Gå til innhold

Hvordan tolke blodprøvesvar

Fremhevede innlegg

Skrevet
8 minutter siden, Outlander skrev:

Jo, her i Norge, hvor helsetjenester rangerer fra u-land til helt ok, må man nesten stille sin egne diagnose og selvmedisinering.  

Nei, man må ikke det, det er bare tull. 

Anonymkode: efaaf...840

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for hovedsakelig lite relevante svar. Finner det ut selv.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, man må ikke det, det er bare tull. 

Anonymkode: efaaf...840

LOL..ok, du kanskje har ikke brukt helsevesenet nok da.  Har vært gjennom mye med begge meg selv og mine barn - vet hva jeg snakker om. 

Skrevet
1 time siden, Outlander skrev:

LOL..ok, du kanskje har ikke brukt helsevesenet nok da.  Har vært gjennom mye med begge meg selv og mine barn - vet hva jeg snakker om. 

Etter å ha vært innom helsevesen i både Russland, Indonesia, Storbritannia og Australia, så priser jeg meg lykkelig for at vi har det helsevesnet vi har i Norge. Det er ikke tipptopp, men det gjør det som er nødvendig når man blir syk. Du kan jo prøve ut et helt vanlig sykehus i en stor småby i Russland du, tror du fort vil lengte hjem.

Anonymkode: dba0d...d22

Skrevet
1 time siden, Nuttery skrev:

Takk for hovedsakelig lite relevante svar. Finner det ut selv.

Det må vel være relevant at vi råder deg til ikke å spekulere i boldprøvesvarene selv?

Anonymkode: dba0d...d22

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Nuttery skrev:

Tok noen blodprøver for litt siden, og ba om å få resultatet i posten med en oversikt som indikerte hva normalsjiktet skulle være.

Har nå fått resultatet i posten, ekstremt lite oversiktlig, og ingen oversiktstabell over hva dette betyr. Alle tingene begynner med "P"-et eller annet, noe som jeg ikke finner noe om på nettet. F.eks står det P-Jern, P-Østradiol osv, med et tall bak. Ingen svar på hva slags enhet det er snakk om. Leser på internett at det er forskjellig fra laboratorium sted til sted hva slags måleenhet som er brukt.

Nederst i brevet står det at prøvene er normale. Vil gjerne finne en måte å tyde dette på... Fins det noen gode sider? Evt noen som kan dette?

Hvorfor tror du dette er en høyskoleutdannelse å lære seg å tolke? Bestill time hos legen din og få tingene forklart dersom du ikke er fornøyd med at alt er normalt. 

Anonymkode: 8221d...9d4

Skrevet

Slutt å let etter sykdom. Er du innenfor referanseverdier, er det godt nok. De er basert på ett gjennomsnitt og betyr ikke at midt i er best. Bare at alt innafor er å regne som normalt. 

Anonymkode: 3979c...8d8

Skrevet

Legg ut verdiene om du ønsker. Skal ikke gi deg boe diagnose, men kan forklare verdiene 

Anonymkode: 0ab9f...c96

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror du dette er en høyskoleutdannelse å lære seg å tolke? Bestill time hos legen din og få tingene forklart dersom du ikke er fornøyd med at alt er normalt. 

Anonymkode: 8221d...9d4

Man trenger ikke høyskoleutdannelse for å tolke blodprøvesvar. Det klarer man med google og en halv hjerne. Men enig at det er meningsløst å gjøre det for normale svar. 

Anonymkode: 3979c...8d8

Skrevet

Jeg stoler ikke på fastlegene. Du vet ikke om det er tatt nok aktuelle undersøkelser 

Anonymkode: 0ab9f...c96

Skrevet

Kjære Ts

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege.

Vennlig hilsen
lillesky (mod)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...