Gå til innhold

Hofteproblemer for damer. Har du hatt dette?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Som jeg har skjønt på en muskelterapaut, så er hofteproblemer ganske vanlig hos kvinner. Dette fordi man sitter mye med bena oppå hverandre i kryss, i stedet for å sitte naturlig.

Jeg sliter litt med den ene hofta for tiden. Det går ok som det er nå, men jeg er litt bekymret for utviklingen. Noen ganger når jeg går, klikker det liksom til øverst i hofta. Det er ikke kjempevondt, men veldig ubehagelig. Jeg mister også litt balanse på foten det gjelder, siden det virker som om kroppen automatisk ønsker å sende kroppsvekta på den andre hofta.

Det kjennes egentlig ut som om hofta trenger å oljes :P

Det er jo ikke så sikkert at det er denne sittestillingen som er årsak til mitt nye problem, men jeg er nysgjerrig på lignende opplevelser her inne.

Har du hatt det? Hvordan var behandlingen? Smertefull? :S

Fikk forklart at behandlingen på en av disse behandlingene er en hånd som bryter på utsiden av hofta, mens en annen som bryter på innsiden (jepp, han må med noen fingre inn i deg for å bryte). Jeg må innrømme at dette synes jeg høres altfor ubehagelig ut for meg :P

Anonymkode: 2e652...a50

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva sier legen?

Jeg får slikt i kne og hofte når jeg har en aktiv prolaps.

Anonymkode: c8c95...bfc

• Liker 1
Skrevet

Og den hofta har du vært på MR med før du hører på en muskelterapeut med utdannelse som ikke er godkjent av Helgo m.fl.?

Anonymkode: e7764...0fe

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva sier legen?

Jeg får slikt i kne og hofte når jeg har en aktiv prolaps.

Anonymkode: c8c95...bfc

Har ikke vært hos lege, nei. Men en lege er kanskje ikke den man besøker for sånt, uansett? Det er vel mer de som er spesialister på området.

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og den hofta har du vært på MR med før du hører på en muskelterapeut med utdannelse som ikke er godkjent av Helgo m.fl.?

Hæ?

Skrevet

Også jeg som trodde dem hadde vondt i menisken sin? Hva enn en menisk er...  Mensen kanskje? :fnise:

Anonymkode: 6a015...7ac

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fikk forklart at behandlingen på en av disse behandlingene er en hånd som bryter på utsiden av hofta, mens en annen som bryter på innsiden (jepp, han må med noen fingre inn i deg for å bryte). Jeg må innrømme at dette synes jeg høres altfor ubehagelig ut for meg :P

Jeg trooooor jeg ville byttet behandler basert på dette avsnittet :bond: :klo:

Anonymkode: a5b8d...1ab

• Liker 5
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trooooor jeg ville byttet behandler basert på dette avsnittet :bond: :klo:

Hvorfor? :P

Det er visst veldig vanlig. Jeg spurte mye rundt dette, siden jeg synes det høres så skummelt ut, og at jeg er livredd for å må få den behandlingen selv. Kanskje jeg gjenforklarer det feil, men alt jeg tenkte på var at min intime grense kom til å bli krysset ganske langt :sarkasme:

Skrevet

Regner med du (alltid) pleier å sitte med det samme beinet i kyss over det andre? Begynn å gjør det motsatte.

Vondt i starten, men det kommer til å fikse problemene dine på sikt.

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er visst veldig vanlig. Jeg spurte mye rundt dette, siden jeg synes det høres så skummelt ut, og at jeg er livredd for å må få den behandlingen selv. Kanskje jeg gjenforklarer det feil, men alt jeg tenkte på var at min intime grense kom til å bli krysset ganske langt :sarkasme:

Jeg går til fysioterapi ukentlig og har aldri hørt om det der.  Terapeuten knar, strekker og tøyer i hofteledd og beina samt viser meg treningsøvelser jeg må gjøre hjemme og treningsgrupper.  Men "fingre inni meg" ??? Mulig jeg misforstår deg her,  men hva mener du egentlig?  

• Liker 4
Skrevet

Mannen min var til naprapat for hofta men ingen fingre inni....

Anonymkode: 66b58...ade

• Liker 2
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke vært hos lege, nei. Men en lege er kanskje ikke den man besøker for sånt, uansett? Det er vel mer de som er spesialister på området.

Hæ?

Jo, en lege er nettopp den man besøker for noe sånt!

Anonymkode: 1a1d6...6f4

• Liker 4
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som jeg har skjønt på en muskelterapaut, så er hofteproblemer ganske vanlig hos kvinner. Dette fordi man sitter mye med bena oppå hverandre i kryss, i stedet for å sitte naturlig.

Jeg sliter litt med den ene hofta for tiden. Det går ok som det er nå, men jeg er litt bekymret for utviklingen. Noen ganger når jeg går, klikker det liksom til øverst i hofta. Det er ikke kjempevondt, men veldig ubehagelig. Jeg mister også litt balanse på foten det gjelder, siden det virker som om kroppen automatisk ønsker å sende kroppsvekta på den andre hofta.

Det er jo ikke så sikkert at det er denne sittestillingen som er årsak til mitt nye problem, men jeg er nysgjerrig på lignende opplevelser her inne.

Hva heter den klinikken der de har denne merkelige fremgangsmåten?

• Liker 2
Skrevet

Mange (både menn og kvinner) får hofteproblemer/skader (og/ eller problemer/skader i knær og rygg) av å gå på hardt underlag (som feks asfalt og betong) med sko uten demping.

Mine problemer med smerter i hoftene forsvant etter at jeg begynte å bruke sko med demping.

• Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange (både menn og kvinner) får hofteproblemer/skader (og/ eller problemer/skader i knær og rygg) av å gå på hardt underlag (som feks asfalt og betong) med sko uten demping.

Mine problemer med smerter i hoftene forsvant etter at jeg begynte å bruke sko med demping.

Tror jeg hadde foretrukket den løsningen der 😂

• Liker 2
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tviler ganske mye på at det er veldig vanlig, du! Høres mest ut som en gris som var ute etter å lure deg.

Anonymkode: d5550...a43

Gjest lizard queen
Skrevet

Foam rolling, yoga, sko med demping og turer i ulendt terreng hjelper meg. Vet ikke om det er akkurat samme greia jeg har som deg, men det hjelper vel generelt på :) 

Hadde i hvert fall forhørt meg med et par leger til før jeg lot noen knekke meg opp fra innsiden, hahaha.

Gjest canacas
Skrevet

Jeg har fått behandling på hofta etter en ulykke, det var hos kiropraktor da. Trengte ikke kle av meg engang. Hofta ble som før. 

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det interessante her er hvordan denne behandleren vil løse tilsvarende problem hos en mann, samt om du har vært hos behandleren som for noen år siden ble ilagt forbud mot å behandle folk på grunn av upassende oppførsel. 

• Liker 2
Gjest Bossa Nova
Skrevet

Sa denne muskelterapeuten at han måtte ha noen fingre inni vaginaen din for å kunne behandle deg???

Skrevet

Siden mange nevner naprapater og fysioterapauter... Det er ikke deres behandlinger jeg snakker om. Dette er en muskelterapaut.

2 timer siden, Bossa Nova skrev:

Sa denne muskelterapeuten at han måtte ha noen fingre inni vaginaen din for å kunne behandle deg???

Ikke meg. Har ikke turt å si at jeg har vondt, siden jeg er redd for å få tilbud om en smertefull behandling :P Jeg bare spurte sånn generelt om løsningen på dette problemet som tydeligvis er et kvinneproblem.

22 timer siden, Gullik skrev:

Regner med du (alltid) pleier å sitte med det samme beinet i kyss over det andre? Begynn å gjør det motsatte.

Vondt i starten, men det kommer til å fikse problemene dine på sikt.

Aaaah, godt tips! Det skal jeg prøve! Sitter alltid med høyrefoten over venste, og har kun vondt i venstre hofte. Blir sikkert vanskelig å huske det, men verdt et forsøk!

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ah, kanskje det ligger noe der også. Har en jobb der jeg går på fliser hele tiden. Bruker joggesko, men kanskje ikke de med mest dempere i. Takk for tipset!

For alt jeg vet kan det også være at jeg ikke får i meg nok Omega3 som er årsaken til problemet. Eller at jeg bruker stramme strømpebukser som presser på hoftene :P

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...