Gå til innhold

Fanatiske kristne

Mamma1

Anbefalte innlegg

Fy f! Så forbanna jeg blir på alle disse kristne som på død og liv skal frelse alle og enhver! Har det overhodet ikke falt dem inn at det faktisk er noen som ikke vil bli frelst??

Måtte bare få det ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fy f! Så forbanna jeg blir på alle disse kristne som på død og liv skal frelse alle og enhver! Har det overhodet ikke falt dem inn at det faktisk er noen som ikke vil bli frelst??

Måtte bare få det ut!

Enig. At vi ikke bare skyter dem! Intolerante svin, det er det de er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. Der liker jeg alle religioner utenom Kristendommen.. Kristendommen er bassert på misjonsarbeid! Det er hele grunnlaget for den enorme spredningen! Pluss at det er et fellesskap som er lett å komme inn i. Si at du tror og du er med. Derfor Kr.dommen spredde seg så himla fort rett etter den ble grunnlagt..

Men er enig.. frels noen andre as, men legger de rottekløra sine på meg spiser jeg dem opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alisia ikke innlogget

Vist det er noen her inne som opplever at det er kristne som prøver å tvinge frelse på folk, så vil jeg bare si at da er det IKKE fra Gud. Fordi det å tro skal være et valg man tar av fri vilje, og det skal skje naturlig.

Forstå meg rett, frelsen er fra Gud, men for bare den som ønsker å ta i mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristne som prøver å frelse deg vil deg vel egentlig bare vel?

Om de forteller deg om Gud og hans ord, så gjør de vel bare det som Jesus også gjorde i sin tid, og som disiplene hans fikk i oppgave å fortsette med etter Jesu død. Gå ut og gjør alle folkeslag til mine disipler.

Hvorfor så sint på dem?? Er de sinte på deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er like plagsomme som de som vil prakke på meg saker og ting på gata! Jeg vet troen på Jesus er gratis (ei gammal dame argumenterte med det faktisk, at Jesus var gratis) men fanden heller! Jeg blir en smule irritert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla
hehe.. Der liker jeg alle religioner utenom Kristendommen.. Kristendommen er bassert på misjonsarbeid! Det er hele grunnlaget for den enorme spredningen!

I motsetning til f.eks Islam som ble spredt ved sverd og erobring?

Har aldri møtt en kristen som ville frelse meg jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I motsetning til f.eks Islam som ble spredt ved sverd og erobring?

Har aldri møtt en kristen som ville frelse meg jeg.

Mener å huske en veldig drøy måte å innføre Kristendommen i bl.a. Norge.. Når jeg sier grunnlaget mener jeg het i begynnelsen av religionen. Dvs før hele land var kristnet og man kunne føre krig på vegne av Gud og Jesus.

Og du har ikke møtt en kristen som ville frelse deg? Tydligvis ikke tuslet ned Karl Johan på sommern da.. Ble forsøkt frelst 3 ganger fra Egertorget til Jernbanetorget. 3 forbanna ganger! Siste gangen svarte jeg " Ellers takk du, men jeg har blitt freslt et par ganger tidligere oppi gata her jeg.." Jeg vil iallefall ha meg frabedt å bli mast på når jeg beveger meg på gata, enten det er av Jesus lever-fanatikere, selgere eller tiggere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ooh, en gang ble jeg til og med prakka på et NØKKELKORT TIL HIMMELEN av en av disse hobbyfrelserne.
:tunge1:

Siden kortet ble prakka på deg synes jeg du skal prøve å sjekke om det kanhende er til det andre, noe varmere stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Det eneste jeg kan huske er at en av disse nygenerasjon ungdommene ga meg en flier, jeg smilte pent og gikk videre. De har funnet den rette vei for dem og for dem er det viktig å spre det glade budskap. Jeg gidder ikke hisse meg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg kan huske er at en av disse nygenerasjon ungdommene ga meg en flier' date=' jeg smilte pent og gikk videre. De har funnet den rette vei for dem og for dem er det viktig å spre det glade budskap. Jeg gidder ikke hisse meg opp.[/quote']

Ville du hisset deg opp om de spredte islams glade budskap? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer helt an på fremgangsmåten. Blir du provosert av at jeg sprer islams onde budskap?

Ja, for det er så mye av det. Hadde en kristen holdt på her inne med å misjonere like mye for kristendommen ville det også vært irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var på sommerleir i Oslo, og var ute i oslo sentrum og danset osv.. syns det var kjempe gøy. jeg var 18år og storkoste meg. jeg er litt sjenert fra før så jeg var ikke den mest pågående for å si det sånn...men å bli skellt ut av folk du ikke kjenner fordi du spør om å få fortelle om jesus syns jeg blir for drøyt. Går ann å si nei takk på en normal høflig måte vel???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
jeg var på sommerleir i Oslo' date=' og var ute i oslo sentrum og danset osv.. syns det var kjempe gøy. jeg var 18år og storkoste meg. jeg er litt sjenert fra før så jeg var ikke den mest pågående for å si det sånn...men å bli skellt ut av folk du ikke kjenner fordi du spør om å få fortelle om jesus syns jeg blir for drøyt. Går ann å si nei takk på en normal høflig måte vel???[/quote']

Hvorfor spørre folk som går forbi? "La barna komme til meg" er det noe som heter, og hvis jeg ikke husker helt feil kaller Gud mennesker for barna sine. Og Jesus sa at han spredte Gud's ord? Ergo "La barna komme til meg" kan like gjerne bety at mennesker skal komme til troen, og ikke omvendt! (Ja dratt ut av betydning, men synes da argumentet var litt tøft :wink: )

Tilbake til hovedspørsmålet. Greit nok at de opptrer osv, men hvorfor i alle dager gnage på forbipasserende? Burde ikke voksne mennesker vite selvhva de vil? Tror neppe de får en "oppvåkning" av å høre på noen plapre om Jesus! Jeg vet hva Jesus gjorde, og ja, jeg synes han gjorde veldig mye bra. Jeg tror han fantes, men jeg er også overbevist nok at jeg kan si at jeg VET Jesus var en vanlig dødelig og slettes ikke Guds sønn.

Men svar meg, hvorfor mase på forbipasserende? Hadde det ikke vært nok om de som lurte og kanskje tvilte kom til dere istedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på fremgangsmåten. Blir du provosert av at jeg sprer islams onde budskap?

På samme måte som Jesus lever-fansen gjør om sommern..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Ja enig i det Bertine, men når andre mennesker har sin religion, det vil si anti religion så blir de litt snurt når man vil omvende dem. Hvis noen sier ja til at du skal fortelle dem om Jesus, hva sier du da?

Kanskje du kan fortelle meg om jesus som den hedning jeg er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamma1 ikke innlogget

Når man først snakker om disse fanatiske religiøse så må vel Jehovas være de verste?? Ja, de sjeller jeg ut etter noter! det er det verste jeg vet når de driver sin oppsøkende virksomhet, plagsomme parasitter!

En dag jeg var hjemme hos mammaen til han x-typen min så kom Jehovas på døra, hun gikk å åpna, og sa pent nei takk. Hvorpå de sprengte seg inn. Jeg ble så forbanna. jeg sa til dem at de sulle pelle seg vekk. Til slutt så gikk de, med hele ungeflokken sin. Ute så treffer de sønnen min, og gir ham dette forbanna bladet deres. Han kom inn med det, jeg titter på baksiden; der står det svart på hvitt at man skal tukte sine barn. Jeg løp etter dem nedover veien og ba dem ta med igjen pakket sitt...

Og Wodan, skjønner hva du mener! Karl Johan er et paradis for "frelsere" om sommeren! Helt sykt.

Det er også noe annet jeg gjerne skulle sagt, jeg støtter heller ikke kristne organisasjoner. Jeg støttet Frelsesarmeen før, men ikke fan om jeg gjør det en gang til. Veit dere hvilket syn de har på homofile? Joda, som resten av denne homofobiske gjengen, som kaller seg kristne.. Synes det er sykt, penga skal de ha av alle, til og med de homofile, men godta dem, neppe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...