AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #41 Del Skrevet 30. oktober 2016 Ser ut som barnevern ansetter trollene til å sitte på forum... Skummelt. Anonymkode: 6a7c4...ab1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 30. oktober 2016 #42 Del Skrevet 30. oktober 2016 For meg høres det ut som BV bare gjør jobben sin. Utifra hvordan TS fremlegger sin venninne, høres det også ut som om helsesøster sendte en bekymringsmelding med grunn... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #43 Del Skrevet 30. oktober 2016 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser ut som barnevern ansetter trollene til å sitte på forum... Skummelt. Anonymkode: 6a7c4...ab1 Ja... Alle som er uenige er såklart ansatt av BV.... Anonymkode: f223d...603 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #44 Del Skrevet 30. oktober 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Man klarer da å gå på helsestasjonen selv om man har halsbetennelse..? synes hele historien til din venninne høres rar ut. Anonymkode: 0b811...bfe Det kommer da ann på hvor kraftig halsbetennelse man har. Ikke minst hvilken type. Anonymkode: 697da...d30 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rararara Skrevet 30. oktober 2016 #45 Del Skrevet 30. oktober 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Man klarer da å gå på helsestasjonen selv om man har halsbetennelse..? synes hele historien til din venninne høres rar ut. Anonymkode: 0b811...bfe Det hadde ikke jeg gjort. Da hadde jeg heller ringt og avtalt ny time hos helsesøster. Helsestasjonen skal følge opp og melde fra når de er bekymret. De skal spørre ubehagelige spørsmål. Dette er for barnets beste. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 30. oktober 2016 #46 Del Skrevet 30. oktober 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke greit å bare glemme å sørge for sitt barns helse. Det er ikke valgfritt. Anonymkode: 1e1df...38a Helsestasjonstilbudet er vel strengt tatt valgfritt. Ikke at jeg skjønner at noen velger bort et slikt tilbud, men.. Det er også lov å glemme, men da burde det vel være mulig å ta kontakt å få avtalt en ny time? Det samme om manglende oppmøte skyldes sykdom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #47 Del Skrevet 30. oktober 2016 Man gir beskjed om man ikke kan komme, eller om man har glemt en time. Null problem. Her ligger det mer under, garantert. Anonymkode: 42c9f...256 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #48 Del Skrevet 30. oktober 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Helsesøster i en annen kommune har sendt bekymringsmelding til barnevernet om at venninnen min er skeptisk til helsestasjonen og helsesøster og at de derfor frykter fødsedepresjon eller enda verre : fødselspsykose. Min venninne kjenner ingen i der hun bor nå da hun nylig er tilflyttet og er veldig redd. Trenger råd nå! Hjelp! Jeg har lest bekymringsmeldingen og i denne står det kun det som er beskrevet her. Enslig spedbarnsmor virker skeptisk til helsestasjonen og har uteblitt fra kontroller to ganger. Mor ønsker ikke avlastning. Leiligheten er slitt. Mor har lite kontakt med barnefar og mor virker ressurssvak. Dette er ALT som står i bekymringsmeldingen og nå begynner bv å grave i min venninnes fortid og drar opp hennes foreldres skilsmisse og at hun var på glattcelle som 18 åring pga fyll ved to tilfeller. Jeg reagerer på dette. Bv opptrer svært uprofesjonelt i denne saken. Føler at min venninne blir stalket og trakassert. Anonymkode: 3544c...640 Det å ikke møte opp på kontroller er ikke omsorgssvikt, og det er et tilbud, ikke tvang. Hun kan kanskje si at hun tar kontrollene hos fastlegen. Dessverre høres dette ut som andre tilfeller jeg kjenner til, de biter seg fast og skal på død og liv finne noe å "ta" folk for når de først har havnet i søkelyset, det er forbanna ekkelt. Enslige mødre er også mere sårbare enn par, og de er ekstremt pågående ved mistanke om rus. Kvinneguiden er visst ikke rette stedet å spørre om dette, virker som halvparten jobber hos bv. Hun kan kanskje få noe hjelp her, jeg bare google raskt: http://www.knut.com/kilden/ https://osloadvokatene.no/privat/familie-arv-skifte/barn/6-gode-rad-nar-barnevernet-lager-en-undersokelsessak http://www.barnasrett.no/ Anonymkode: 05f17...5e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #49 Del Skrevet 30. oktober 2016 ALVHEIMS TI BUD: Ti bud til dem som kommer i barnevernets søkelys: 1. Hold kjeft, alt du sier kommer til å brukes mot deg. 2. Ta straks kontakt med en advokat. 3. Skaff deg en psykolog selv om du er frisk - du kan få behov for det. 4. Ta ikke imot hjelp, det blir tolket som at du ikke klarer deg selv. 5. Ta ikke imot tilbud om plass på mødrehjem. Det er ikke en hjelpeinstitusjon, men en overvåkningssentral. 6. Forlang skriftlig motivering til alle beslutninger som du utsettes for. 7. Påklag alle beslutninger. 8. Ta ikke imot tilbud om plassering i fosterhjem. Du får ikke barnet tilbake. 9. Husk at når barnevernet prater om hjelpetiltak så mener de som regel omsorgsovertakelse eller overvåkning. 10. Behøver du hjelp, bruk venner og slektninger - eller klar deg selv. http://www.barnasrett.no/ Anonymkode: 05f17...5e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 30. oktober 2016 #50 Del Skrevet 30. oktober 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Helsesøster i en annen kommune har sendt bekymringsmelding til barnevernet om at venninnen min er skeptisk til helsestasjonen og helsesøster og at de derfor frykter fødsedepresjon eller enda verre : fødselspsykose. Min venninne kjenner ingen i der hun bor nå da hun nylig er tilflyttet og er veldig redd. Trenger råd nå! Hjelp! Jeg har lest bekymringsmeldingen og i denne står det kun det som er beskrevet her. Enslig spedbarnsmor virker skeptisk til helsestasjonen og har uteblitt fra kontroller to ganger. Mor ønsker ikke avlastning. Leiligheten er slitt. Mor har lite kontakt med barnefar og mor virker ressurssvak. Dette er ALT som står i bekymringsmeldingen og nå begynner bv å grave i min venninnes fortid og drar opp hennes foreldres skilsmisse og at hun var på glattcelle som 18 åring pga fyll ved to tilfeller. Jeg reagerer på dette. Bv opptrer svært uprofesjonelt i denne saken. Føler at min venninne blir stalket og trakassert. Anonymkode: 3544c...640 A) Om hun ikke er fornøyd med helsestasjonen så kan hun skifte stasjon, de foretrekker innen samme kommune men det er ikke ett must, B) Kontrollene trenger hun ikke å ta på en helsestasjon men kan og taes hos lege C) Jeg forstår at hun er redd, det hadde de fleste blitt om de ble anmeldt til bv (ja jeg vet at de kaller det bekymringsmelding, men det oppfattes av mange som en anmeldelse uavhengig av ordlyden) D) Hun må aldri gå alene på disse møtene, og følge trenger ikke å oppgi navn. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strawberry Fields Skrevet 30. oktober 2016 #51 Del Skrevet 30. oktober 2016 Jeg jobber med fødselspsykose som Bachelor-oppgave nå, og det er faktisk utrolig viktig å ta tak i med engang man har mistanke. Alternativet er at mor, eller i verste fall barn, kan bøte med livet. Hvis helsestasjonen fryktet dette hos mor, er det absolutt riktig å si ifra til BV så fort som mulig. BV er til for å beskytte barnet, og det involverer å spørre foreldre om ukomfortable spørsmål, rundt blant annert narkotika. Det er mye bedre å undersøke en gang for mye, enn en gang for lite. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjaselina Skrevet 30. oktober 2016 #52 Del Skrevet 30. oktober 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Ser ut som barnevern ansetter trollene til å sitte på forum... Skummelt. Anonymkode: 6a7c4...ab1 Å? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #53 Del Skrevet 30. oktober 2016 Så flott at helsestasjon melder👍 Det viser at de gjør jobben sin og følger med. Så er det opp til bv.tj om mor har behov for videre oppfølging eller ei. Anonymkode: b27db...f8a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå