AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #61 Del Skrevet 1. november 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sliter med økonomien,men drar på FERIE dit dere flyktet fra? og bruker 70k. Flyktet fordi dere ikke var trygge,men reiser tilbake spm turister,beklager. men historien din holder ikke vann. Og dere har nok fått nok av staten i starten. er store fordeler å ikke være norsk i Norge. Anonymkode: 3fba3...2e0 Sliter med økonomien det siste året ja fordi min far har fått prolaps og har store smerter. Han har hatt to operasjoner og er sykemeldt nå og får 15k i måneden. Før tjente han 30k+ i måneden. Min mor tjener 20k i måneden ved å jobbe 80%. Før dro vi tilbake hvert andre år, nå har vi ikke dratt tilbake på besøk på 3 år. Og ja vi bruker 70k minst, men vi sparer jo i flere år først. Bare flybilletter koster 40k begge veier, og det er ikke akkurat sånn at vi har de fineste og dyreste bilene, masse merkeklær og andre div. dyre ting... Vi kjøper bare first price og trenger vi klær kjøper vi det på tilbud. For meg er det ikke så veldig lett heller. Mine venner bruker penger i hytt og pine, mens jeg kvier meg for å bruke penger. Det skjønner jo ikke de akkurat, så er sjeldent med ut. Jobb er det vanskelig å skaffe, men jeg er på saken. Vi flyktet ja fordi det ikke var trygt da. Det er trygt nå. Ingen krig, men politiske problemer. Er et politisk parti som styrer nå og som nekter å gå av makta. Og siden det har vært mye stjeling av penger så er det brått ingen penger å gi til arbeiderne i landet. Vi kan ikke flytte tilbake til et land hvor folk ikke får lønn på 5 måneder. Kan heller ikke flytte tilbak pga. meg og mine søsken og utdanningen vår (lærere streiker pga. null lønn). Alt livet vårt er her nå, vi har bodd her i 15 år. Er ikke så lett å dra tilbake... Og hva faen i helvete mener du med at vi har fått nok fra staten i starten? Vi kom hit for 15-18 år siden. Tror du virkelig at vi fortsatt har de pengene vi fikk da? Mine foreldre gikk faen meg ut i jobb etter 1-2 år og lærte seg norsk på noen måneder. Jeg gikk ut i barnehage etter 1 år. Så eh nei. Vi levde faen meg ikke så jævlig lenge på å snylte, for det er det du sikter til. Er så dritt lei sånne som deg. Selv kan du bruke 100 000 kroner hver sommerferie på å late deg på en strand i syden, men fy faen for oss utlendinger er det ikke lov å reise tilbake til familie, noen dødelig syke, hvert 2-3 år etter å ha spart masse penger. Og Gud forby at vi skal ha økonomiske problemer ikke sant? For vi snylter jo dere skattebetalere? Vel gjett hva, vi betaler skatt på lik linje som dere. Når skal enkelte folk få inn i hodet at alle ikke snylter? Er det ikke religion dere klager på, så er det snylting, og er det ikke snylting er det noe annet. Hvis du er så jævlig glad i landet ditt og mener at alle utlendninger ødelegger landet kan du vel få faen slå av pc-en og komme deg ut av huset og gjøre nytte for deg. Bli politiker og kast oss alle ut. For vi er ikke mennesker på lik linje som deg. Er vi vel? Anonymkode: 14738...110 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiteful Skrevet 1. november 2016 #62 Del Skrevet 1. november 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sliter med økonomien det siste året ja fordi min far har fått prolaps og har store smerter. Han har hatt to operasjoner og er sykemeldt nå og får 15k i måneden. Før tjente han 30k+ i måneden. Min mor tjener 20k i måneden ved å jobbe 80%. Før dro vi tilbake hvert andre år, nå har vi ikke dratt tilbake på besøk på 3 år. Og ja vi bruker 70k minst, men vi sparer jo i flere år først. Bare flybilletter koster 40k begge veier, og det er ikke akkurat sånn at vi har de fineste og dyreste bilene, masse merkeklær og andre div. dyre ting... Vi kjøper bare first price og trenger vi klær kjøper vi det på tilbud. For meg er det ikke så veldig lett heller. Mine venner bruker penger i hytt og pine, mens jeg kvier meg for å bruke penger. Det skjønner jo ikke de akkurat, så er sjeldent med ut. Jobb er det vanskelig å skaffe, men jeg er på saken. Vi flyktet ja fordi det ikke var trygt da. Det er trygt nå. Ingen krig, men politiske problemer. Er et politisk parti som styrer nå og som nekter å gå av makta. Og siden det har vært mye stjeling av penger så er det brått ingen penger å gi til arbeiderne i landet. Vi kan ikke flytte tilbake til et land hvor folk ikke får lønn på 5 måneder. Kan heller ikke flytte tilbake pga. meg og mine søsken og utdanningen vår (lærere streiker pga. null lønn). Alt livet vårt er her nå, vi har bodd her i 15 år. Er ikke så lett å dra tilbake... Og hva faen i helvete mener du med at vi har fått nok fra staten i starten? Vi kom hit for 15-18 år siden. Tror du virkelig at vi fortsatt har de pengene vi fikk da? Mine foreldre gikk faen meg ut i jobb etter 1-2 år og lærte seg norsk på noen måneder. Jeg gikk ut i barnehage etter 1 år. Så eh nei. Vi levde faen meg ikke så jævlig lenge på å snylte, noe vi forresten ikke gjorde, for det er det du sikter til, det er jeg sikker på. Er så dritt lei sånne som deg. Selv kan du bruke 100 000 kroner hver sommerferie på å late deg på en strand i syden, men fy faen for oss utlendinger er det ikke lov å reise tilbake til familie, noen dødelig syke, hvert 2-3 år etter å ha spart masse penger. Og Gud forby at vi skal ha økonomiske problemer ikke sant? For vi snylter jo dere skattebetalere? Vel gjett hva, vi betaler skatt på lik linje som dere. Når skal enkelte folk få inn i hodet at alle ikke snylter? Er det ikke religion dere klager på, så er det snylting, og er det ikke snylting er det noe annet. Hvis du er så jævlig glad i landet ditt og mener at alle utlendninger ødelegger landet kan du vel få faen slå av pc-en og komme deg ut av huset og gjøre nytte for deg. Bli politiker og kast oss alle ut. For vi er ikke mennesker på lik linje som deg. Er vi vel? Anonymkode: 14738...110 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 1. november 2016 #63 Del Skrevet 1. november 2016 Jeg misliker de som ikke er villig til å integrere seg, og som ikke engang prøver å lære seg språket. Konen til min onkel er fra Brasil, og hun holder seg kun til sine brasilianske venner og forsår ikke norsk i det hele tatt. Ikke ønsker hun å lære seg det heller. På en annen side har jeg en kamerat fra Syria. Begynte å chatte med ham på et nettsted før han flyttet hit for å studere. Han spurte om jeg hadde tips til nettsteder hvor han kunne lære seg norsk og om jeg kunne hjelpe ham med å lære språket. Han ville også vite hvordan norsk hverdagskultur er før han kom hit, slik at integreringsprosessen ble lettere. Så har vi mannen til en venninne av meg som også er brasilianer. De bor halve året i Brasil, men likevel har han klart å lære seg nok norsk til at jeg kan ha en vanlig samtale med ham. Og i jobben min møter jeg muslimske kvinner som ikke kan norsk, selv om jeg har sett de flere ganger opp gjennom årene. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #64 Del Skrevet 2. november 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi fikk alle tildelt hvert vårt land, hvorfor ikke la det bli slik? Mindre voldtekter Mindre knivstikkinger Osv osv osv. Anonymkode: 3fba3...2e0 Sant det! Men så innvandrere dere våre land og kriget der...? Hvor ellers skal vi dra? Nato og Amerika!!! Anonymkode: 65c18...4d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 2. november 2016 #65 Del Skrevet 2. november 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi enkelte land er vonde, farlige og dødelige. I mitt hjemland har det vært politiske problemer i 3 år nå, og vet du hva? folk får halvert lønn hver 5 måned (!!!!!!!). Hvordan tror du det er å leve på den måten egentlig? Halvert lønn hver 5 måned, husleie, mat og barn. Er det et liv alle bare burde godkjenne? Hjelper ei heller å demonstrere. Folk har gått ut i demonstrasjon og alt mulig flere ganger, men så og si alle som blir med på demonstrasjonen blir drept. Myrdet. Og streike hjelper heller ikke. Joda, lærere og slikt streiker, men hva med helsepersonell? Min tante er sykepleier og ingen på sykehuset hun jobber i streiker, og døtrene hennes på 12 og 15 har ikke gått på skolen enda, enda skolestart egentlig var i midt i september... Og i 15/16 var ikke døtrene hennes på skole i mer enn 3-4 måneder. Tenk det. Et skoleårer 9 måneder, og de var på skolen i 4 av de. Fetteren min som droppa ut av skolen skulle begynne å studere igjen nå, men han kan ikke gå på høyskole likevel, fordi det ikke er noen lærere. Onkelen min har måttet selge bedriften sin, fordi han ikke hadde penger å gi til eieren av lokalet han leide. 2 av mine onkler er dødelig syke... Er dette greit? Eller er det greit at nyfødte spedbarn blir lagt på bakken foran moskeer, i håp om å gi barna et bedre liv, fordi foreldrene selv ikke klarer å ta vare på barna? Er det greit at flere barn dør av sult? Og nå skal jeg slutte å snakke om mitt hjemland og min familie. Hva med land hvor folk blir torturert og drept? Hvor kvinner og barn blir lemlestet eller tvunget til å se på henrettelser? Syns du slikt er greit? Syns du det er greit at områder blir bombet så mennesker blir most under bygninger? Det er faktisk ikke bare bare å få slutt på all den elendigheten. Du skal være glad du er født i et så flott land som Norge. Ja, Norge har kjempet for friheten sin, men enkelte land sliter mer enn andre. Syns du ikke det er det minste urettferdig at du er født i dette landet med så gode ordninger, mens andre mennesker som er like mye verdt som deg er født i elendighet? Eller er du kanskje mer verdt enn de stakkars menneskene? Jeg er så utrolig takknemlig for at min far klarte å komme til Norge og få meg og min mor hit også i 2000. For ellers hadde jeg også levd i den elendigheten. Vet du hvorfor min far kom til Norge? Fordi han ble tvunget til å bli soldat. Han var like gammel som meg, 18 år, når han ble tvunget ut av skolen for å være soldat. Han fikk aldri fullført videregående. Drømmen til min far var å være kunstner, han er vanvittig flink med hendene sine og er kjempe kreativ. Men vet du hva? Drømmen hans ble knust i det øyeblikket han ble tatt ut av skolen for å være soldat. Han rømte flere ganger, men ble hele tiden dratt tilbake. Til slutt ble han dritt lei hele greia og stakk fra familie og venner, og kone og barn (da var han 27 år). Min onkel, min fars bror, ble drept når under krig, mens min onkel beskyttet landet ble han drept. Hvordan tror du det er å miste familie i krig? Min familie ville dra tilbake til hjemlandet i 201, og vi var på nippet til å gjøre det, men så fucka alt seg og vi måtte bli. Tror du vi trives i ensomheten i Norge? Norge er et flott land, men ensomheten dreper oss innvendig. Alle vennene mine har store familier som samles under høytider, men mine foreldre, mine søsken og jeg? Vi har bare hverandre. Vi er ensomme og alene. Tror du det er veldig koselig? Anonymkode: 14738...110 Nei, det er ikke bare rike folk i Norge. Det er som regel de velstående i Norge som vil ha asylsøkere hit. Da kan advokater få de som klienter, noen kan opprette asylmottak, leger kan få de som pasienter (staten betaler) andre kan jobbe som støttekontakt eller norsklærere, med mere. Asylinnvandring er lønnsomt på kort sikt. Det skapes arbeidsplasser, sies det. Men det tas fra statens penger. Når kommunene ikke får tilskudd fra staten mer, så må man begynne å få de nye i jobb så de kan betale skatt. Og her kommer vi til poenget, det er arbeidsløse i Norge. Det er ingen overflod av arbeidsplasser. Det blir bygd ned hele tiden. Jobber forsvinner, og det er ikke advokatene og legene som får problemer først. De tjener grovt på å sitte med ankesaker og straffesaker, og å reparere tannskader og helseplager som kommer i overflod. Jeg tror dine foreldre var relativt godt utdannet. De var ihvertfall ikke overtroiske analfabeter. Du må forstå forskjellen på de som kom for 20 år siden og de som kommer i dag. Det er unge menn med liten eller ingen utdanning. Og det er nesten bare menn. De skaper utrygghet. Disse mennene forventer at de skal få jobb, leilighet og familen hit etter et par måneder. Dette har kyniske menneskesmuglere fortalt de. Men det er jo bare løgn. Det er for mange som kommer, behandlingstiden tar år, ikke måneder, og det fins ikke jobber. Samt at Norge må stramme inn og nekter nå asyl til flere enn det de gjorde før. Norge har vært et meget fattig land. Rikdommen kom ikke bare fra oljen. Den kom også fra at det var lite korrupsjon og ingen styrende som rasket til seg skattepenger og lot folket være fattige og uvitende i en middelalderreligion. Kirken ble reformert. Det ble lov å være samboer og det ble lov å være homofil. Kvinner fikk rettigheter. Min famile har vært fattige i generasjoner. Når du snakker om å bruke hundretusen på sydenferie, så bør du vite at jeg kan gå 50 år tilbake i tiden, da bodde min familie i et hus langt ute på landet, uten innlagt vann og strøm. Jeg kan føle sympati med land som har det slik du beskriver, men det er ikke fattigdom, kriminalitet, streik, dårlig helsevesen og manglende skolegang som ligger til grunn for asylinstituttet. Det er heller ingen plikt til å gi ut statsborgerskap. Man kan fint bestemme at de som har fått asyl på grunn av uro, skal dra tilbake når det har blitt trygt. Norge har vært svært rause. Men nå har det kommet for mange, på kort tid. De som kommer, er ikke moderne og sekulære, men altfor opptatt av religion. Enda verre er det at ungdommer som er oppvokst i Norge, blir ekstremt religiøse og vil ikke være en del av samfunnet. Og bakom lurer islamismen. Hele tiden. Det er altfor mye støy om muslimer. De skaper den uroen. Jeg skjønner at du og din familie er forskjellige fra en familie som er konservative muslimer uten noen skolegang, som bare må leve på bidrag. Jeg tror mange er så lei av å høre om muslimer, islam og problemer, at de er litt tilbakeholdne. Når de blir kjent med din far, for eksempel, så ser de at han er en likanes kar. Men ikke gå i den fella og tro at alle nordmenn er superrike. Eller at alle nordmenn lever drømmen sin. Jeg kjenner nordmenn som ble satt bort til fosterfamilie og som ble slått og misbrukt. Som voks opp med litt lese-og skrivevansker, og som ble kalt idioter. Det er skrekkelige skjebner over alt i verden. Noen, som min egen bestemor, fikk feil diagnose og døde av en sykdom som kunne ha vært behandlet. Det sitter langt flere nordmenn alene enn du kan forestille deg. Det blir større og større kløft mellom fattige og rike i Norge. Sverige har tatt imot langt flere asylsøkere enn Norge, og Sverige er iferd med å gå under. Det skremmer meg og flere med meg. Et demokratsk samfunn som er bygd på tillit og veldferd, forutsetter at befolkningen er homogen, altså at de har felles verdier og kan bidra til fellesskapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #66 Del Skrevet 2. november 2016 3 timer siden, Maleficenta skrev: Hæ vet du hva ordet fravær betyr? Har du fravær av tro går det ikke an å tro på gud Jo. Buddhister er ateister. Ateisme er kun å ikke tro på en gud/guder. Ateister kan tro på mye rart de altså. Anonymkode: 14651...69d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raiu Skrevet 2. november 2016 #67 Del Skrevet 2. november 2016 Misliker de som ikke integrerer seg, uansett hvor de kommer fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #68 Del Skrevet 2. november 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Sliter med økonomien det siste året ja fordi min far har fått prolaps og har store smerter. Han har hatt to operasjoner og er sykemeldt nå og får 15k i måneden. Før tjente han 30k+ i måneden. Min mor tjener 20k i måneden ved å jobbe 80%. Før dro vi tilbake hvert andre år, nå har vi ikke dratt tilbake på besøk på 3 år. Og ja vi bruker 70k minst, men vi sparer jo i flere år først. Bare flybilletter koster 40k begge veier, og det er ikke akkurat sånn at vi har de fineste og dyreste bilene, masse merkeklær og andre div. dyre ting... Vi kjøper bare first price og trenger vi klær kjøper vi det på tilbud. For meg er det ikke så veldig lett heller. Mine venner bruker penger i hytt og pine, mens jeg kvier meg for å bruke penger. Det skjønner jo ikke de akkurat, så er sjeldent med ut. Jobb er det vanskelig å skaffe, men jeg er på saken. Vi flyktet ja fordi det ikke var trygt da. Det er trygt nå. Ingen krig, men politiske problemer. Er et politisk parti som styrer nå og som nekter å gå av makta. Og siden det har vært mye stjeling av penger så er det brått ingen penger å gi til arbeiderne i landet. Vi kan ikke flytte tilbake til et land hvor folk ikke får lønn på 5 måneder. Kan heller ikke flytte tilbak pga. meg og mine søsken og utdanningen vår (lærere streiker pga. null lønn). Alt livet vårt er her nå, vi har bodd her i 15 år. Er ikke så lett å dra tilbake... Og hva faen i helvete mener du med at vi har fått nok fra staten i starten? Vi kom hit for 15-18 år siden. Tror du virkelig at vi fortsatt har de pengene vi fikk da? Mine foreldre gikk faen meg ut i jobb etter 1-2 år og lærte seg norsk på noen måneder. Jeg gikk ut i barnehage etter 1 år. Så eh nei. Vi levde faen meg ikke så jævlig lenge på å snylte, for det er det du sikter til. Er så dritt lei sånne som deg. Selv kan du bruke 100 000 kroner hver sommerferie på å late deg på en strand i syden, men fy faen for oss utlendinger er det ikke lov å reise tilbake til familie, noen dødelig syke, hvert 2-3 år etter å ha spart masse penger. Og Gud forby at vi skal ha økonomiske problemer ikke sant? For vi snylter jo dere skattebetalere? Vel gjett hva, vi betaler skatt på lik linje som dere. Når skal enkelte folk få inn i hodet at alle ikke snylter? Er det ikke religion dere klager på, så er det snylting, og er det ikke snylting er det noe annet. Hvis du er så jævlig glad i landet ditt og mener at alle utlendninger ødelegger landet kan du vel få faen slå av pc-en og komme deg ut av huset og gjøre nytte for deg. Bli politiker og kast oss alle ut. For vi er ikke mennesker på lik linje som deg. Er vi vel? Anonymkode: 14738...110 Ett tips; ikke bruk så mye energi på innvandrerhaterne på forumet her. I deres øyne er du en snylter, uansett hva du gjør. Du er dømt nedenom og ned uansett hva du foretar deg, og er det en ting du kunne gjort bedre i deres øyne så er det å ikke komme hit in the first place. Hvis du bare visste hva slags folk som sitter bak skjermen på forumet her så hadde du ikke latt deg provosere så mye - tro meg! Er selv innvandrer, vi lærte oss norsk innen kort tid samme som dere, og gikk ut i jobb fortest mulig og har vært i jobb siden da, dvs i godt over 20 år. Foreldrene mine fikk NAV støtte i starten for å lære seg språket og for å komme seg ut i jobb, og hva nå enn de to fikk av NAV den gangen er betalt tilbake x1000 pluss renter, enda vil ikke disse innvandrerhaterne slutte å pese deg for det, som om de sjæl har betalt fra sin egen lomme og aldri fått igjen pengene, og syter i vei som om du skylder dem noe. De kommer på forumet her for å anklage deg for ett eller annet (det er alltid NOE vi innvandrere må stå skolerett for disse norske,i deres øyne, overmenneskene) for å føle seg bedr, og det er i grunn deres lille "egotripp" i hverdagen. Oppi det hele har de ingen peiling på hvor lite NAV egentlig utbetaler og hvor trang økonomi man har med NAV støtte, det er absolutt ingenting fristende ved å gå på NAV, men sånn som disse innvandrerhaterne driver og peser så mye om det så skulle man tro vi fikk en kiste med gull som vi enda lever på. Mtp hvor lenge jeg og hele familien min har vært i jobb og ikke minst hvor mye skatt vi betaler per måned så har mine penger gått til langt flere latsabb nordmenn som heller vil sitte på ræva og være kresne på jobber de får tilbudt, enn innvandrere som oss - men uansett, vi må nok finne oss å få pes for å i det hele tatt puste inn den samme norske friske lufta som dem. Dra tilbake til hjemlandet med god samvittighet, det samme gjør jeg - de som har noe å si på hva jeg som norsk statsborger bruker penger på og hvor jeg legger feriene mine kan godt komme og fortelle det til ansiktet mitt, men jeg tror når de leser høyt de ordene de taster på forumet så innser de selv hvor idiotiske de egentlig høres ut, derfor hører vi dem aldri IRL, kun her hvor de får spre idioti og hat fritt uten å måtte stå for det sånn egentlig. Det er forøvrig kun deg jeg henvender meg til her, jeg har sluttet å begi meg i diskusjoner med disse haterne for lengst. En trøst; de kommer aldri til å nå politisk eller samsfunnsmessig sett høyt nok til å påvirke livet ditt på noe som helst vis, de hører et fåtall og holder seg til internettforum, hvor de får litt etterlengtet oppmerksomhet sånn innimellom. Anonymkode: b208a...dfa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #69 Del Skrevet 2. november 2016 55 minutter siden, ops2 skrev: Du må forstå forskjellen på de som kom for 20 år siden og de som kommer i dag. Det er unge menn med liten eller ingen utdanning. Og det er nesten bare menn. De skaper utrygghet. Det er akkurat dette jeg reagerer på også, jeg hadde ikke noe imot innvandrere før. Jeg syns staten fører en politikk som gjør Nordmenn mer og mer skeptiske til innvandrere, kanskje de har nytte av det på noe vis, at de har en politisk agenda med det? Anonymkode: 0a383...852 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Timaras Skrevet 2. november 2016 #70 Del Skrevet 2. november 2016 Jeg missliker nordmenn som er så jævlig egoistisk at de ikke kan forandre på sin tro for en bedre hverdag for seg selv og andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 2. november 2016 #71 Del Skrevet 2. november 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar alle sammen! Grunnen til at jeg egentlig spurte om dette er fordi, til tross for at jeg bare er ei jente på 18 år og kler meg normalt, så får blikk fra eldre menn og kvinner innimellom, og jeg kan innimellom ikke noe for det, men jeg føler at det er fordi jeg ser utenlandsk ut. For jeg er ellers stille og rolig og gjør aldri noe ut av meg og forstyrrer ingen, så når jeg får blikk fra litt eldre folk, så føler jeg det er fordi de ikke liker at jeg ikke er norsk Anonymkode: 14738...110 Jeg fikk også blikk fra dem, men jeg er lys i huden og hadde blondt hår. Blant ungdommer på den tiden var det en enighet om at det var fordi de var sjalue. Noe måtte vi jo skylde på når vi fikk blikk fra eldre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #72 Del Skrevet 2. november 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Sliter med økonomien det siste året ja fordi min far har fått prolaps og har store smerter. Han har hatt to operasjoner og er sykemeldt nå og får 15k i måneden. Før tjente han 30k+ i måneden. Min mor tjener 20k i måneden ved å jobbe 80%. Før dro vi tilbake hvert andre år, nå har vi ikke dratt tilbake på besøk på 3 år. Og ja vi bruker 70k minst, men vi sparer jo i flere år først. Bare flybilletter koster 40k begge veier, og det er ikke akkurat sånn at vi har de fineste og dyreste bilene, masse merkeklær og andre div. dyre ting... Vi kjøper bare first price og trenger vi klær kjøper vi det på tilbud. For meg er det ikke så veldig lett heller. Mine venner bruker penger i hytt og pine, mens jeg kvier meg for å bruke penger. Det skjønner jo ikke de akkurat, så er sjeldent med ut. Jobb er det vanskelig å skaffe, men jeg er på saken. Vi flyktet ja fordi det ikke var trygt da. Det er trygt nå. Ingen krig, men politiske problemer. Er et politisk parti som styrer nå og som nekter å gå av makta. Og siden det har vært mye stjeling av penger så er det brått ingen penger å gi til arbeiderne i landet. Vi kan ikke flytte tilbake til et land hvor folk ikke får lønn på 5 måneder. Kan heller ikke flytte tilbak pga. meg og mine søsken og utdanningen vår (lærere streiker pga. null lønn). Alt livet vårt er her nå, vi har bodd her i 15 år. Er ikke så lett å dra tilbake... Og hva faen i helvete mener du med at vi har fått nok fra staten i starten? Vi kom hit for 15-18 år siden. Tror du virkelig at vi fortsatt har de pengene vi fikk da? Mine foreldre gikk faen meg ut i jobb etter 1-2 år og lærte seg norsk på noen måneder. Jeg gikk ut i barnehage etter 1 år. Så eh nei. Vi levde faen meg ikke så jævlig lenge på å snylte, for det er det du sikter til. Er så dritt lei sånne som deg. Selv kan du bruke 100 000 kroner hver sommerferie på å late deg på en strand i syden, men fy faen for oss utlendinger er det ikke lov å reise tilbake til familie, noen dødelig syke, hvert 2-3 år etter å ha spart masse penger. Og Gud forby at vi skal ha økonomiske problemer ikke sant? For vi snylter jo dere skattebetalere? Vel gjett hva, vi betaler skatt på lik linje som dere. Når skal enkelte folk få inn i hodet at alle ikke snylter? Er det ikke religion dere klager på, så er det snylting, og er det ikke snylting er det noe annet. Hvis du er så jævlig glad i landet ditt og mener at alle utlendninger ødelegger landet kan du vel få faen slå av pc-en og komme deg ut av huset og gjøre nytte for deg. Bli politiker og kast oss alle ut. For vi er ikke mennesker på lik linje som deg. Er vi vel? Anonymkode: 14738...110 Fortell meg hvor de 100K kommer fra? jeg kan ikke bruke den summen. da min utdanning, min start på livet har jeg betalt for selv. Og asyl er midlertidig, er det trygt i hjemlandet så skal man tilbake. Anonymkode: 3fba3...2e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #73 Del Skrevet 2. november 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Foreldrene mine fikk NAV støtte i starten for å lære seg språket og for å komme seg ut i jobb, og hva nå enn de to fikk av NAV den gangen er betalt tilbake x1000 pluss renter, enda vil ikke disse innvandrerhaterne slutte å pese deg for det, som om de sjæl har betalt fra sin egen lomme og aldri fått igjen pengene, og syter i vei som om du skylder dem noe. Navstøtten i begynnelsen er en ganske bagatellmessig del av det totale beløpet det koster å ta imot innvandrere, uansett om de kommer fort i jobb eller ikke. I tillegg kommer bl.a. barnetrygd, skole, helsevesen og alderspensjon. Det aller meste av utgiftene kommer for de fleste, uavhengig av om de er etnisk norske eller innvandrere, etter at de går av med pensjon. Det er da man får mye penger fra staten og trenger mest helsetjenester. Hvis man har hatt en lavtlønnet jobb og betalt relativt lite skatt vil samfunnet fortsatt gå med et stort underskudd på den familien. Jo flere personer som havner i den gruppen, jo mindre må hver nordmann (uavhengig av opprinnelse) få for at regnskapet skal gå opp. Anonymkode: 27dbe...eaa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #74 Del Skrevet 2. november 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kan godt hende din bekjente fra Iron dro tilbake pga ensomheten ja. Det er blitt mer og mer vanlig. Det er flere og flere som vil dra tilbake til hjemlandet sitt og de som kan gjør det. Min familie kan ikke, for det vil ødelegge mye av fremtiden for meg og mine søsken med tanke på utdanning. Vi er jo akkurat som vestlige, glad i familiene våres vi også. Vi savner tanter, onkler, besteforeldre og søskenbarn. I lengden blir det veldig ensomt, når dagene er like dag etter dag... Det er liksom ikke noe spennende som skjer... Besøk får vi sjeldent, og det er bare i høytider og ferier vi får gjøre litt annerledes ting. Ellers er det skole/jobb og husarbeid/hagearbeid noen måltider og søvn, også er det på'n igjen liksom. Vi pleier å spare i to år, også reise til hjemlandet i 4 uker. Og selvom vi bor hos familiemedlemmer bruker vi fort minst 70k hver gang vi reiser... Vi drar aldri til syden eller lignende, det har vi aldri råd til. Familie er veldig viktig. Kan jeg spørre om noe? Hva med folk som kan norsk, og forstår det meste, men snakker ''kebabnorsk'' og syns enkelte ord er vanskelige? Mine foreldre snakker og skriver langt ifra like bra norsk som meg, men de syns norsk er kjempe vanskelig. Selv om de prøver. Spesielt min mor, som også er i arbeid, sliter med norsken. Og vi har bodd her i 14 år snart... Fordi andre muslimske land ikke er like trygge som vestlige land. Muslimske land kan være fæle og uforutsigbare, og langt ifra trygge... Hva mener du med velferdsordninger? Sikter du til NAV da? Min familie og alle vi kjenner er i full jobb. Ingen vi kjenner snylter, slike mennesker vil ikke vi ha noe med å gjøre. Mine foreldre sliter ræva av seg. Min far har aldri tatt sykemelding fra jobben, og min jobber fra 6 til 12 hver dag... Vi hjelper jo til i samfunnet vi også, vi snylter ikke. Ikke alle i alle fall. Og likevel sliter vi med økonomien... Anonymkode: 14738...110 For meg høres det ut som dere bør delta i ennå større grad i det norske samfunnet. Dvs, det høres jo ut som du og din familie deltar når det gjelder skole og jobb, men samfunnet kan være mer enn egen familie og rene forpliktelser. Det er ikke rart dere føler der ensomme hvis dere ikke søker mer kontakt, for det finnes faktisk mange tilbud Alt fra organisert trening, til ulike organisasjoner der man kan drive en eller annen form for hobby, til frivillige organisasjoner, være frivillig på musikk- eller kulturfestivaler etc. Det kan være en fint måte å skape seg flere kontakter og kanskje også venner på. Anonymkode: 1114a...45b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #75 Del Skrevet 2. november 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Sliter med økonomien det siste året ja fordi min far har fått prolaps og har store smerter. Han har hatt to operasjoner og er sykemeldt nå og får 15k i måneden. Før tjente han 30k+ i måneden. Min mor tjener 20k i måneden ved å jobbe 80%. Før dro vi tilbake hvert andre år, nå har vi ikke dratt tilbake på besøk på 3 år. Og ja vi bruker 70k minst, men vi sparer jo i flere år først. Bare flybilletter koster 40k begge veier, og det er ikke akkurat sånn at vi har de fineste og dyreste bilene, masse merkeklær og andre div. dyre ting... Vi kjøper bare first price og trenger vi klær kjøper vi det på tilbud. For meg er det ikke så veldig lett heller. Mine venner bruker penger i hytt og pine, mens jeg kvier meg for å bruke penger. Det skjønner jo ikke de akkurat, så er sjeldent med ut. Jobb er det vanskelig å skaffe, men jeg er på saken. Vi flyktet ja fordi det ikke var trygt da. Det er trygt nå. Ingen krig, men politiske problemer. Er et politisk parti som styrer nå og som nekter å gå av makta. Og siden det har vært mye stjeling av penger så er det brått ingen penger å gi til arbeiderne i landet. Vi kan ikke flytte tilbake til et land hvor folk ikke får lønn på 5 måneder. Kan heller ikke flytte tilbak pga. meg og mine søsken og utdanningen vår (lærere streiker pga. null lønn). Alt livet vårt er her nå, vi har bodd her i 15 år. Er ikke så lett å dra tilbake... Og hva faen i helvete mener du med at vi har fått nok fra staten i starten? Vi kom hit for 15-18 år siden. Tror du virkelig at vi fortsatt har de pengene vi fikk da? Mine foreldre gikk faen meg ut i jobb etter 1-2 år og lærte seg norsk på noen måneder. Jeg gikk ut i barnehage etter 1 år. Så eh nei. Vi levde faen meg ikke så jævlig lenge på å snylte, for det er det du sikter til. Er så dritt lei sånne som deg. Selv kan du bruke 100 000 kroner hver sommerferie på å late deg på en strand i syden, men fy faen for oss utlendinger er det ikke lov å reise tilbake til familie, noen dødelig syke, hvert 2-3 år etter å ha spart masse penger. Og Gud forby at vi skal ha økonomiske problemer ikke sant? For vi snylter jo dere skattebetalere? Vel gjett hva, vi betaler skatt på lik linje som dere. Når skal enkelte folk få inn i hodet at alle ikke snylter? Er det ikke religion dere klager på, så er det snylting, og er det ikke snylting er det noe annet. Hvis du er så jævlig glad i landet ditt og mener at alle utlendninger ødelegger landet kan du vel få faen slå av pc-en og komme deg ut av huset og gjøre nytte for deg. Bli politiker og kast oss alle ut. For vi er ikke mennesker på lik linje som deg. Er vi vel? Anonymkode: 14738...110 Her mistet du dessverre litt av sympatien min. Mange av oss forstår utmerket godt at det er mange som sliter i denne verden, der mange opplever krig, fattigdom og generelt dårlige livsvilkår. Sånn sett er det mange som har det veldig godt i Norge sett opp mot store deler av verden. Grunnen til at jeg syntes du fremstår usympatisk er derimot dine antakelser om nordmenn, for selv om veldig mange har det bra, så er det også veldig mange som sliter her i Norge. Du ser dem kanskje ikke, de gjør ikke selv så mye av seg og får ikke sin sak dekket av media, men de er der - ofte hjemme alene, og for syke til å delta i samfunnet. Videre har du stadig flere arbeidsløse og/eller fattige som ikke har i nærheten av så god råd som du tilsynelatende ser ut til å tro. Skal dette være en konkurranse om hvem som har det verst? I så fall kommer man ingen vei, for man kan nesten alltid finne eksempler på noen som har det verre enn en selv uansett hvor man kommer fra. Antar du at folk flest i Norge bruker 100.000 på ferie sånn rett fra løse lufta? Jeg kan garantere deg at det er svært få blant min omgangskrets som har god nok økonomi til å svi av 100K for en ferie. De fleste sparer og jobber ræva av seg. Og de du ser som drar på backpacking blant såkalt "rike" nordmenn er veldig ofte unge mennesker som har spart lenge for å kunne ta den turen, det er ikke bare noe du gjør spontant. Kanskje du selv har venner med god råd, som kan bruke mye penger der du selv velger å spare, men du skal ikke tro at du er så representativ. Blant min større omgangskrets er det flere som i lang tid har slitt med dårlig råd, manglende tilknytning til arbeidslivet, psykiske og/eller fysiske problemer og sykdommer. Noen av dem har da heller ikke kunnet ta seg råd til noe som helst de siste 10 årene, da heller ikke ferier. Anonymkode: 1114a...45b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #76 Del Skrevet 2. november 2016 Skremmende av ts å klage så mye,med tanke på hva Norge har gjort for dem. og hvor mye samfunnet belastes. Anonymkode: 3fba3...2e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prt90 Skrevet 2. november 2016 #77 Del Skrevet 2. november 2016 Misliker folk som lar eventyrbøker styre livet til seg og sine barn. Hvilket land folk kommer fra er helt likegyldig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #78 Del Skrevet 2. november 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har alltid lurt på dette... Er det utlendinger generelt dere ikke liker, utlendinger som ikke integrerer eller er det muslimer? Min far har flere ganger møtt mennesker som har vært frekke mot han, direkte rasister, men deretter blitt hyggelige og nærmest gode venner etter at de har blitt kjent med han. Blant disse folkene så snakker jeg om familiens fastlege, regnskapsføreren (som pappa ''skaffet'' etter at han åpnet butikk), og andre div. folk fra bilbutikker/verksted etc. Min far er født i en muslimsk familie, i et muslimsk land, men han er ateist og tror ikke på noen som helst religion. Han har store diskusjoner om religion, spesielt Islam, som han er helt imot, med søsknene og søskenbarna sine i hjemlandet. Han tvinger selvsagt ingen til å bli ateist, men han deler mer enn gjerne sine synspunkter med de, for å få de til å ''åpne'' øynene og se ''virkeligheten'' (Jeg har besteforeldre og slikt som ber 5 ganger om dagen, og likevel har de et liv med mye smerte. Skal ikke det å be til Gud gjøre at livet ditt blir bedre?) I min familie så feirer vi jul akkurat som andre norske familier vi kjenner, og vi pynter gjerne huset i gult og gjemmer påskeegg i påsken. Dette for at mine småsøsken (og jeg) ikke skal føle oss utenfor i det norske samfunn. Så jeg lurer egentlig på om det et utlendinger generelt dere ikke liker, utlendinger som ikke integrerer seg, eller muslimer? Anonymkode: 14738...110 Jeg misliker de som bosetter seg i vårt land uten å integrere seg., De som nekter å lære seg vårt språk, de som sperrer sine kvinner inne i burkaer eller niqab, som nekter sine kvinnelige familiemedlemmer å forlate huset eller å ta seg jobb. De som ler av nordmenn og hater det norske, men som elsker å få sine trygdede penger fra NAV og som drar inn ektra cash på å jobbe svart. Og som voldtar og trakasserer kvinner/jenter, både de norske og de utenlandske. Som omskjærer sine kvinner og tvangsgifter bort sine småjenter. Disse menneskene misliker jeg på det aller sterkeste. Uansett om de er svensker, syrere eller pakistanere. De som kommer til landet for å integrere seg, som lærer seg vårt språk og bidrar til å opprettholde vårt velferdssamfunn ved å studere, få seg jobber og betale skat, de ønsker jeg hjertelig velkomne. Uansett om de er svenske, syrere eller pakistanere. Anonymkode: 56e89...b1b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #79 Del Skrevet 2. november 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Sliter med økonomien det siste året ja fordi min far har fått prolaps og har store smerter. Han har hatt to operasjoner og er sykemeldt nå og får 15k i måneden. Før tjente han 30k+ i måneden. Min mor tjener 20k i måneden ved å jobbe 80%. Før dro vi tilbake hvert andre år, nå har vi ikke dratt tilbake på besøk på 3 år. Og ja vi bruker 70k minst, men vi sparer jo i flere år først. Bare flybilletter koster 40k begge veier, og det er ikke akkurat sånn at vi har de fineste og dyreste bilene, masse merkeklær og andre div. dyre ting... Vi kjøper bare first price og trenger vi klær kjøper vi det på tilbud. For meg er det ikke så veldig lett heller. Mine venner bruker penger i hytt og pine, mens jeg kvier meg for å bruke penger. Det skjønner jo ikke de akkurat, så er sjeldent med ut. Jobb er det vanskelig å skaffe, men jeg er på saken. Vi flyktet ja fordi det ikke var trygt da. Det er trygt nå. Ingen krig, men politiske problemer. Er et politisk parti som styrer nå og som nekter å gå av makta. Og siden det har vært mye stjeling av penger så er det brått ingen penger å gi til arbeiderne i landet. Vi kan ikke flytte tilbake til et land hvor folk ikke får lønn på 5 måneder. Kan heller ikke flytte tilbak pga. meg og mine søsken og utdanningen vår (lærere streiker pga. null lønn). Alt livet vårt er her nå, vi har bodd her i 15 år. Er ikke så lett å dra tilbake... Og hva faen i helvete mener du med at vi har fått nok fra staten i starten? Vi kom hit for 15-18 år siden. Tror du virkelig at vi fortsatt har de pengene vi fikk da? Mine foreldre gikk faen meg ut i jobb etter 1-2 år og lærte seg norsk på noen måneder. Jeg gikk ut i barnehage etter 1 år. Så eh nei. Vi levde faen meg ikke så jævlig lenge på å snylte, for det er det du sikter til. Er så dritt lei sånne som deg. Selv kan du bruke 100 000 kroner hver sommerferie på å late deg på en strand i syden, men fy faen for oss utlendinger er det ikke lov å reise tilbake til familie, noen dødelig syke, hvert 2-3 år etter å ha spart masse penger. Og Gud forby at vi skal ha økonomiske problemer ikke sant? For vi snylter jo dere skattebetalere? Vel gjett hva, vi betaler skatt på lik linje som dere. Når skal enkelte folk få inn i hodet at alle ikke snylter? Er det ikke religion dere klager på, så er det snylting, og er det ikke snylting er det noe annet. Hvis du er så jævlig glad i landet ditt og mener at alle utlendninger ødelegger landet kan du vel få faen slå av pc-en og komme deg ut av huset og gjøre nytte for deg. Bli politiker og kast oss alle ut. For vi er ikke mennesker på lik linje som deg. Er vi vel? Anonymkode: 14738...110 Bruke HUNDRE TUSEN på ferie???? Er du RUSK?? DE aller, aller færreste nordmenn kan koste på seg noe slikt! Selv dro min mann, jeg og våre to barn til syden i sommer, det er 14 år siden forrige gang jeg var i syden. Skal love deg at vi har IKKE råd til å reise tilbake neste sommer, turen kostet ca 40 000 kroner inkl hotell, fly og leiebil. Min mann har mastergrad og jeg bachelorgrad, vi bor i tomannsbolig på 125 kvadrat og kjører skoda/el-bil. At "alle" nordmenn er styrtrike er det dummeste jeg har hørt, du høres ut som en rasist med enorme fordommer mot det landet dere nå bor i. Anonymkode: 56e89...b1b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #80 Del Skrevet 2. november 2016 På 1.11.2016 den 19.17, AnonymBruker skrev: Takk for svar alle sammen! Grunnen til at jeg egentlig spurte om dette er fordi, til tross for at jeg bare er ei jente på 18 år og kler meg normalt, så får blikk fra eldre menn og kvinner innimellom, og jeg kan innimellom ikke noe for det, men jeg føler at det er fordi jeg ser utenlandsk ut. For jeg er ellers stille og rolig og gjør aldri noe ut av meg og forstyrrer ingen, så når jeg får blikk fra litt eldre folk, så føler jeg det er fordi de ikke liker at jeg ikke er norsk Anonymkode: 14738...110 Tror nok det er mer det at mennene sikler etter ei utenlandsk og eksotisk jente! Kommer an på hva du mener med eldre, kanskje. Anonymkode: b0722...0d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå