AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #1 Del Skrevet 4. november 2016 Hun jobber, men har dårlig betalt i følge henne selv. Ektemannen hennes setter inn en viss sum på kontoen hennes hver mnd. Dama er nesten 40 år. Og hun skryter av at hun får månedslønn av ham, som hun kaller det. Det er snakk om 10000 i mnd. Er dette vanlig? Hun er den eneste jeg vet om som har det slik. Hva tenker dere? Anonymkode: 40680...cba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SuperSonic Skrevet 4. november 2016 #2 Del Skrevet 4. november 2016 hvorfor bryr du deg om dette? At ektemannen overfører penger når alt annet er betalt ser jeg ikke problemet med. Er det andre ting han kunne ha gjort med pengene? Ja. Er det andre ting han tydeligvis vil gjøre med pengene? Nei. Hvorfor plager dette deg så mye? Er det sjalusi? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 4. november 2016 #3 Del Skrevet 4. november 2016 Jeg tenker at dama bør bytte jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #4 Del Skrevet 4. november 2016 Tror du dette er vanlig? Du vet svaret selv. Ja, man kan tenke mye om henne som får "lommepenger" av mannen, men hva mener du vi skal diskutere? Anonymkode: b0e4e...c57 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #5 Del Skrevet 4. november 2016 Og dette bryr du deg om fordi? Er vell det samme som at man har felles økonomi, bare at da kan man ta litt sånn som man vil. Hun får en fast sum i måneden og da har hun det å forholde seg til. Ser ikke problemet med det, det er jo ikke dine penger. Anonymkode: e858f...f23 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheGirlWhoWaited Skrevet 4. november 2016 #6 Del Skrevet 4. november 2016 Mye merkelig man skal henge seg opp i... Hvis han tjener så godt at han kan føre over 10 000 kroner til henne i måneden, etter at andre utgifter er betalt - FLOTT! 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 4. november 2016 #7 Del Skrevet 4. november 2016 Hvis den ene ektefellen har mye høyere lønn enn den andre og de ikke har felles konto, så er det vel ikke så unormalt å overføre en fast sum fra den ene til den andre. Har man felleseie, så er det jo praktisk at begge kan betale for ting. Men det er uvanlig å snakke om det, på denne måten som venninnen din gjør. Hvis du gjengir det korrekt, så virker det som om hun ser på sin mann som en far som gir henne ukepenger. Og det er ikke med på å fremme likeverd i et forhold. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #8 Del Skrevet 4. november 2016 Min mann og jeg har tilgang til hverandres konto. Jeg kan overføre hva jeg vil fra hans konto ved behov. Tror dette er veldig vanlig, altså... Anonymkode: 635db...ea0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #9 Del Skrevet 4. november 2016 Så flott! Har hørt mange løsninger på dette ja, der det er skjevdeling etter inntekt. Feks. at de betaler inn forskjellige summer på felleskonto slik at begge sitter igjen med like mye lommepenger, at de fordeler lønn likt, at de har helt felles kontoer og kan overføre mellom hverandre (det hadde jeg og min eks, jeg tjente mest de første to årene, de to neste tjente han mest). Ønsker meg en slik mann som tenker at gleder delt er større gleder jeg Anonymkode: 0836b...288 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #10 Del Skrevet 4. november 2016 Du har vel ingenting med hvordan de disponerer pengene sine. Jeg regner med at du ikke har den totale oversikten over økonomien hennes heller. Selv får jeg "lommepenger" av mannen min som han overfører fra vår felles konto når alt av utgifter er betalt og spart. Av og til er det jeg som overfører lommepenger til han. Det avhenger av hvem som betaler regninger den måneden. Anonymkode: 894e1...830 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #11 Del Skrevet 4. november 2016 Vi har delt økonomi, og alle utgifter går fra min konto. Dermed overfører jeg fra hans til min(jeg tjener forøvrig mest). Jeg ser ikke helt problemet. Hadde det vært en ny kjæreste er det en ting, men samboere/ektefeller har ofte i praksis delt økonomi. Anonymkode: 9a8b8...5c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåklokke Skrevet 4. november 2016 #12 Del Skrevet 4. november 2016 De får gjøre slik som passer best for dem. Det eneste er at det kan bli vanskelig for venninnen din ved en eventuell skilsmisse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #13 Del Skrevet 4. november 2016 Jeg hadde nok holdt kjeft om det, men ellers ser jeg ikke problemet. Min mann tjener mye mer enn meg, og d hender han overfører penger til meg: er jo jeg som handler klær til ungene, julegaver, etc Anonymkode: 01d35...b4d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Timaras Skrevet 4. november 2016 #14 Del Skrevet 4. november 2016 (endret) 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun jobber, men har dårlig betalt i følge henne selv. Ektemannen hennes setter inn en viss sum på kontoen hennes hver mnd. Dama er nesten 40 år. Og hun skryter av at hun får månedslønn av ham, som hun kaller det. Det er snakk om 10000 i mnd. Er dette vanlig? Hun er den eneste jeg vet om som har det slik. Hva tenker dere? Anonymkode: 40680...cba Hva har du med hva de som ektepar gjør? Endret 4. november 2016 av Jaikkesant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 4. november 2016 #15 Del Skrevet 4. november 2016 Det var da også noe å bry deg om Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sweety pie Skrevet 4. november 2016 #16 Del Skrevet 4. november 2016 Vanlig eller ikke? Hvorfor bry seg? Kan man ikke gjøre noe utenom det vanlige i Norge? Det er mannen hennes, han sette over 50 000 også uten at det skal bry deg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #17 Del Skrevet 4. november 2016 Jeg spør som mange andre her inne, om forskjellige ting og tang. Akkurat som dere gjør! Jeg bare lurte på om dette var normalt. Er ingen andre i min vennekrets som har det slik bare. Ingenring jeg henger meg opp i. Jeg er heller ikke sjalu! Hehe. Har det veldig bra økonomisk både med og uten mannen min jeg😉 Ha en fin dag alle sammen😃 Anonymkode: 40680...cba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #18 Del Skrevet 4. november 2016 Jeg overfører mellom 12 000 og 15 000 til mannen min hver måned. Jeg tjener mest, og betaler de største faste utgiftene våre knyttet til bolig, bil, barnehage, og bruker en av hans kontoer til fellesutgifter. Han betaler alt av småregninger og handler mest, driver mest vedlikehold osv fordi han jobber mindre enn meg. Det betyr ikke at jeg gir ham månedslønn. Vi har bare felles økonomi uten å ha samme bank. (Og i andre KG diskusjoner har jeg fått kritikk for at han havner i kvinnefellen. Huset er kjøpt etter at vi ble gift, 50/50 eierbrøk og ansvar i lånet, begge husets biler står i hans navn.. Så jeg utnytter ham ikke.) Anonymkode: de61f...c22 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dælk Skrevet 4. november 2016 #19 Del Skrevet 4. november 2016 Skjønner egentlig ikke problemet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #20 Del Skrevet 4. november 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun jobber, men har dårlig betalt i følge henne selv. Ektemannen hennes setter inn en viss sum på kontoen hennes hver mnd. Dama er nesten 40 år. Og hun skryter av at hun får månedslønn av ham, som hun kaller det. Det er snakk om 10000 i mnd. Er dette vanlig? Hun er den eneste jeg vet om som har det slik. Hva tenker dere? Anonymkode: 40680...cba Det er en gammeldags måte å gjøre det på. Men i praksis så fordeler mange par økonomien sin slik at de siter igjen med en lik(ere) sum etter at faste utgifter er betalt. Når mannen min tok sin doktorgrad tjente han mye mindre enn meg i tre år, det var ikke slik at jeg kunne dra på dyr ferie eller kjøpe ny vinterjakke mens han måtte sitte hjemme eller ikke kjøpe seg noe nytt denne tiden - vi fordelte utgiftene slik at vi satt igjen med nokså lik kjøpekraft. Tror det er vanlig når man ikke tjener det samme, særlig hvis man har felles barn. Anonymkode: 58d59...62a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå