Gå til innhold

Finnes det ikke ærlige mennesker lengre?

Gjest Timaras

Anbefalte innlegg

Gjest Timaras

Hvor ble det av?

Har det gått sport i å lyve og bedra andre mennesker. Spesielt de man elsker høyest?

Og om.  Det finnes noen MaN kan stole på. Så er de enten for gammel. Eller uten interesse følelsesmessig. 

Hvor ble det av det sannferdig i vennskap og forhold tro?

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg vet hvorfor...

folk er blitt feite, umoralske, feige, kyniske og apatiske zombier. Sovende tomme mennesker som lever de meningsløse livene sine time for time uten vilje til å kjempe for noe mer.

Det er det som skjer når en sivilisasjon går i oppløsning. Liberalisme, ødelagte forhold og familier, ingen følelse av tilhørighet og identitet. Serie-monogami, promiskuitet...forfall hele veien...

Vi har degenerert :(

Det eneste du kan gjøre om du føler det slik og ser hele bildet jeg ga en veldig kort versjon av nå, er å finne de andre som ser det og føler det slik og nådeløst støte de giftige bort fra seg.

Anonymkode: baca0...177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timaras
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg vet hvorfor...

folk er blitt feite, umoralske, feige, kyniske og apatiske zombier. Sovende tomme mennesker som lever de meningsløse livene sine time for time uten vilje til å kjempe for noe mer.

Det er det som skjer når en sivilisasjon går i oppløsning. Liberalisme, ødelagte forhold og familier, ingen følelse av tilhørighet og identitet. Serie-monogami, promiskuitet...forfall hele veien...

Vi har degenerert :(

Det eneste du kan gjøre om du føler det slik og ser hele bildet jeg ga en veldig kort versjon av nå, er å finne de andre som ser det og føler det slik og nådeløst støte de giftige bort fra seg.

Anonymkode: baca0...177

Ja. Du sier noe der.

Er for sentrum og starte i nytt forhold i denne omgang. For vente til man blir født på ny som robot.🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timaras
3 timer siden, MacGyver skrev:

Det har aldri eksistert ærlige mennesker. Mennesker har siden tidens begynnelse vært egoistiske løgnere.

Ja. Kan si meg enig i det.

Må innrømme at jeg selv har blitt veldig egoistisk de siste to årene. Hvorfor bruke energi på noe som spytter deg i ryggen når du snur deg?

Endret av Jaikkesant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Timaras
23 minutter siden, Loki Laufeyson skrev:

Nei det finnes dessverre ingen mennesker som er 100 % ærlige.

Det er synd. 

Det har dødd helt ut. 😣

Endret av Jaikkesant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må vel vise at man er verdt ærligheten. Om man ikke tåler at andre har meninger som er annerledes enn en selv, så kan man ikke forvente at andre skal være ærlige. Det krever insats fra alle partner. Ingen gidder å være ærlig med en person som ikke tåler å høre andres perspektiv.

Anonymkode: 206fe...b2b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok utdype hva du mener med det, ts. Hvis jeg er uærlig at jeg forteller barn at brus er "auau", da er jeg en lystløgner😬

Anonymkode: a02e6...f03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jaikkesant skrev:

Hvor ble det av?

Har det gått sport i å lyve og bedra andre mennesker. Spesielt de man elsker høyest?

Og om.  Det finnes noen MaN kan stole på. Så er de enten for gammel. Eller uten interesse følelsesmessig. 

Hvor ble det av det sannferdig i vennskap og forhold tro?

Noen som vet?

Jeg lyver ikke for mennesker jeg elsker, og jeg har heller ikke opplevd at de har løyet for meg. Det er nok ganske vanlig å være åpen og ærlig mot sine nærmeste. Kolleger og bekjente lyver jeg gjerne for.

Er det familie eller ektefelle/partner som lyver for deg? Kanskje kan det være en ide å ta det opp med dem eller de det gjelder.

Endret av Blondinka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke å lyve (sorte løgner) Hvite løgner har noe med sosial intelligens å gjøre, så man kommer ikke unna endel av de, men veldig få ganger jeg gidder å bruke hvite løgner også.

Spør du meg om hvordan du ser ut i den kjolen, får du svar om hvordan du ser ut, jeg kan derimot fortelle det på en pen måte. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timaras
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må nok utdype hva du mener med det, ts. Hvis jeg er uærlig at jeg forteller barn at brus er "auau", da er jeg en lystløgner😬

Anonymkode: a02e6...f03

Tror nok du skjønner at jeg ikke mente det.  For i brus  er det mye syre i og ikke bra for tennene  Å da er det jo ingen løgn. 😊

Endret av Jaikkesant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timaras
16 minutter siden, Ardenus skrev:

Jeg gidder ikke å lyve (sorte løgner) Hvite løgner har noe med sosial intelligens å gjøre, så man kommer ikke unna endel av de, men veldig få ganger jeg gidder å bruke hvite løgner også.

Spør du meg om hvordan du ser ut i den kjolen, får du svar om hvordan du ser ut, jeg kan derimot fortelle det på en pen måte. :)

Om den kjolen ser ut som et dassen

Da er det bedre å si det en og si den kler du. For i neste øyeblikk snu deg vekk med en grimase🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes noen få anstendige mennesker igjen, er så heldig at jeg kjenner noen, resten er beviselig søppel, dessverre. 

Anonymkode: dd771...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timaras
23 minutter siden, Blondinka skrev:

Jeg lyver ikke for mennesker jeg elsker, og jeg har heller ikke opplevd at de har løyet for meg. Det er nok ganske vanlig å være åpen og ærlig mot sine nærmeste. Kolleger og bekjente lyver jeg gjerne for.

Er det familie eller ektefelle/partner som lyver for deg? Kanskje kan det være en ide å ta det opp med dem eller de det gjelder.

Hva sier du når du blir tatt i å lyve da?

For man kan jo bli konfrontert med det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Jaikkesant skrev:

Om den kjolen ser ut som et dassen

Da er det bedre å si det en og si den kler du. For i neste øyeblikk snu deg vekk med en grimase🤔

Det er jo det jeg gjør, forteller hvordan man ser ut, men man trenger ikke si at man ser ut som en dass, det går an å si feks, jeg syntes ikke du kledde den kjolen, men hva med den andre kjolen du hadde på deg bla bla bla.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Timaras
35 minutter siden, Mark Madsen skrev:

Vennskapsforhold er jo lett. Kjærlighetsforhold er jo bare tull. Jeg er dønn seriøs og ønsker å gradvis få mer kontakt med den jeg elsker, men har enda ikke møtt noen på det nivået. Jeg er en som deler 50/50 på alt, selv på økonomi som nesten ingen andre gjør av redsel for hva som skjer hvis forholdet ryker. Jeg går all in, noe jeg savner med noen jeg kan elske. Men såklart dårlige erfaringer gjør noe med en.

Ja. Det er noe det. Velger selv også heller å være singel.  En og missbruke noen sin tillit bare for å ha et forhold uten kjærlighet 

Jeg er nok betatt av noen.  Vet og at det aldri kan bli noe mer. Og da velger jeg og Ikke gjøre få mye med det. Og det er en ærlig ti ganger mener jeg. 

Og min motpart som jeg ikke har

Men i teorien kunne hatt kunne grøt greit hatt særeie for meg. Det er ikke det et forhold handler om hvor mye penger vedkommende har for meg. Heller det står jeg kunne følt meg trygg og visst at jeg var trygg.  Jeg setter ærlighet høyt. Har nok møtt litt annet. Så blitt brent har jeg nok 

Men men

Livet er sårbart når det gjelder følelser

Endret av Jaikkesant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timaras
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man må vel vise at man er verdt ærligheten. Om man ikke tåler at andre har meninger som er annerledes enn en selv, så kan man ikke forvente at andre skal være ærlige. Det krever insats fra alle partner. Ingen gidder å være ærlig med en person som ikke tåler å høre andres perspektiv.

Det er ærlighet det diskuteres her. Ikke meninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Jaikkesant skrev:

Det er ærlighet det diskuteres her. Ikke meninger. 

Og som du ser, så kommer jeg med en forklaring på hvorfor noen ikke er ærlige i relasjoner. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timaras
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og som du ser, så kommer jeg med en forklaring på hvorfor noen ikke er ærlige i relasjoner. 

Det blir din sak.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...