Gå til innhold

Vipps spørsmål

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tar det lenger tid å motta pengene når mottaker-konto er et mastercard?

Anonymkode: d47b2...60e

Nå må vel mottagerkonto faktisk være en bankkonto, det er vel bare betalingskortet som kan være MasterCard! 

Man registrerer en bankkonto for mottak og et kort for betaling.

Men spør du om pengene kommer senere inn om betalingen skjer med Mastercard, vil jeg tro det ikke gjør det. Det blir som i en butikk. Det som har betydning er i hvilken bank mottagerkonto er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 timer siden, Dr. A. Kula skrev:

Nå må vel mottagerkonto faktisk være en bankkonto, det er vel bare betalingskortet som kan være MasterCard! 

Man registrerer en bankkonto for mottak og et kort for betaling.

Men spør du om pengene kommer senere inn om betalingen skjer med Mastercard, vil jeg tro det ikke gjør det. Det blir som i en butikk. Det som har betydning er i hvilken bank mottagerkonto er.

Jeg snakket med en i banken tilslutt, og han sa at det ville ta lengre tid å få pengene hvis man hadde et mastercard som mottaker-konto, så lurt å bruke et vanlig bankkort der :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg snakket med en i banken tilslutt, og han sa at det ville ta lengre tid å få pengene hvis man hadde et mastercard som mottaker-konto, så lurt å bruke et vanlig bankkort der :) .

Nå blander du (trolig) begreper her.

Mastercard er et betalingskort. Og man registrerer det i Vips som betalingskort. Det er riktignok en avregningskonto som brukes for å holde styr på hva som er saldo på Mastercard, men dette er vanligvis ikke en ordinær bankkonto (mer på linje med et lånenummer), og det synes rart (og ulogisk) å registrere Mastercard nummeret som mottagerkonto. Like rart som å bruke lånenummer som mottagerkonto. På lik linje som det tar lenger tid å registrere en innbetaling til lån eller kredittkort (man betaler til en konto, men KID indikerer hvis kort/lån det skal avregnes mot) enn til en spare-/lønnskonto.

Det er mulig å legge inn flere betalingskort i Vipps, og velge hvilket man vil bruke når man betaler. Kontoen som pengene kommer inn på kan bare være en. Betalinger mottas umiddelbart om mottagerkonto er i DNB, uavhengig av kort som brukes til å betale med. Er mottagerkonto i annen bank, kommer pengene inn neste/første virkedag til bankene.

Du finner svar på http://www.vipps.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde registrert DNB Masterkort som mottagerkonto pluss som betalingskort, men nå har jeg skiftet mottagerkonto,og får pengene rett på konto med engang noen vippser penger til meg. Med Mastercard tok det halvannen dag før jeg mottok pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde registrert DNB Masterkort som mottagerkonto pluss som betalingskort, men nå har jeg skiftet mottagerkonto,og får pengene rett på konto med engang noen vippser penger til meg. Med Mastercard tok det halvannen dag før jeg mottok pengene.

Hvis sender og mottaker har DnB, blir pengene sendt med en gang. Jeg har Nordea, og må følge med på Nordeas  overføringstider hvis pengene må være inne på konto før dagen er slutt. Fryktelig tungvint, hadde vært lettest for alle om det kunne skjedd med en gang, slik som med DnB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Den røde fare skrev:

Hvis sender og mottaker har DnB, blir pengene sendt med en gang. Jeg har Nordea, og må følge med på Nordeas  overføringstider hvis pengene må være inne på konto før dagen er slutt. Fryktelig tungvint, hadde vært lettest for alle om det kunne skjedd med en gang, slik som med DnB.

Det er tilstrekkelig at mottagerkonto er i DNB. Det spiller ingen rolle hvilken bank som står bak betalingskortet. Akkurat som i butikk, trekkes pengene fra kortet når du betaler, men det er bare om mottagerkontoen er i DNB at de klarer å sette pengene inn på denne umiddelbart. Det fungerer forresten også i helger om kontoen er i DNB, altså uavhengig av bankens åpningstider.

Har du mottagerkonto i annen bank, må pengene overføres mellom DNB og banken der mottagerkonto er, og pr i dag gjøres denne transaksjonen ikke utenom bankenes åpningstider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...