Gå til innhold

Hva synes dere om dette?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ungen ble syk i fjor, så det ville klart vært uansvarlig å latt barnet blitt sykt igjen i år.

Anonymkode: 61daf...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ungen ble syk i fjor, så det ville klart vært uansvarlig å latt barnet blitt sykt igjen i år.

Det er uakseptabelt å poste bilde av sønnen som er lei seg og hun kunne heller spurt om han ville dele med vennene sine. Da kan de få det han ikke tåler og han kan få litt av deres snop som han faktisk tåler. En mor holder ikke på slik

Anonymkode: 96e53...cf7

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som redigering av bilder. Programmet photoshop som i utgangspunktet er beregnet for å retusjere ting profesjonelt uten at det syntes (hvorfor det ikke skal syntes vet jeg ikke) har nok blitt flittig brukt. Hvorfor det er brukt her, det vet jeg ikke.

Anonymkode: fab64...f0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er uakseptabelt å poste bilde av sønnen som er lei seg og hun kunne heller spurt om han ville dele med vennene sine. Da kan de få det han ikke tåler og han kan få litt av deres snop som han faktisk tåler. En mor holder ikke på slik

Anonymkode: 96e53...cf7

Selvfølgelig er det uakseptabelt å poste slike bilder av sønnen din. Men nå ba du om to meninger; kasting av godteriet og posting av bildet. Jeg uttalte meg kun om en av sakene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er ikke på gråten! Han smiler litt og faker trist fjes. Ser jo tydelig haugen bak med innpakka godteri som IKKE skal hives.... :bond:

Anonymkode: ca0bc...66a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er merkelig å la barna gå knask eller knep for så å kaste godteriet etterpå (og gå ut i media om det). Da er det bedre å lære gutten å si nei til uinnpakket godteri framfor at det naboene har brukt penger på og vært snille og gitt bort helt gratis skal gå rett i søpla. Det er rett og slett uhøflig og utakknemlig.

Endret av Arkana
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Arkana skrev:

Jeg synes det er merkelig å la barna gå knask eller knep for så å kaste godteriet etterpå (og gå ut i media om det). Da er det bedre å lære gutten å si nei til uinnpakket godteri framfor at det naboene har brukt penger på og vært snille og gitt bort helt gratis skal gå rett i søpla. Det er rett og slett uhøflig og utakknemlig.

Jeg er enig med holdningen om at uinnpakket godteri ikke spises. Dette har jeg hatt med meg fra for 30 år siden da jeg gikk julebukk. Da jeg kom hjem plukket min mor ut de tingene som ikke var pakket inn.

Sjokolader ol som er pakket pent inn i servietter med snor eller små poser kan gå greit, men ikke løst smågodt.

Jeg er ikke enig med tanken om at det skal være opp til barna å si nei. Det vil virke voldsomt uhøflig og utakknemlig å be om snop, se på hva du er tilbudt og si "nei takk!". Meningen til alle som stiller opp og gir ut snop er jo god, de lar ikke være å pakke inn snopet for å være dumme, de bare tenker ikke på det. (Og etter min mening er det til samfunnets beste om 50% av snopet går i søpla).

Jeg kan egentlig ikke fordra blogger, men som debattinnlegg (i-lansdproblemer) vil "pakk inn snopet" være en helt grei mening å ytre. Bildet kunne man absolutt spart seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor uinnpakket godteri fra naboene skal være noe verre enn f.eks. uinnpakket godteri i en bursdagsgodtepose eller rett og slett smågodt i seg selv (jeg har mer enn én gang sett snørrete småunger med hendene oppi smågodthyllene). 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uakseptabelt å legge ut et bilde av et barn i en sårbar posisjon. Når man først lar ungen gå på knask, eller knep, så må man også få la ungen spise godteriet det får og heller ta følgene etterpå.

Informasjon om hva man synes om at godteri må være hygienisk innpakket burde hun heller ha delt på bloggen før Halloween + på de andre sosiale mediene hun har. For "folkeopplysningen" sin del. 

Anonymkode: f6b0a...5ca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis mine barn så sånn ut når de gråt hadde jeg ikke lagt merke til det en gang. Barnet gråter ikke i det hele hatt og i forholdt til at barnet ble syk i fjor syns jeg det er helt greit at hun tar litt forholdsregler. Å gå ut om det offentlig er dog en annen sak, men barnet har ikke vondt av å spise mindre godteri. 

Anonymkode: 8cc41...d85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...