AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #1 Skrevet 29. oktober 2016 Jeg og ei venninne har lenge snakket om å ta oss en venninnetur til London. I den forbindelse har vi lyst til å shoppe litt, men aller mest se severdigheter som London Eye, Madame Tussauds, Warner Bros. Studios, Big Ben og de klassiske stedene folk besøker. Likevel ønsker vi litt tips. Planen er å reise i februar foreløpig, om alt klaffer med studier og slikt. For det første ønsker jeg tips til hvilket flyselskap det lønner seg å bestille gjennom. Og om noen vet sånn ca. når Norwegian f.eks. har tilbud på flyreiser fra 199,-? Har sett at de har det nå, men foreløpig er det uaktuelt å bestille noe, pga. penger og fordi vi ikke helt vet sikkert når vi skal reise. Vi har tenkt å bestille hotell separat, gjennom Trivago. Er det noen som vet om noen andre steder vi kan bestille hotell, evt. fly+hotell? Eller om noen har tips til et hotell som er billig og fint i London, så er det flott. Til slutt ønsker jeg gjerne tips om hvilke butikker og severdigheter vi burde få med oss når vi først er i London. Og er det noen andre tips du har til vår London-tur, tas alt imot med stor takk! Anonymkode: 839ca...2ea
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #3 Skrevet 30. oktober 2016 Hvilken type tur er det, utenom shopping? Antar dere skal ut på kvelden, og muligens finne noen som kan bli med på hotellrommet for litt uforpliktende action? Anonymkode: 6c0fa...ba8
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #4 Skrevet 30. oktober 2016 Hvor skal dere reise fra? Ryanair flyr nå fra Gardermoen, så,det vil nok bli billigere å reise fra Oslo til London framover. Hvor fint må hotellet være? Jeg ville ikke brukt mye penger på hotellet, men passet på at det var reint og ikke logger for langt unna tuben. Anonymkode: 4b502...fd0
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #5 Skrevet 30. oktober 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilken type tur er det, utenom shopping? Antar dere skal ut på kvelden, og muligens finne noen som kan bli med på hotellrommet for litt uforpliktende action? Anonymkode: 6c0fa...ba8 Hvorfor antar du det? Fordi vi er to venninner som skal på tur sammen? Det er absolutt ikke planen. Vi skal se severdigheter og shoppe, og ender nok opp på hotellrommet for AVSLAPNING på kvelden. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor skal dere reise fra? Ryanair flyr nå fra Gardermoen, så,det vil nok bli billigere å reise fra Oslo til London framover. Hvor fint må hotellet være? Jeg ville ikke brukt mye penger på hotellet, men passet på at det var reint og ikke logger for langt unna tuben. Anonymkode: 4b502...fd0 Takk for tips! Planen er å reise fra Gardermoen, så Ryanair er jo en god idé. Men mener å ha hørt at de noe merkelige avgifter med håndbagasje og kolli? Hotellet trenger absolutt ikke være fem-stjerners. Så lenge det er reint og litt sentralt ift. transport og slikt, i tillegg til bad og seng, så er det flott. Anonymkode: 839ca...2ea
Haugenjenta Skrevet 30. oktober 2016 #6 Skrevet 30. oktober 2016 Jeg og kjæresten var i London i august, første gang. Vi bodde på London House Hotel like i nærheten av Kensington Gardens. Bayswater og Queensway er de nærmeste tubene, tar ikke mange minuttene og gå, og da er du sentralt rundt i London på null komma niks. Vi skal deffinitivt bo der neste gang og, vi bestilte via www.hotels.com Vi tok London Dungeon og London Eye, begge anbefalles! Selv om sistnevnte ble litt for høyt for meg var det litt av en opplevelse. LD tok vi relativt tidlig med vanlige billetter og da var det heller ikke mye folk, med da vi tok LE var det eksplodert ute og på den hadde vi fast track. Vi droppet Madame Tussaud, syns det er overpriset, hvert fall hvis man skal ha fast track. Gadd ikke å stå i kø for å se noen voksdukker.. Vi var på "Phantom of The Opera". Det var helt fantastisk! Ellers spiste vi frokosten vår på Pret A Manger, der har de litt forskjellig utvalg. Billigere enn å kjøpe frokost på hotellet 2
Aviale Skrevet 1. november 2016 #7 Skrevet 1. november 2016 Hvis dere tar turen til Big ben er det kort vei til St. James park der det er ganske tamme ekorn som kommer bort til deg, videre gjennom parken kommer man til Buckingham palace, så det er en grei runde å ta. For en kjapp lunsj synes jeg de har veldig bra utvalg i sandwich, pastasalat, oppskjært frukt osv. hos Marks & Spencer's. Utenom den mest populære turistruta kan jeg anbefale Borough market (matmarked), Choccywoocydoodah (eller noe slikt) som er en sjokoladekafe nær Oxford street - de har hvit varm sjokolade, som kan være litt artig å prøve. Om kvelden er det en takterrasse på kjøpesenteret One new change nær St Paul's cathedral, der man får en litt annerledes utsikt over byen helt gratis, og det er også en (dyr) bar der med varmelamper. 1
Marisana Skrevet 1. november 2016 #8 Skrevet 1. november 2016 Hvis dere skal til Warner Bros. Studio for den Harry Potter-touren, så anbefaler jeg å sette av god tid. Nå er jeg litt over gjennomsnittet interessert i Harry Potter, men de to timene som selskapet vi brukte hadde satt av til touren, var altfor lite. Fikk se halve touren... ellers anbefaler jeg en tur dit, hvis interessen er der Vi brukte British Airways. Litt usikker på prisen i forhold til andre selskaper, det var mamma som ordnet billettene, men jeg likte de godt. Vi fløy fra Gardermoen. Vi bodde på Swinton Hotel, ca ti minutter fra King's Cross. Anbefales hvis du ikke er kresen på hotellet, da det er slitt og ganske lite luksuriøst. Beliggenheten var grunnen til at vi valgte dette hotellet Ellers anbefaler jeg London Eye. Vi hadde fullstappa program den uka vi var der, vi dro kun fordi jeg hadde billetter til Harry Potter and the Cursed Child, så vi rakk ikke så mye annet. Men teaterstykket anbefaler jeg på der sterkeste, satt med gåsehud under begge forestillingene. Var også en tur på Trafalgar Square, l"noe som var veldig ålreit. 1
Gjest Magnifiq Skrevet 1. november 2016 #9 Skrevet 1. november 2016 London har shitty standard når det kommer til hotell, så hadde ikke gått for å spare der hvertfall. Reiser til London om to uker. Skal da bo på dette hotellet. Grei standar, og super beliggenhet. Bodd der flere ganger. https://www.millenniumhotels.com/en/london/millennium-gloucester-hotel-london-kensington/
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #10 Skrevet 2. november 2016 Tusen takk for masse gode tips på både hotell, sider å bestille på, severdigheter og diverse andre ting! år man reiser til London for første gang blir det litt overveldende, for det er jo så mye man gjerne har lyst til å se. Det gjelder jo selvfølgelig å velge seg ut noe og sette av nok tid, og så heller ta en tur seinere og besøke det man ikke rakk forrige gang - ts Anonymkode: 839ca...2ea
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #11 Skrevet 2. november 2016 Anbefaler sånn turist-rundtur-buss hvis dere ikke har vært der før, det er definitivt undervurdert, så får dere litt oversikt. Det er ikke alt det er verdt å besøke sådan, men som er fint å se når bussen kjører forbi. Anonymkode: a1f21...5c5 1
wulfie Skrevet 3. november 2016 #12 Skrevet 3. november 2016 Jeg elsker britishairways. Kanskje ikke verdens billigste, men det er helt fantastisk! Jeg har flyskrekk og er veldig nøye med hvem jeg reiser med. Flyselskapet tilbyr også bedre flymat, og gratis drikke! Hotellet St. Giles er også til å anbefale. Du bor MIDT i oxfordstreet og det er mye billigere enn andre hotell med samme beliggenhet. Hotellet har to restauranter der den ene er døgnåpen. Når det kommer til butikker kan jeg anbefale Primark. Det er lurt å være der da butikken åpner ettersom butikken fort blir oversvømt av kunder. Vil også anbefale å hive med seg alt man liker uten å prøve det da prøverommene er stappfulle. Ta med deg klærne på hotellet, prøv de, og dra til øverste etasje i butikken dagen etter å få pengene igjen for det du ikke liker
Gjest Magnifiq Skrevet 3. november 2016 #13 Skrevet 3. november 2016 2 minutter siden, wulfie skrev: Jeg elsker britishairways. Kanskje ikke verdens billigste, men det er helt fantastisk! Jeg har flyskrekk og er veldig nøye med hvem jeg reiser med. Flyselskapet tilbyr også bedre flymat, og gratis drikke! Hotellet St. Giles er også til å anbefale. Du bor MIDT i oxfordstreet og det er mye billigere enn andre hotell med samme beliggenhet. Hotellet har to restauranter der den ene er døgnåpen. Når det kommer til butikker kan jeg anbefale Primark. Det er lurt å være der da butikken åpner ettersom butikken fort blir oversvømt av kunder. Vil også anbefale å hive med seg alt man liker uten å prøve det da prøverommene er stappfulle. Ta med deg klærne på hotellet, prøv de, og dra til øverste etasje i butikken dagen etter å få pengene igjen for det du ikke liker Dette er en butikk på samme nivå, eller dårligere enn europris. Masse klær til en billig penge, men ikke butikken om man liker litt kvalitet på klærne.
wulfie Skrevet 3. november 2016 #14 Skrevet 3. november 2016 2 minutter siden, Magnifiq skrev: Dette er en butikk på samme nivå, eller dårligere enn europris. Masse klær til en billig penge, men ikke butikken om man liker litt kvalitet på klærne. Det er veldig mye delte meninger der. Selv kjøpte jeg masse klær for tre år siden som fortsatt er like hel og fin. Men at man finner klær med dårlig kvalitet der også - det gjør man. 1
Kjetil E Skrevet 3. november 2016 #15 Skrevet 3. november 2016 På 29.10.2016 den 22.26, AnonymBruker skrev: Jeg og ei venninne har lenge snakket om å ta oss en venninnetur til London. I den forbindelse har vi lyst til å shoppe litt, men aller mest se severdigheter som London Eye, Madame Tussauds, Warner Bros. Studios, Big Ben og de klassiske stedene folk besøker. Likevel ønsker vi litt tips. Planen er å reise i februar foreløpig, om alt klaffer med studier og slikt. For det første ønsker jeg tips til hvilket flyselskap det lønner seg å bestille gjennom. Og om noen vet sånn ca. når Norwegian f.eks. har tilbud på flyreiser fra 199,-? Har sett at de har det nå, men foreløpig er det uaktuelt å bestille noe, pga. penger og fordi vi ikke helt vet sikkert når vi skal reise. Vi har tenkt å bestille hotell separat, gjennom Trivago. Er det noen som vet om noen andre steder vi kan bestille hotell, evt. fly+hotell? Eller om noen har tips til et hotell som er billig og fint i London, så er det flott. Til slutt ønsker jeg gjerne tips om hvilke butikker og severdigheter vi burde få med oss når vi først er i London. Og er det noen andre tips du har til vår London-tur, tas alt imot med stor takk! Anonymkode: 839ca...2ea Booking.com og hotels.com. Ellers så selger ihvertfall både SAS, BA og Norwegian pakker med fly og hotell. Men vær litt obs med Norwegian har sett de har en noe tvilsom bruk av ordet sentral belligenhet. Har for eks sett de omtale hoteller i Docklandsområdet som sentralt belliggende. Det er et område ingen turister vil bo i eller finne på å kalle for sentralt belligende.
Gjest CecilieX Skrevet 3. november 2016 #16 Skrevet 3. november 2016 For alle severdigheter vil jeg anbefale å være der ved åpningstid. Kjøp gjerne slot-tid der dette er mulig, dersom du ikke kan være der tidlig. Myyyye tid går med til å stå i kø hvis du ikke er smart.
Gjest Magnifiq Skrevet 3. november 2016 #17 Skrevet 3. november 2016 1 time siden, wulfie skrev: Det er veldig mye delte meninger der. Selv kjøpte jeg masse klær for tre år siden som fortsatt er like hel og fin. Men at man finner klær med dårlig kvalitet der også - det gjør man. Delte meninger? Det sier seg selv at T-skjorte til et pund ikke har god kvalitet. Det samme med gensere til en femtilapp 😉
AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #18 Skrevet 3. november 2016 44 minutter siden, Magnifiq skrev: Delte meninger? Det sier seg selv at T-skjorte til et pund ikke har god kvalitet. Det samme med gensere til en femtilapp 😉 Det spørs vel hva du mener med kvalitet. Er det holdbarhet? Det er ikke slik at Primark-klær per definisjon er mye dårligere enn alle andre klær i nedre prissjikt. De er bare billigere. En genser som koster en femtilapp der, kan koste 250 på H&M, for eksempel. Og de kan være nøyaktig samme kvalitet, sikkert laget i nabofabrikker i de samme byene i Bangladesh og så videre, av samme råmateriale. Jeg handler alltid "forbruksvarer" som truser, sokker etc på Primark. Det er ikke stedet hvor jeg handler bryllupsantrekk eller en ny skinnjakke som skal holde meg varm gjennom vinteren. Men jeg har handlet nok på Primark til å vite at mange klær der holder i år etter år. (Sålenge man sjekker at alle knappene sitter i før man betaler ) Anonymkode: ee35d...558 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2016 #19 Skrevet 3. november 2016 Takk for enda flere gode tips! Jeg skal sjekke opp litt det dere har tipset meg om - ts Anonymkode: 839ca...2ea
fru Alving Skrevet 5. november 2016 #20 Skrevet 5. november 2016 Er det ikke litt av sjarmen å gå i andre butikker enn Primark.? Når man er et sånt shoppingmekka som London. Skjønner ikke helt hvorfor alle på død og liv skal dit. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå