Gå til innhold

Finnes det ikke ærlige mennesker lengre?

Gjest Timaras

Anbefalte innlegg

Jeg opplever også at det finnes mange uærlige mennesker i blant oss. Om det er verre nå enn for 50-100 år siden, vet jeg ikke, men slike mennesker har eksistert til alle tider.

Utroskap er garantert vanligere i dag enn før, pga. et mer liberalt samfunn og ikke minst tilgangen. "Konstante fristelser". Internett og det at man ikke må sende brev for å holde/få kontakt gjør dette mye enklere. 

Sladder og mobbing var det mye av før i tiden også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Jaikkesant skrev:

Det blir din sak.😊

Det blir min sak at jeg svarer på spørsmål om ærlighet? Ja man kan vel si det. Her ser man jo et godt eksempel på at noen ikke godtar et ærlig svar, og da frister det ikke for folk å fortsette ærligheten. Kanskje det er derfor du sliter litt med det?

Anonymkode: 206fe...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timaras
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir min sak at jeg svarer på spørsmål om ærlighet? Ja man kan vel si det. Her ser man jo et godt eksempel på at noen ikke godtar et ærlig svar, og da frister det ikke for folk å fortsette ærligheten. Kanskje det er derfor du sliter litt med det?

Mine venner er ærlig til meg. Og hva andre spyr ut av seg. Det tar jeg med 1 klype salt. Klypa er og stor. 😊

Endret av Jaikkesant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Jaikkesant skrev:

Tror nok du skjønner at jeg ikke mente det.  For i brus  er det mye syre i og ikke bra for tennene  Å da er det jo ingen løgn. 😊

Phew! Da er jeg ikke en av de som er uærlige. Men seriøst, jeg sliter med å tro at ALLE mennesker er uærlige. Selv er jeg ikke det og jeg er en person hvor mange, særlig eldre stoler helt og fullt på meg. Jeg har til og med tilgang på bankkontoen deres fremfor at deres egne barn får tilgang. Jeg har aldri i verden tenkt å tømme disse kontoene og overføre de til meg. Bare at jeg skriver dette om å stjele penger, gjør meg kvalm. Jeg kan finne på å delta i sladring eller baksnakke noen, men farer ikke med løgn om noen eller sprer usanne rykter.

Anonymkode: a02e6...f03

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timaras
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Phew! Da er jeg ikke en av de som er uærlige. Men seriøst, jeg sliter med å tro at ALLE mennesker er uærlige. Selv er jeg ikke det og jeg er en person hvor mange, særlig eldre stoler helt og fullt på meg. Jeg har til og med tilgang på bankkontoen deres fremfor at deres egne barn får tilgang. Jeg har aldri i verden tenkt å tømme disse kontoene og overføre de til meg. Bare at jeg skriver dette om å stjele penger, gjør meg kvalm. Jeg kan finne på å delta i sladring eller baksnakke noen, men farer ikke med løgn om noen eller sprer usanne rykter.

Så bra. 

Det finnes nok av troll som farer med løgn og stygg sladder bare for å skade å såre andre.🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk flest er akkurat som deg. Å mene det motsatte er selvsagt lov, men det gir et trist liv.

Man velger selv om man vil velge å tro de fleste mennesker er ok eller ikke. Det handler om hvilket liv man ønsker å ha.

Anonymkode: b4f51...7d3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

56 minutter siden, Jaikkesant skrev:

Hva sier du når du blir tatt i å lyve da?

For man kan jo bli konfrontert med det

Jeg kan ikke huske sist jeg ble tatt i å lyve. Jeg er ikke dum og jeg vet hva jeg kan slippe unna med. Det er heller ikke snakk om svære løgner så jeg hadde nok lett klart å ro meg i land om noen skulle gjennomskue meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timaras
Akkurat nå, Blondinka skrev:

Jeg kan ikke huske sist jeg ble tatt i å lyve. Jeg er ikke dum og jeg vet hva jeg kan slippe unna med. Det er heller ikke snakk om svære løgner så jeg hadde nok lett klart å ro meg i land om noen skulle gjennomskue meg.

Spørs om du blir trodd. Og om du blir trodd neste gang når du først er gjennomskuet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Folk med integritet er ikke avhengig av andres reaksjon. Ærlige folk er det fordi det er viktig for dem, men det skjønner nok ikke du av deg selv. 

Anonymkode: dd771...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Jaikkesant skrev:

Spørs om du blir trodd. Og om du blir trodd neste gang når du først er gjennomskuet.

Det er snakk om svært uskyldige løgner altså. Jeg er ingen lystløgner og jeg lyver kun når jeg må. Om jeg mot formodning skulle bli gjennomskuet hadde det ikke vært noen krise. Tror ikke det hadde forfulgt meg liksom :)

Lyver du aldri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timaras
1 minutt siden, Blondinka skrev:

Det er snakk om svært uskyldige løgner altså. Jeg er ingen lystløgner og jeg lyver kun når jeg må. Om jeg mot formodning skulle bli gjennomskuet hadde det ikke vært noen krise. Tror ikke det hadde forfulgt meg liksom :)

Lyver du aldri?

Svarer generelt jeg nå. Tenker på de som stadig blir tatt i å lyve. 😊

Har tatt flere i å lyve. Vil ikke si jeg stoler såyen på dem i etterkant. Når de forteller noe.

Man blir noe tilbakeholden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har forsket mye på løgn, og vi lyver MYE mer enn vi tror. Ofte er det vel en sosial nødvendighet :)

Men ondsinnet løgn? Kan egentlig aldri si jeg har opplevd at noen nær meg lyver....

Anonymkode: 659ab...33a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes synd på deg, ts, du virker omgitt av fæle mennesker! Først var det disse venninnene som frøs deg ut fordi du ikke ville sitte på kafé og slarve, så var det alle som var slemme med deg og løy om deg på nett, så var det en som stalket deg i ti år, OG noen som sladret til ham om hvor du dro på ferie, og nå er det folk som lyver.... Tar meg virkelig i å lure på hvor du bor! Det høres jo ut som du er verdens uheldigste menneske når det kommer til relasjoner...

Anonymkode: 659ab...33a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Law of Attraction. Murhys Law:  "Om noe kan gå galt, så gjør det det."

Anonymkode: a521c...ca3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk med integritet er ikke avhengig av andres reaksjon. Ærlige folk er det fordi det er viktig for dem, men det skjønner nok ikke du av deg selv. 

Hva var det for et nedlatende svar? Jeg synes diskusjonen i denne tråden blir en smule selvgod, " vi edle og ærlige" mot den store massen av utro og uærlige mennesker..men gjett hva?:-) . De fleste menneskene jeg kjenner er snille,vennlige mennesker som verken farer med gigantiske svarte løgner eller er utro mot sin partner, så man er ikke medlem av en liten eksklusiv klubb om man velger å være snill mot sine medmennesker..heldigvis.

Anonymkode: b2889...e50

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Blondinka skrev:

Lyver du aldri?

Nå er det ikke meg du spør, men jeg svarer allikevel. Selvfølgelig lyver jeg, det gjør alle, men da tenker jeg på hvite løgner. Hvis alle skulle fortalt sannheten til enhver tid så hadde verden blitt et litt guffent sted ala, Fy fader den nye klippen kledde du absolutt ikke!! Fy søren så feit du har blitt, du ser jo ut som en dundre!! Med andre ord, man trenger ikke å dele alle tankene som farer gjennom hodet ens til enhver tid.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor ble det av din personlige integritet når du valgte å svare en annen bruker på en slik ovenifra og ned måte? Mennesker med ekte integritet beundrer jeg, de har ikke behov for å være nedlatende mot andre, de har en indre trygghet som gjør at slikt blir unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timaras
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva var det for et nedlatende svar? Jeg synes diskusjonen i denne tråden blir en smule selvgod, " vi edle og ærlige" mot den store massen av utro og uærlige mennesker..men gjett hva?:-) . De fleste menneskene jeg kjenner er snille,vennlige mennesker som verken farer med gigantiske svarte løgner eller er utro mot sin partner, så man er ikke medlem av en liten eksklusiv klubb om man velger å være snill mot sine medmennesker..heldigvis.

Godt det. 

Følte en stund jeg hang å dingle vektløs her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...