Gå til innhold

Mortons nevrom - operasjon


.....

Anbefalte innlegg

Har fått påvist mortons nevrom i ene foten og er henvist til operasjon. Noen som har vært gjennom operasjonen og kan si noe om hvor lang tid det gikk før du var fit for fight igjen? Blir man sykemeldt lenge? Forsøker å få operasjonen rundt juletider for å unngå kræsj med jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var sykemeldt helt og delvis i 6-7 mnd. 9 mnd etter operasjonen nå, og plages fremdeles med endel smerter og hevelse... 

Endret av Chiquita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Chiquita skrev:

Jeg var sykemeldt helt og delvis i 6-7 mnd. 9 mnd etter operasjonen nå, og plages fremdeles med endel smerter og hevelse... 

Seriøst? Fikk du komplikasjoner da? Håper jeg skal være på beina og klar for jobb i løpet av et par uker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foten min måtte avlastes med spesialsko og krykker i 4(?) uker.

det kommervel Ann på hvilken jobb du har og mulighetene for tilrettelegging.

ingen komplikasjoner hos meg nei. Alt gikk etter planen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en svært aktiv jobb, derfor jeg var sykemeldt så lenge.

om du har kontorjobb klarer du kanskje å sitte rolig med foten høyt på jobb også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal opereres for Mortons neste uke, er ganske spent på hvordan det går.  Har blitt forespeilet en sykmelding i 3 uker. Kanskje noe lenger da jeg har lang reisevei til jobb og må ofte stå på toget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Sofie1 skrev:

Jeg skal opereres for Mortons neste uke, er ganske spent på hvordan det går.  Har blitt forespeilet en sykmelding i 3 uker. Kanskje noe lenger da jeg har lang reisevei til jobb og må ofte stå på toget.

Har du vært plaget med mortons lenge? Ventet lenge på operasjon? 

Jeg har vært plaget i et par år før jeg tilfeldigvis nevnte det for fysioterapeuten min. Han sa med en gang at det hørtes ut som mortons, og jeg fikk legen til å sende meg i MR. Denne uken ble jeg henvist, så er spent på hvor lenge jeg må vente..... jobber med budsjett og regnskap så har ikke tid før budsjettet er levert, og om jeg ikke får operasjon før jul, har jeg heller ikke tid før etter regnskapet er avlagt. 

Vurderer å dra til stavanger på operasjon om det blir for lang ventetid. Der er det jo bare en ukes ventetid ca..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått med det siden mai i fjor, kom plustelig etter 17 mai hvor jeg hadde gått i bunadsko hele dagen. Avsluttet en flott feiring med sterke smerter i foten og forsto ikke hva det var. Greide ikke å gå normalt på over en uke. Var til nevrolog og MR og ble deretter henvist til ortoped i august som fort slo fast at det var Mortons. Fikk tilpasset såler og har brukt det hele tiden det siste året. Men det er alikevel vondt i perioder - er kun joggesko som fungerer 100 %. Siden jeg er glad i å løpe og gå på ski så har dette blitt plagsomt for meg.  Ortopeden foreslo derfor operasjon. Ble send henvisning til sykehuset 23 september så det har ikke vært så lang ventetid.  Men så har jeg stått på å ringt og fikk både Utredning og Operasjon veldig raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Sofie1 skrev:

Jeg har gått med det siden mai i fjor, kom plustelig etter 17 mai hvor jeg hadde gått i bunadsko hele dagen. Avsluttet en flott feiring med sterke smerter i foten og forsto ikke hva det var. Greide ikke å gå normalt på over en uke. Var til nevrolog og MR og ble deretter henvist til ortoped i august som fort slo fast at det var Mortons. Fikk tilpasset såler og har brukt det hele tiden det siste året. Men det er alikevel vondt i perioder - er kun joggesko som fungerer 100 %. Siden jeg er glad i å løpe og gå på ski så har dette blitt plagsomt for meg.  Ortopeden foreslo derfor operasjon. Ble send henvisning til sykehuset 23 september så det har ikke vært så lang ventetid.  Men så har jeg stått på å ringt og fikk både Utredning og Operasjon veldig raskt.

her er det også kun joggesko som fungerer, men jeg får ubehag og smerter uansett. Nå merker jeg det om jeg trener styrke og faktisk bare står i ro på gulvet. 

Hvilket sykehus skal du opereres ved?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ..... skrev:

her er det også kun joggesko som fungerer, men jeg får ubehag og smerter uansett. Nå merker jeg det om jeg trener styrke og faktisk bare står i ro på gulvet. 

Hvilket sykehus skal du opereres ved?

Jeg bor i Akershus og skal til Ski Sykehus.  Kjenner det også når jeg bare står i ro spesielt om man får tyngden litt frempå føttene.  Har jeg løpt mye så er det veldig plagsomt bare man går rundt i huset, å trå på det fliselagte badegulvet er bla ikke godt. Er veldig spent på operasjonen og hvordan det blir i dagene etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sofie1 skrev:

Jeg bor i Akershus og skal til Ski Sykehus.  Kjenner det også når jeg bare står i ro spesielt om man får tyngden litt frempå føttene.  Har jeg løpt mye så er det veldig plagsomt bare man går rundt i huset, å trå på det fliselagte badegulvet er bla ikke godt. Er veldig spent på operasjonen og hvordan det blir i dagene etterpå.

Hører gjerne hvordan det går! Kjenner at jeg gruer meg litt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎30‎.‎10‎.‎2016 den 11.09, ..... skrev:

Hører gjerne hvordan det går! Kjenner at jeg gruer meg litt.....

Den er god - kjenner litt på det jeg også nå. Samtidig som det skal bli godt å bli ferdig med det. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 31.10.2016 den 20.31, Sofie1 skrev:

Den er god - kjenner litt på det jeg også nå. Samtidig som det skal bli godt å bli ferdig med det. :)

 

Hvordan går det? Har du hatt operasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, ..... skrev:

Hvordan går det? Har du hatt operasjonen?

Ja operasjonen var i går og det gikk veldig fint! Det hadde vært en ganske stor nerveknute og ikke rart at jeg har hatt vondt i foten.  Litt groggy fortsatt i dag men heldigvis ikke noe smerter foreløpig. Fikk med resept på Paralgin Forte til å ta de første dagene. Litt  forvirra i forhold til rekonvalesensen etterpå. Ortopeden min, han jeg var på utredning hos og kirurgen sier alle forskjellig. Han ville først bare sykmelde meg i går og i dag men der protesterte jeg. Har sykmelding ut neste uke. Men han jeg var hos utredning hos antydet 3 uker noe jeg synes høres mer fornuftig ut. 

Men kan berolige deg med at det vil gå helt fint. :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 dager sykemelding hørtes litt lite ut, ja..... ser enkelte steder at det står 2-3 uker. 

God bedring!

Fortsatt ikke fått time enda jeg da. Ringte her om dagen og da hadde ortoped vurdert henvisningen og sendt til koordinator, men hun på sentralbordet kunne ikke se noe mer, og forsto ikke at jeg lurte på hvor lang tid det tok før jeg fikk en innkalling i posten, men var kun opptatt av hvor lang tid jeg måtte påregne før operasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 4.11.2016 den 14.32, Sofie1 skrev:

Ja operasjonen var i går og det gikk veldig fint! Det hadde vært en ganske stor nerveknute og ikke rart at jeg har hatt vondt i foten.  Litt groggy fortsatt i dag men heldigvis ikke noe smerter foreløpig. Fikk med resept på Paralgin Forte til å ta de første dagene. Litt  forvirra i forhold til rekonvalesensen etterpå. Ortopeden min, han jeg var på utredning hos og kirurgen sier alle forskjellig. Han ville først bare sykmelde meg i går og i dag men der protesterte jeg. Har sykmelding ut neste uke. Men han jeg var hos utredning hos antydet 3 uker noe jeg synes høres mer fornuftig ut. 

Men kan berolige deg med at det vil gå helt fint. :) .

Går det fortsatt greit etter operasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎08‎.‎11‎.‎2016 den 5.42, ..... skrev:

Går det fortsatt greit etter operasjonen?

Ja det går bra - har ikke vært så vondt som jeg var redd for heller. Men, har etter anbefalinger tatt smertestillende jevnlig før jeg har fått vondt. Har trappet ned en del nå og det går bra. Tør ikke trå så mye på foten enda, bruker kun hælen og en krykke. Er veldig usikker på hvor fort jeg kan gå frem - men skal til legen på fredag så jeg får vel litt beskjed da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sofie1 skrev:

Ja det går bra - har ikke vært så vondt som jeg var redd for heller. Men, har etter anbefalinger tatt smertestillende jevnlig før jeg har fått vondt. Har trappet ned en del nå og det går bra. Tør ikke trå så mye på foten enda, bruker kun hælen og en krykke. Er veldig usikker på hvor fort jeg kan gå frem - men skal til legen på fredag så jeg får vel litt beskjed da.

Ok. Ja, tror det kan være en fordel å innta smertestillende jevnlig før det blir vondt. 

Jeg har ringt og mast og fikk snakket med koordinator på Aleris i forhold til operasjon. Han kunne ikke love at jeg fikk operasjon før jul. De ville først ha meg dit på en vurdering, og det var bare en ortoped som kunne se på det. Men, jeg sa at jeg kunne komme på kort varsel, så krysser fingrene for at de klarer det. Om det blir operasjon før jul, så blir det de siste dagene før. Mannen var veldig happy for det! 😂 Da må han ta seg av alt i jula! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På ‎09‎.‎11‎.‎2016 den 18.22, ..... skrev:

Ok. Ja, tror det kan være en fordel å innta smertestillende jevnlig før det blir vondt. 

Jeg har ringt og mast og fikk snakket med koordinator på Aleris i forhold til operasjon. Han kunne ikke love at jeg fikk operasjon før jul. De ville først ha meg dit på en vurdering, og det var bare en ortoped som kunne se på det. Men, jeg sa at jeg kunne komme på kort varsel, så krysser fingrene for at de klarer det. Om det blir operasjon før jul, så blir det de siste dagene før. Mannen var veldig happy for det! 😂 Da må han ta seg av alt i jula! 

Hvordan går det - har du fått operasjon enda?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...