Gå til innhold

Fortvilt pappa

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ste-datteren min på 14 år har akkurat mistet moren sin. Hun vil verken spise, snakke eller dra på skolen. For meg er dette veldig vanskelig. Hun har blitt en helt anderles person etter dette. Hun har så fryktelig lyst til å ende livet sitt for å møte moren sin på andre siden, hun griner seg selv til søvne hver kveld. 

Anonymkode: b090f...2de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

BUP :) tror kanskje hun kunne trenge psykolog. Er ikke alltid man klarer å komme seg igjennom sånne ting uten hjelp. 

Anonymkode: 9e597...9ab

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ste-datteren min på 14 år har akkurat mistet moren sin. Hun vil verken spise, snakke eller dra på skolen. For meg er dette veldig vanskelig. Hun har blitt en helt anderles person etter dette. Hun har så fryktelig lyst til å ende livet sitt for å møte moren sin på andre siden, hun griner seg selv til søvne hver kveld. 

Hvis dette stemmer må du sørge for at jenta får hjelp ASAP. BUP kan være riktig sted å starte.

Lykke til! :hug:

Anonymkode: dabc3...892

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått tilbud, og timer der. Men hun nekter å reise. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Time hos fastlege/ringe legevakt siden det er helg? Hvis hun vil ende livet sitt - og det er reell fare for det, så kan hun behandles under tvang. 

Anonymkode: 129c2...7bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har fått tilbud, og timer der. Men hun nekter å reise. 

Er det mulighet for at de kan komme hjem til dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

BUP :) tror kanskje hun kunne trenge psykolog. Er ikke alltid man klarer å komme seg igjennom sånne ting uten hjelp. 

Anonymkode: 9e597...9ab

Bare ikke si for mye til leger eller bup, du vet aldri om barnevernet kommer da. Det er ofte bare en liten missforståelse som skal til.

Anonymkode: 0d14c...038

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bare ikke si for mye til leger eller bup, du vet aldri om barnevernet kommer da. Det er ofte bare en liten missforståelse som skal til.

Mener du at barn og ungdom med psykiske vansker ikke skal få hjelp? 

Anonymkode: 10848...4ee

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette akutt forverret nå, kontakter du legevakt. Hvis ikke kontakter du skolehelsesøster/lege eller fastlege på mandag. Vil ikke jenta ut, må disse (helsesøster/lege) finne løsninger og komme hjem til dere. Der skal og være ambulant hjelpetjenester i de fleste kommuner i tillegg til kriseteam. Dette vet både legevakt og helsetjensten/kommunen hvordan aktiveres. 

Hva og hvordan dette takles er og avhengig av om mamma er død akutt (trafikkulykke eller på andre brå måter) eller om det er sykdom som varsler om dødelig utgang i løpet av dager, uker eller måeder.  

Anonymkode: b768f...e5e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du at barn og ungdom med psykiske vansker ikke skal få hjelp? 

Nei, men jeg kjenner noen som ble fratatt barnet sitt fordi de innrømmet at de slet med deperesjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men jeg kjenner noen som ble fratatt barnet sitt fordi de innrømmet at de slet med deperesjon.

Dette er sorgreaksjon, og ikke depresjon. 

Anonymkode: b768f...e5e

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da var vel kanskje ikke foreldrene i stand til å ta vare på barna sine. At noen har opplevd det, betyr ikke at det vil skje med alle. Et barn som sliter psykisk må åpne seg for behandler, det samme må foreldre. Det er det som skal til for å få hjelp. Å gå rundt å holde alt inni seg i frykt for at barnevernet kanskje kan bli kontaktet er idiotisk. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst,  dette er det dårligste rådet jeg har hørt!!  Poenget er å gi en tenåring i krise all hjelp hun kan få og dermed er det utrolig viktig å være helt ærlig og åpen med behandlere, slik at hun kan få hjelp!  

Ts, jeg sender deg en styrkeklem og håper at du klarer å hjelpe jenta! :klem: 

Anonymkode: ea776...295

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

? Er du jentas far eller stemor? Uansett, profesjonelle må inn. Dere må også snakke med psykolog om hvirdan hjelpe henne! Og snarest! 

Anonymkode: 9ea54...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner jeg blir forbanna over å lese denne komplett ignorante holdningen til barnevernet. Barnevernet har sikkert trådt feil noen ganger opp igjennom, som alle offentlige institusjoner gjør, men ikke i den skalaen som du og dine likesinnede tror. Barnevernet kommer ikke og fjerner barn som sørger etter tapet av sin mor, herregud! Og de fjerner heller ikke barn som er deprimerte. Barnevernet fjerner barn som opplever omsorgssvikt grunnet rus, vold, overgrep, inkompetente, fraværende eller alvorlig syke foreldre. Det er noe helt annet enn det TS' datter går igjennom.

Blir irritert på sånne som deg som sprer misinformasjon på den måten, fordi det fører til at foreldre vegrer seg for å kontakte de riktige instansene og få hjelp når barna deres sliter. Instanser som fastlege, BUP, til og med barnevernet, eksisterer for å HJELPE og gi råd og terapi til familier i vanskelige situasjoner. Er du en normalt oppegående forelder kommer du aldri til å bli fratatt barna dine.

Anonymkode: 48d69...0b0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...