Klips Skrevet 24. november 2004 #1 Del Skrevet 24. november 2004 Jeg ser at dette blir litt av det samme som temaet "spontan storbyferie", men vil ikke kuppe andres tråder. Jeg har ikke reist bort siden februar i fjor, så nøden er størst nå. Klarer nok ikke vente lenger enn til nyåret, mannen og jeg snakker om å gi hverandre en tur i julegave, en langhelg uten barn. Men hvor? Vi gidder jo ikke fly så langt for en helg. Å ligge og nisole oss i to dager er heller ikke planen, men vi vil jo helst til et sted som ikke er like kaldt og surt som Norge. Problem nummer to er at jeg, hvis vi har flaks, vil være gravid, så å reise et sted hvor hovedattraksjonen er pub'er o.l. blir nok for trist denne gang. Og når det gjelder shopping er jo det mer interessant for meg enn for ham. Vi liker steder hvor det er mye folk å se på, det trenger ikke være turistfritt, men helst ikke bygget kun for turister. Vi liker kunst og kultur og arkitektur, men aller best (ute)kaféer. Jeg aner virkelig ikke hvor vi skal gjøre av oss, men her er det jo så mange bereiste mennesker, så kanskje noen kan foreslå noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elze Skrevet 24. november 2004 #2 Del Skrevet 24. november 2004 Synes det høres ut som dere skal til Barcelona, jeg. Shopping, arkitektur, kafeer, og masse folk som ikke er turister. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 24. november 2004 #3 Del Skrevet 24. november 2004 Har dere vært i Roma? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 25. november 2004 Forfatter #4 Del Skrevet 25. november 2004 Vi har vært i Roma og i Barcelona. Deilige steder! Roma er lengst siden, det var i månedsskiftet februar - mars (98), og da var temperaturen i hvert fall levelig der. Har vært innom tanken på Roma, ja, det er en sterk kandidat, selv om vi har vært der før. Men i går kom en venninne med en annen idé: Reykjavik! Et sted som du uansett ikke har lyst til å dra om sommeren... Bade i varme kilder, kose seg med peis et fint sted å bo... jeg ble ganske tent på idéen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elze Skrevet 25. november 2004 #5 Del Skrevet 25. november 2004 Jeg hadde tenkt å foreslå Reykjavik, men du skrev jo at du ville til et sted som ikke var like surt og kaldt som Norge ... Men det er et bra valg, min favorittby i hele verden, etter Oslo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 25. november 2004 #6 Del Skrevet 25. november 2004 Om dere "overlever" kulda .. er det jo også et bra alternativ å reise til Tallin --( eller en annen by i Baltikum.. ) - og ta skikkelig spaopphold .. og pleie dere selv. Det er kort flyresie - men klimaet er jo ikke nødvendigvis noe særlig bedre enn her.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 25. november 2004 Forfatter #7 Del Skrevet 25. november 2004 Kan dere fortelle litt mer om Reykjavik og Tallin? Hva skal man gjøre, hva bør man se.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelica Skrevet 25. november 2004 #8 Del Skrevet 25. november 2004 Måtte bare si at den overskrifta hørtes utrolig forlokkende ut.. Men det blir nok sydentur MED barn på oss! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. november 2004 #9 Del Skrevet 25. november 2004 Tallinn har en flott gamleby. Faktisk kjempekoselig. Eller hva med Lisboa? Også en koselig by der det er litt å se. Istanbul skal visst være veldig spennende, men der har ikke jeg vært. Athen er jo også en storby der det er varmere enn i Norge og mye å se på, men jeg har ikke vært der heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 25. november 2004 #10 Del Skrevet 25. november 2004 Jeg slutter aldri med å anbefale Glasgow, har forelsket meg helt i den byen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dina Skrevet 25. november 2004 #11 Del Skrevet 25. november 2004 Ikke for å "kuppe" tråden, men hva ligger temperaturen på i Roma sånn i januar/februar/mars da Klips? jeg har også lyst på langhelg med min kjære, men vil liksom ikke vente helt til våren... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 26. november 2004 #12 Del Skrevet 26. november 2004 Kan dere fortelle litt mer om Reykjavik og Tallin? Hva skal man gjøre, hva bør man se.... Jeg var i Tallinn i september og ble nærmest frelst. Vanvittig deilig ferie! Som nevnt ovenfor har Tallinn en fantastisk gamleby, med mye å se. Der er selvsagt mange museer og utstillinger, og mange flotte kirker, men det aller fineste var rett og slett å rusle rundt i brosteinsgatene og bare suge inn atmosfæren - veldig romantisk . Shoppingmulighetene er absolutt brukbare, både mht. kunsthåndtverk (mange små gallerier rundt omkring) og klær o.l. Dessuten veldig mye god og rimelig mat og drikke - vi brukte mye tid på kafeer og restauranter. Gode linker: Balticsworldwide Inyourpocket Bare spør dersom du lurer på noe! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. november 2004 #13 Del Skrevet 29. november 2004 BUDAPEST!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Klips. Skrevet 29. november 2004 #14 Del Skrevet 29. november 2004 Ikke for å "kuppe" tråden' date= men hva ligger temperaturen på i Roma sånn i januar/februar/mars da Klips? jeg har også lyst på langhelg med min kjære, men vil liksom ikke vente helt til våren... Tja, fra min ene erfaring med månedsskiftet februar/mars var det langbukse og vårjakke temperatur, men vi snek oss til en liten stund i t-skjorte i solen på spansketrappen husker jeg. Hva det vil si i grader vet jeg ikke, men jeg er ellers en frossen sjel. Takk for tips, men hvordan er temperaturen i fx. Tallinn? Lisboa er jeg enig i var et deilig sted, Budapest har jeg bare såvidt vært innom, hva er spesielt spennende med det stedet? Hva er temperaturen i Glascow på vinteren? Er det ikke for kort med bare en helg i Istanbul? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marilyn Skrevet 7. desember 2004 #15 Del Skrevet 7. desember 2004 Jeg kan ikke tro det selv, det høres ikke deilig ut noen steder i februar egentlig, men vår aller beste storbyreise på vinterstid hadde vi i Paris! Vi har vært i Paris mange ganger men i februar var det ikke en turist å se.. Tepmeraturen vet jeg ikke helt (vi dro dit fra Asia og var totalt ikke aklimatisert til Europeisk temperatur,, VI holdt på å fryse ihjel!!), men Pariserne satt faktisk ute på fortauene sine med pledd og drakk øllen sin og spiste lunch i parken,, så det kunne ikke vært SÅ kaldt?! Men Paris om vinteren var nydelig, helt merkelig og kjempe dramatisk å se det uten et eneste grønt blad på trærne. Det var vår mest romantiske storbyferie ever! Ellers: slenger meg på de som nevner REykjavik,, herlig sted!! Gled dere til den Blå lagune og ta dere en tur med guide ut i naturen. Disse rundreisene de har til Thingvellir og geysir, synes jeg ikke var allverden.. Det er den alle tar,, men det er en nationalpark som er mer verd å se,, den het.. eh,,pokker skal se om jeg finner navnet til deg senere.. Ellers var vi på verdens fineste strand der, med svarte små stener på,, Dyrholey.. på sørøst siden tror jeg det var... Vi leide bil og kjørte rundt Island,, det var fabelaktig.. Naturen på Island er sinnsykt bra!! SHoppingen likeså!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Klips. Skrevet 8. desember 2004 #16 Del Skrevet 8. desember 2004 Ok, nå vil jeg i hvert fall både til paris på vinteren og reykjavik. Men dessverre ser det ut til at vi har tatt oss vann over hodet, og kjøpt for stor og fin bil til å ha råd til noe mer. Noen tips til hvor vi kan dra på biltur? dagsturer fra oslo? :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 8. desember 2004 #17 Del Skrevet 8. desember 2004 Holmsbu og spa?? Her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Klips. Skrevet 25. januar 2005 #18 Del Skrevet 25. januar 2005 Island back on Kroner skal man vel alltids klare å skrape sammen, så lenge viljen er der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annema Skrevet 25. januar 2005 #19 Del Skrevet 25. januar 2005 Ok, nå vil jeg i hvert fall både til paris på vinteren og reykjavik. Men dessverre ser det ut til at vi har tatt oss vann over hodet, og kjøpt for stor og fin bil til å ha råd til noe mer. Noen tips til hvor vi kan dra på biltur? dagsturer fra oslo? :oops: Hehe...denne er bare så bra...fra weekendtur med fly til dagstur i bil rundt Oslo ...og jada...jeg har sett at weekendtur er aktuelt igjen....så god tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå