Million Skrevet 3. november 2016 #1 Del Skrevet 3. november 2016 Fra da du gikk på grunnskolen og ungdomsskolen, hva husker du best av episoder vedr. klassekameratene dine? Noe som har gjort inntrykk, noe du aldri glemmer, som enten sjokkerte deg eller på annet vis satte spor? Jeg gikk i klasse med en jente som tidlig begynte å henge med "feil folk" og brukte alle slags rusmidler. Det var kanskje ikke overraskende at jenta tydde til rus. Hun hadde det nok ikke særlig bra hjemme. Hun ble slått og gud vet hva hjemme, det vet jeg. Jeg omgikkes ikke særlig ofte med henne, men vi bodde et par blokker unna hverandre (Oslos østkant). En gang var jeg med henne hjem, jeg tipper vi var rundt 9 år. Det var tirsdag, og det nyeste Donald Duck bladet lå på stuebordet hjemme hos henne. Klassevenninnen min ble begeistret og ropte; "Oj, se det er kommet nytt blad!", så tok hun bladet og slang seg ned på sofaen for å se litt i det. Da kommer lillesøsteren hennes strenende inn i stua. Hun går rett bort til storesøsteren sin og frekt bare napper bladet rett ut av hendene på henne. "JEG skal ha det" sa hun nesevist. Klassevenninnen min reiser seg og protesterer naturligvis, det var jo hun som hadde det først. Lillesøsteren hadde ingenting med å bare komme og ta det, hun fikk vel vente på tur! Så klassevenninnen min tar bladet tilbake, med det resultat at lillesøsteren skrur på klage-sirenen. Det som da skjer, sjokkerer meg langt inn i margen. Ut fra kjøkkenet kommer mora deres farende som en kanonkule. Hun styrter rett bort til klassevenninnen min, og uten å spørre eller be om forklaring på noe som helst, så SLÅR hun til henne midt i ansiktet med flathånd, et stort høyt SMELL hørtes. Så napper hun bladet ut av hendene på klassevenninnen min og dytter det over til lillesøsteren igjen, som ikke hadde rett på bladet i det hele tatt! Denne blodige urettferdigheten gikk dypt inn på meg. Jeg glemmer det aldri. Har du noen episoder du aldri glemmer fra skole- og barndoms/ungdoms-årene? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #2 Del Skrevet 3. november 2016 På ungdomsskolen var det en elev som døde i en ulykke. Samme skjedde på videregående med flere elever (samme ulykke), og der var det også en som tok selvmord. Triste saker som jeg sikkert aldri kommer til å glemme selv om jeg ikke stod så nær disse elevene. Anonymkode: c51f5...b26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supernova17 Skrevet 3. november 2016 #3 Del Skrevet 3. november 2016 Jeg husker så utrolig godt på videregående da alle i klassen alltid ble invitert, men ikke jeg. Det forsto jeg aldri helt hvorfor. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #4 Del Skrevet 3. november 2016 Jeg husker en gang jeg satt på skolebussen, og utenfor vinduet mitt begynte to gutter som gikk to klasser over meg (9. klasse) å sloss. Han ene av dem var en typisk mobber, en som jeg også hadde fått litt juling av ved et par anledninger. Han andre var et mobbeoffer med sikkert 100 forskjellige kallenavn. Slosskampen hadde startet fordi mobberen hadde kastet skolesekken til mobbeofferet opp på taket til skolen. Men det som fascinerte meg - og skremte meg - var hvordan mobbeofferet tydeligvis hadde kommet til et punkt hvor han gav en lang faen i alle slagene han fikk i ansiktet, han var som en zombie. Mobberen trippet og hoppet rundt med armene foran ansiktet, som om han var en bokser, og serverte det ene slaget etter det andre. Mobbeofferet, derimot, brydde seg ikke om å forsvare seg. Han gikk bare mot mobberen igjen og igjen med armene hengende ned langs siden, og ansiktet fullt av blod, som en invitasjon til å slå mer. Det eneste som stod i hodet på ham var å slå tilbake igjen. Jeg har aldri sett noen så rabiat og full av adrenalin hverken før eller siden. Og det fikk meg til å skamme meg også over de gangene jeg selv hadde gått rett i bakken og begynt å grine i møte med den samme fyren, mens han her (som ikke var spesielt mye større enn meg) var som en maskin som bare tok i mot og tok i mot. Noen velrettede slag klarte han også å få inn, men alt i alt var det nok mobberen som vant. Elevene som stod rundt heiet så klart på mobberen også. Anonymkode: 697b4...051 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #5 Del Skrevet 3. november 2016 Da noen hadde skrevet en sladrespalte i skoleavisa under mitt navn og flere omringet meg i friminuttet og truet med å banke meg. Jeg trodde jeg skulle dø. Det endte med at klasselæreren min gikk fra rom til rom og fortalte at dette ikke var mitt verk. Ei av jentene som stod bak dette er i dag lærer og var nylig i lokalavisa i forbindelse med at et antimobbingtiltak på skolen hadde funket så fint. Ble kvalm av å se henne. Anonymkode: 41f25...1c5 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hold the door Skrevet 3. november 2016 #6 Del Skrevet 3. november 2016 (endret) - Endret 12. mai 2017 av Hold the door Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitronmelis Skrevet 3. november 2016 #7 Del Skrevet 3. november 2016 (endret) Kommer aldri til å glemme den gangen det klikket for en klassekamerat på barneskolen. Vi skulle ha slik kosetime før ferien, og gledet oss til det alle i klassen. Så var det noe som skjedde med en klassekamerat, vet ikke om han kranglet med en lærer eller hva det var, men han klikket, så tok han en slik utskjærer (?) (slik man skjærer i treverk med for å lage mønster osv) og kastet den vilt rundt seg, denne greien traff meg nesten i hodet, og jeg husker hvor redd jeg ble. Tenk om den hadde treft meg rett i hodet.. Uff. kommer aldri til å glemme det.. En annen ting som jeg også husker veldig godt er den gangen jeg ble offeret for en slem jentegjeng på ungdomsskolen. Jeg likte en gutt som en i den jentegjengen likte. Og hun jenta ble sammen med han gutten. Så gikk de rundt og sa at jeg hadde kalt henne for jævla hore. Noe jeg ikke hadde gjort. Så alt ble bare helt jævlig. De sa over msn de skulle banke meg på skolebussen dagen etterpå osv og fortalte meg hvor stygg jeg var. Og så kommer vi til den hendelsen som virkelig satte et støkk i meg. Jeg var på håndballtrening, og disse jentene var jo på laget mitt. Så i det jeg skulle løpe på do på treningen, ser jeg hun ene jenta kaster håndballen etter meg, jeg klarer å dukke, og ballen forsvinner inn i veggen så den bare rister. Hun kastet DRIT hardt, så tenk om den hadde treft meg i hodet eller f.eks nakken! Ble helt sjokkert over hendelsen.. Endret 3. november 2016 av Sitronmelis 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #8 Del Skrevet 3. november 2016 Jeg husker en hendelse med en upopulær gutt (i den forstand at han var annerledes) som ble utsatt for en grusom ulykke. Når lærerne samlet hele trinnet sammen for å fortelle hva som hadde skjedd så begynte "klassekameratene" å le og og kalle han for taper på alle mulige slags måter. Gutten/mannen jobber fremdeles med å gjenopprette motorikken flere år etter hendelsen. Noe så utrolig ufyselig gjort. Anonymkode: f7246...877 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melly666 Skrevet 3. november 2016 #9 Del Skrevet 3. november 2016 1 time siden, visningsnamn skrev: Jeg husker en gymtime på ungdomskolen da kun vi jentene skulle spille et bestemt ballspill (som vi ofte spilte i gymmen, som de fleste likte, og som ikke gikk på tilfeldigheter (viktig å ta med, hehe), mens de andre satt og så på. Jeg mener å huske at vi kunne velge lagene selv, for de fra den "kule" gjengen endte opp på samme lag alle sammen. Det hele endte med at vi teite og ukule vant. Det var moro, for det tror jeg ingen hadde trodd. De virket ikke like høye på pæra da, som før vi startet. Nesten som på film, og nesten så jeg tror jeg tuller. haha, så rart, jeg har nøyaktig samme opplevelse! Har vi gått på samme skole? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KapteinM Skrevet 3. november 2016 #10 Del Skrevet 3. november 2016 Er flere episoder jeg husker godt. Fra barneskolen. Var en gjeng i klassen som ikke likte meg og mobbet meg under hele barneskolen. De var også sjalu for jeg var så god i fotball og de var bare god i å være lat og frekk. Skal fortelle en av de mange. Husker alltid jeg var redd når jeg skulle gå hjem. Var et stykke å gå, men orket ikke skolebussen. For der var dem, men likevel var jeg redd for at de skulle bestemme seg for å gå eller sykle. En dag valgte de å gå hjem på grunn av meg. De gikk bak meg og plutselig spurte de. "Hvorfor kan ikke du bare gå å dø? Verden blir så mye bedre da". Jeg svarte ikke så klart, men tårene presset jo på. Så sa de "hører du dårlig eller? vi snakker til deg!" og dytter meg hardt så jeg faller. Jeg skrapet opp hendene så jeg begynte å blø og fikk merker på knærne. De ler, og jeg prøver å reise meg men så kommer de å holder meg nede og drar meg over på ryggen. "Kanskje vi skal hjelpe deg?" sier han ene og tar kvelertak. Der og da trodde jeg at jeg skulle dø, de holdt hardt til jeg nesten svimte av. Da slapp de, dro ned buksa og trusa på meg og lo. Sa en del stygge ord før de gikk videre. Jeg hostet og følte jeg ikke fikk nok luft. Jeg kom meg hjem tilslutt jeg også. Dette var bare en av mange episoder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WeirdAlien Skrevet 4. november 2016 #11 Del Skrevet 4. november 2016 Det var en jente som var utrolig populær og hadde et nydelig ansikt, men hver gang hun åpnet munnen var det som om hele henne plutselig så ut som et stygt troll i øynene mine, for hun snakket bare stygt om alt og alle hele tiden. Det var liksom ikke noe annet som kom ut av henne enn stygge ting. Hun skrev en god del stygge ting til meg på sosiale medier, og jeg vant over henne i en skolekonkurranse en gang. En jente i klassen fortalte meg at den jenta hadde klikket og blitt rasende og sagt masse stygt om meg etter skolen fordi jeg hadde vunnet istedenfor henne. For et menneske, tenkte jeg. Dette var på videregående. På ungdomsskolen husker jeg veldig godt at alle guttene i klassen pleide å "angripe" alle jentene ved å dytte oss kjempehardt inntil veggen i hvert friminutt. Dette syntes de var utrolig morsomt. Det gjorde veldig vondt og var plagsomt som bare det, så etterhvert fikk ikke guttene i klassen vår lov til å være uten tilsyn av lærer i friminuttene. De gjorde også en del andre ting og var helt sykt voldelige mot hverandre og møblene i klasserommet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #12 Del Skrevet 4. november 2016 Ble mobbet som veldig mange andre, men husker noen hendelser godt - da jeg tok igjen. En av mobberme tok tak rundt kroppen min bakfra og holdt meg fast og kødda masse. Jeg var veldig veldig lei så tar tak i det nærmeste jeg får tak i, en spade av hard plast og slår til han så godt jeg kan. Han holdt ikke meg fast igjen hvert fall. En i klassen ble mobbet av flere, en hendelse sto hele klassen på 15 stk bak en snø haug og ropte stygge ord til han. Han hadde et par skøyter i hånda og mange "håpet" at han skulle klikke nok til å kaste de rundt seg. Da husker jeg at jeg kikket meg rundt og så han då alene og så mange amdre i den haugen. Så jeg gikk bort til han å ble stående å rope stygge ord sammen med han til de 14 som sto der før vi gikk sammen avgårde og fant på andre ting. Ellers hadde jeg en psykisk syk og voldelig mor. Lenge trodde jeg at jeg fortjente den oppførselen hun viste meg. Helt til venninner, en etter en ikke ville komme hjem til meg lengre pga den skumle morra mi. Anonymkode: 62857...959 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 5. november 2016 #13 Del Skrevet 5. november 2016 Husker vi var ferdig med gymtimen på barneskolen, og vi jentene sto i garderoben. Alle garderobene hadde utgang rett ut i gymsalen. Etter hvert hørte vi et fryktelig leven fra gymsalen, og når vi åpner døren for å se hva som foregår så dreiv alle guttene i klassen og løp om kapp, nakne, mens de hylte og hoiet. Var helt i sjokk Vi var vel 9-10 år gamle. Det ble aldri pratet om siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #14 Del Skrevet 5. november 2016 Husker mange ting. Av en eller annen grunn er det det negative som blir lenge i minnet. Vanskeligere å dra fram så mye positivt. Men noen ting jeg husker godt: * Da jeg og mine søsken var nye på ene barneskolen. Husker første dagen. Hjemme tvant pappa og mamma oss til å synge første dag i første klasse sammen mens de filmet det. Jeg holdt på å dø av skam. Det var jo ikke første klasse jeg skulle begynne i da. Da vi kom til skolen husker jeg en konkret elev vi møtte som ropte ut "vi har fått nye på skolen". Husker pappa som fikk snakke litt i klasserommet mitt med hvor vi hadde bodd før det og sånn.. *En "venninne" som sang rundt meg (til meg) "dum som et brød, dum som et brød, dum som en svenske". Svenske var liksom det verste kallenavnet man kunne ha, men det gikk faktisk inn på meg. Husker tonefallet godt. Samme venninna kom nesten aldri på besøk til meg, jeg kom ofte til henne. *En annen episode der jeg hørte en felles venninne av oss si "syntes det på meg"? (Da hun nettopp hadde bøyd seg ned for å hente noe ved en hylle nede ved golvet. Svaret var (fra "venninna" i forrige avsnitt): "nei, det syntes ikke på deg, men det syntes på xx det vil si meg som skriver dette". Tok en stund før det faktisk gikk opp for meg at det var bindet mitt det var snakk om. Dette var på 90-tallet, og jeg brukte tjukke & billige bind som mamma kjøpte inn. Forstår likevel ikke hvorfor disse "venninnene" mine ble stille da jeg spurte hva det gjaldt, i stedet for å si det til meg på tomannshånd heller. Det er omtrent 15 år siden dette skjedde, men jeg husker det veldig godt fortsatt. *En gang kom russeguttene (orangeruss) inn i klasserommet vårt og kastet is på oss. Pistasjis. Likte ikke smaken den gang, og liker den ikke bedre nå akkurat. * Noen av guttene i vår egen klasse kastet en gang noen slags "kaktusblomster" som festet seg til klærne våre på oss i klasserommet. Var ikke hyggelig det heller. Anonymkode: b5cd4...e84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #15 Del Skrevet 5. november 2016 Disse kaktusblomstene kan jeg også huske. En gang ble jeg holdt fast og noen gned slike inn i det lange håret mitt. Og frøene inni nypene ble helt ned i genseren min. Vi lærte at man aldri noen sinne skulle sparke en gutt i ballene, da kan han bli kvalt og dø. Nei, man skal ikke gjøre det. Men, hvorfor fikk guttene holde på med å sparke ball inn i ømme pubertetspupper i gymmen uten å bli stoppet, og uten at man fikk ta igjen? Det er seriøst vondt å bare ha pupper i det hele tatt på et visst tidspunkt i puberteten. Jeg blødde igjennom i 6.klasse mens jeg var på skolen, hadde på meg en hvit bukse. Det var noen gutter som startet "satanistklubb" som en protest mot at skolelaget fikk lov til å samle seg til andakt i skolens lokaler i skoletiden. Det ble heftig diskusjon. Kong Olav døde. Anonymkode: 4ce10...79b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #16 Del Skrevet 5. november 2016 Da vår gamle, strenge frøken gråt den siste dagen vår på skolen. Vi skjønte jo ikke den gangen at hun ikke var streng fordi hun ikke likte oss, men fordi hun ville vi skulle lære noe. Uendelig takknemlig fortsatt. Har sett så mange andre som har vokst opp med dårligere og mindre strenge lærere, og som ikke kan skrive skikkelig den dag i dag. Anonymkode: 6fa1a...dd1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #17 Del Skrevet 5. november 2016 Husker vi hadde en slem jente i klassen, hun var frekk og hadde tatt alle venninnene mine. (Ny jente, men vi kjente hverandre fra før) Jeg var nok litt sjalu, samtidig var hun alltid frekk og stygg. Utestengte og lagde drama. Husker jeg dyttet henne hardt i veggen engang etter en gymtime med masse dritt. Og jeg fikk selvsagt kjeft av læreren. Husker og at jeg ble så sinna på en gutt som småertet meg, og dyttet han ned fra husken, og smalt hodet hans i sanden.. Jeg var visst ikke så snill.. :o Anonymkode: 96918...bb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2016 #18 Del Skrevet 5. november 2016 Husker jeg gikk i gangen på skolen plutselig kom den ene tyrkeren og kameraten og dyttet meg opp mot veggen og sa jeg var en norsk hore osv. Jeg ble helt perpleks... Dette var i 1996, og tyrkeren hadde hørt at jeg var forelsket i en annen en han og det bikka helt over for han. Altså jeg kjente jo ikke fyren engang. Jeg var 12 år og han var 13 år. Integreringen har aldri vært helt det store her i Norge. Samme gutten skamslo søstera da hun var 10 fordi hun ikke hadde hijaben på seg. Noen gutter hadde revet den av henne... Dette skjedde og på skolen, han dengte søsteren så godt at hun hadde problemer med å gå etterpå. Har egentlig ingen såkalt gode minner fra skolen, det var noe jeg måtte gjennom. Og er takknemlig for at jeg ikke må gjennom den tiden igjen. Anonymkode: 10619...f67 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shopp Skrevet 6. november 2016 #19 Del Skrevet 6. november 2016 (endret) ........ Endret 6. desember 2016 av Shopp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melly666 Skrevet 6. november 2016 #20 Del Skrevet 6. november 2016 (endret) Det jeg husker best skjedde på ungdomsskolen. Vi hadde en lærer som hadde bakteriefobi. H*n snakket ofte om hvor viktig det var å vaske seg på hendene før man spiste, hvor mange bakterier som levde på ting, osv. Vi hadde en kantine på skolen, og mange kjøpte seg baguetter til lunsj. Det var også vanlig at man spiste i hverandres klasserom. Nevnte lærer hadde en time med oss etter lunsj, og ved søppelkassa lå restene av en halvspist baguett. Det starter normalt nok - læreren ber småsurt om at den plukkes opp og kastes i søpla, ingen vil vedkjenne seg baguetten, spenningen i rommet stiger. På et tidspunkt sier en av guttene at han tror det er x sin (fra en annen klasse) og peker på at de (gutter fra den andre klassen) spiser på vårt rom hver dag. Istedenfor å la det ligge, plukke opp baguetten og begynne timen, skriker h*n ut "det har da ingenting å si hvem som la den der, plukk opp den baguetten!". Etter mer krangling ender det med at læreren gråtende stormer ut av rommet, og blir borte en god stund. Mens læreren er borte reiser en av guttene seg, ser ut i rommet og erklærer "INGEN plukker opp den baguetten!". Hvordan det endte husker jeg ikke, men moralen er at det ikke alltid lønner seg å ta kampen med stae tenåringer. Endret 6. november 2016 av melly666 edir: Kanskje ikke mest om klassekamerater, men vi hadde flere lignende opplevelser med klassen vår på både barneskolen og ungdomsskolen, så forteller jo litt om mine medelever :p Vi var ikke kjent som den vanskelige klassen uten grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå