Gjest Melk Skrevet 24. november 2004 #1 Skrevet 24. november 2004 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/ar...ticle918798.ece Politiet tror jenta lyver om bortføringen. Tenk om det skulle vise seg at hun løy om gjengvoldtekten også (NB Ingen indisier på det så langt)... Dere som er for selvtekt og banking av overgrepsmenn, hva ville dere følt da?
Gjest Valhalla Skrevet 24. november 2004 #2 Skrevet 24. november 2004 Jeg ville bare most en gjerningsmann hvis det var en av mine aller nærmeste som hadde blitt rammet ,så det ville ikke ha skjedd.
Superlammet Skrevet 24. november 2004 #3 Skrevet 24. november 2004 En gjerningsmann er en som er funnet skyldig. Er h*n funnet skyldig så BRENN H*N!!!!!! *tenke tilbake til Salem med et ondt smil*
Gjest Melk Skrevet 24. november 2004 #4 Skrevet 24. november 2004 Jeg ville bare most en gjerningsmann hvis det var en av mine aller nærmeste som hadde blitt rammet ' date='så det ville ikke ha skjedd.[/quote'] Flere har her inne sagt at de ikke stoler på rettsvesenet, men stoler på sine egne, og dermed forsvart at man kan oppsøke gjerningsmann og banke dritten ut av denne. En rettssak kan ta flere år før er ferdig. Hva om det var ditt barn som løy?
Gjest Valhalla Skrevet 24. november 2004 #5 Skrevet 24. november 2004 Mitt barn ville ikke løyet fordi hun hadde visst konsekvensene ved løgn.
Gjest Melk Skrevet 24. november 2004 #6 Skrevet 24. november 2004 Javel. Like fullt er det noe å tenek på neste gang man inni hodet sitt tror på alt avisene skriver. Var selv veldig sjokkert etter å ha lest om dette, og nå er deler av det antakelig bare oppspinn. Slike oppslag får folk til å bli mer redde i hverdagen.
Polly Ester Skrevet 24. november 2004 #7 Skrevet 24. november 2004 De tvilte nå ikke på selve voldtektene, så hun er uansett et offer og har det veldig vondt i dag - det var kanskje (hvis det er sant at hun ikke hadde blitt kidnappet) noe hun sa, for hun var redd for ikke å bli trodd om hun sa at hun hadde blitt med frivillig.... Dette er fortsatt overfallsmenn og jeg håper de blir straffet hardt.
Gjest Melk Skrevet 24. november 2004 #8 Skrevet 24. november 2004 Dette er fortsatt overfallsmenn og jeg håper de blir straffet hardt. HVIS de blir funnet skyldige av en domstol.....
Polly Ester Skrevet 24. november 2004 #9 Skrevet 24. november 2004 HVIS de blir funnet skyldige av en domstol..... Ja...
Gjest Hillary.. Skrevet 24. november 2004 #10 Skrevet 24. november 2004 Har hun løyet om bortføringen, så er det vel fordi vårt system og vår kultur ser ut til å nesten straffe jenter som blir voldtatt på date og nachspiel. Men dumt og trist er det.
MorningStar Skrevet 24. november 2004 #11 Skrevet 24. november 2004 Den erstatningen hun får for å lyve og lykkes er så lettjente penger. Hørt om noen jenter som har gjort det nettopp med pengene som motiv.
Gjest strypern Skrevet 25. november 2004 #12 Skrevet 25. november 2004 Hvis jenta løy om dette er det jo helt forkastelig, for det første vil det gi signaler om at "alle" jenter lyver, og for det andre så nører det opp under et fremmedhat som allerede er stort nok. Men hva er det som gjør at en jente må lyve om slikt, har det noe med familiebakgrunnen å gjøre? F.eks. ekstremt strenge foreldre som ikke tåler at sin lille datter har sex, ikke tåler at hun kommer sent hjem, ikke tåler at hun blir beruset? Foreldre og barn må gjennom oppvekstårene kunne opparbeide en trygghet for hverandre, slik at barn som gjør noe dumt ikke får sterkere reaksjoner enn at foreldrene blir sinte. For barn kan ikke regne med at foreldrene skal godta alt, men det må være en trygghet i hvilke straffereaksjoner som iverksettes i heimen. Men er voldtekten reell så er det bare å straffe ugjerningsmennene så hardt som bare mulig. Problemet med alle form for overgrep er at det sjelden er andre vitner enn den som blir voldtatt og de som voldtar til stede, og da blir det ord mot ord og den som ble voldtatt er den som må stå for bevisføringen.
Blomsterenka Skrevet 25. november 2004 #13 Skrevet 25. november 2004 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article918798.ece Politiet tror jenta lyver om bortføringen. Tenk om det skulle vise seg at hun løy om gjengvoldtekten også (NB Ingen indisier på det så langt)... Dere som er for selvtekt og banking av overgrepsmenn, hva ville dere følt da? Jeg skjønner ikke spørsmålstillingen helt, bortsett fra at dette er en meget ung jente og at politiet har en tendens til å lyge selv... Banke overgrepsmenn? Du mener self ta livet av dem kanskje i en el.stol.
Gjest Melk Skrevet 25. november 2004 #14 Skrevet 25. november 2004 Jeg skjønner ikke spørsmålstillingen helt, bortsett fra at dette er en meget ung jente og at politiet har en tendens til å lyge selv... Banke overgrepsmenn? Du mener self ta livet av dem kanskje i en el.stol. Denne "meget unge jenta" er faktisk over den kriminelle lavalder og kan i teorien straffes for å lyve til politiet. Har politiet en tendens til å lyve? Rettferdiggjør isåfall det at folk lyver om andre? Ville DU likt om jeg sa at din mann hadde kidnappet meg slik at han kom i fengsel? Kidnapping er jo kriminelt i seg selv. Mitt poeng var at ting ikke alltid er som man tror, selvtekt og hastige hevnaksjoner (som har vært diksutert her inne før) er sjelden lurt.
Superlammet Skrevet 25. november 2004 #15 Skrevet 25. november 2004 Tror noen har glemt at 3 av dem faktisk har innrømmet det, mens den 4. nekter skyld.. men men for all del, hun lyver sikkert... :o
Gjest Melk Skrevet 25. november 2004 #16 Skrevet 25. november 2004 Tror noen har glemt at 3 av dem faktisk har innrømmet det' date=' mens den 4. nekter skyld.. men men for all del, hun lyver sikkert... :o[/quote'] Haloo, har du lest linken? Hun sier hun ble dratt inn i en bil av 4 fremmede menn, filmen viser noe helt annet. Politiet sier hun antakelig lyver, for det på filmen stemmer overhodet ikke med det hun har forklart. De har innrømmet å ha hatt sex med henne, ikke voldtekt. Det går FINT ann å ha frivillig sex, man blir ikke automatisk overgriper av dette. Dette er IKKE det samme som å innrømme skyld. Han siste som har nektet å ha noe med dette å gjøre er nå ute av varetekt. Det går også ann å lyve om noe, og snakke sant om noe annet. Om hun lyver om kidnapping er det ikke dermed sakt at hun lyver om voldtekt. Det er heller ikke slik at alle som sier de er blitt voldtatt ER voldtatt, man kan ikke bare ta for gitt at folk er skyldige selv om de blir anmeldt for noe. Det må sjekkes ut!!! Må da være mulig å ha to tanker i hodet på en gang her?
Superlammet Skrevet 25. november 2004 #17 Skrevet 25. november 2004 Man jeg vet du.. kan ikke tenke på to ting samtidig da..
Gjest Halvallah Skrevet 25. november 2004 #18 Skrevet 25. november 2004 Jeg nekter å tro at dette var oppdiktet fra jenta. Denne gjengen var utlendinger. Klart de har gjordt det!
Gjest Valhalla Skrevet 25. november 2004 #20 Skrevet 25. november 2004 De sier at den beste form for smiger er etterligning, eller hvordan den der går. Er det Trøffelhelten som er tilbake?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå