Gå til innhold

Hofteproblemer for damer. Har du hatt dette?

Fremhevede innlegg

Gjest Bossa Nova
Skrevet

Ikke gå til denne muskelterapeuten mer, det er ikke en yrkesgruppe som er godkjent av HELFO. Sikkert ikke så veldig seriøst. Ihvertfall ikke la han stille diagnoser.

Gå til lege, manuellterapeut eller fysioterapeut  - event kiropraktor (men der er det vanskelig å finne en god).

Videoannonse
Annonse
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden mange nevner naprapater og fysioterapauter... Det er ikke deres behandlinger jeg snakker om. Dette er en muskelterapaut.

Ikke meg. Har ikke turt å si at jeg har vondt, siden jeg er redd for å få tilbud om en smertefull behandling :P Jeg bare spurte sånn generelt om løsningen på dette problemet som tydeligvis er et kvinneproblem.

Aaaah, godt tips! Det skal jeg prøve! Sitter alltid med høyrefoten over venste, og har kun vondt i venstre hofte. Blir sikkert vanskelig å huske det, men verdt et forsøk!

Ah, kanskje det ligger noe der også. Har en jobb der jeg går på fliser hele tiden. Bruker joggesko, men kanskje ikke de med mest dempere i. Takk for tipset!

For alt jeg vet kan det også være at jeg ikke får i meg nok Omega3 som er årsaken til problemet. Eller at jeg bruker stramme strømpebukser som presser på hoftene :P

Anonymkode: 2e652...a50

Takk for positiv tilbakemelding :blomst:

Trening kan også være til hjelp

Anonymkode: b2479...ac6

Skrevet
På 26.10.2016 den 22.49, AnonymBruker skrev:

Fikk forklart at behandlingen på en av disse behandlingene er en hånd som bryter på utsiden av hofta, mens en annen som bryter på innsiden (jepp, han må med noen fingre inn i deg for å bryte). Jeg må innrømme at dette synes jeg høres altfor ubehagelig ut for meg :P

Anonymkode: 2e652...a50

Jeg sliter mye med bekkenproblemer, og er både hos kiropraktor og manuellterapi på grunn av det men jeg har aldri hørt om en slik behandling.

Behandleren vil ikke klare å komme til musklene som manipuleres hverken gjennom anus eller vagina, og så vidt jeg vet har vi ikke andre åpninger i området som kan benyttes til det formålet, og jeg kan ikke se hvordan dette skal fungere.

Jeg har derimot vært med på at kiropraktor har manipulert muskler fra baksiden, for eksempel å tøye deler av brystmuskulaturen fra baksiden via armhulen, men det er noe annet enn det du beskriver.

Anonymkode: 1fba9...6ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...