skjevt forhold mellom dem. Hun har sagt at hun egentlig vil flytte fra ham, men hun har ingen sparepenger, eier ingenting, og har aldri vært i jobb, så hun føler seg fastlåst. Han gir henne faktisk fratrekk i lommepengene om hun ikke oppfører seg pent. 

Anonymkode: a52a1...8e1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis venninna jobber redusert for å ta seg av felles barn er det faktisk anbefalt å betale inn endel hver mnd mtp Evt pensjon som hun vil tape på å jobbe redusert... 

er det penger kun ment for shopping så syns jeg hun er korttenkt... hva om han går fra henne- og hun må klare seg på sin lønn?? 

Anonymkode: a02a7...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor vanlig det er, men det spiller vel egentlig ingen rolle. Hvis det er slik de vil ha det, så er det vel greit nok det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem kjøper maten der i gården da?? 

Jeg fører også penger over til mannen min om det er han som må kjøpe  mat. Jeg tjener bedre enn han, og forventer ikke at han derfor skal bruke like mye som meg på mat/husholdningen. 

Anonymkode: 0aecd...471

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit om han vil gjøre det. I andre tråder ser vi damer klage på at mannen med mer penger ikke deler.

Jeg gjør indirekte dette selv, da jeg bidrar mer økonomisk enn min samboer som tjener under halvparten av det jeg gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her henter jeg penger fra kontoen hans selv når jeg har behov. Jeg tjener bra, men han tjener mye mer. Han jobber mye så jeg står for innkjøp av omtrent alt til barn og hus, ordner med reperasjoner osv så jeg har fri tilgang. Men vi har helt felles økonomi da. ingen av oss tenker på hvor mye penger noen av oss bidrar med eller om det er hans bil, min bil osv. Vi er en familie.

Anonymkode: 1b43a...ea7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.11.2016 den 3.04, AnonymBruker skrev:

Hun jobber, men har dårlig betalt i følge henne selv. Ektemannen hennes setter inn en viss sum på kontoen hennes hver mnd. Dama er nesten 40 år. Og hun skryter av at hun får månedslønn av ham, som hun kaller det. Det er snakk om 10000 i mnd. Er dette vanlig? Hun er den eneste jeg vet om som har det slik. Hva tenker dere?

Anonymkode: 40680...cba

Vær heller glade på hennes vegne for at hun har en sånn fin og generøs mann. Skrytet hennes kan du bare overhøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min mor jobber ikke, så min stefar betaler alle regninger og gir henne lommepenger som hun bruker på å kjøpe klær og hobbyting. Dette skaper et veldig skjevt forhold mellom dem. Hun har sagt at hun egentlig vil flytte fra ham, men hun har ingen sparepenger, eier ingenting, og har aldri vært i jobb, så hun føler seg fastlåst. Han gir henne faktisk fratrekk i lommepengene om hun ikke oppfører seg pent. 

Det er jo faktisk din mors eget valg. Hun kunne funnet seg en jobb og blitt selvstendig. Forøvrig lurer jeg på hva svaret ditt har med HI og gjøre. Finner ingen relasjon eller svar på det innlegget i svaret ditt. 

Anonymkode: 50500...20e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jækla tafatt mor du har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor har fått "lønn" fra svigerfar i alle år fordi han jobbet ute og hun jobbet hjemme, hennes rolle skulle også lønnes - der er så fine! Nå etter at ungene er voksne og svigermor har fått egen jobb fortsetter svigerfar å sette inn penger fordi han er så glad for at hun gjorde en så enorm innsats for "as familien" opp gjennom årene og samtidig gav han muligheter i sin karriere han ellers ikke ville kunne ta. Jeg syns det er en utrolig fin ting å gjøre og kan ikke skjønne hvorfor du skal tenke mindre om dine venner av den grunn? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samboeren min setter over hele lønnen sin -4000 i måneden :-) Det er jeg som betaler alt av regninger, handler inn klær til ungene og han samt mat. Han har aldri klaget over denne ordningen, men om han trenger ekstra penger en måned så sier han bare i fra så setter jeg over til han eller sender med han kortet mitt :) Ser virkelig ikke problemet. 

Anonymkode: 4cb05...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Carrot skrev:

Svigermor har fått "lønn" fra svigerfar i alle år fordi han jobbet ute og hun jobbet hjemme, hennes rolle skulle også lønnes - der er så fine! Nå etter at ungene er voksne og svigermor har fått egen jobb fortsetter svigerfar å sette inn penger fordi han er så glad for at hun gjorde en så enorm innsats for "as familien" opp gjennom årene og samtidig gav han muligheter i sin karriere han ellers ikke ville kunne ta. Jeg syns det er en utrolig fin ting å gjøre og kan ikke skjønne hvorfor du skal tenke mindre om dine venner av den grunn? 

Så herlige svigerforeldrene dine er😊 Sånn er det med mine, og de har overført dette videre til sønnen sin som jeg er gift med. Vi har også en slik ordning og det fungerer for oss. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Carrot skrev:

Han behandler henne som en dronning. Sånn det skal være.

Anonymkode: d72ab...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han behandler henne som en dronning. Sånn det skal være.

Anonymkode: d72ab...8b4

Var meg som skrev dette. Kom borti AB-knappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...