Gå til innhold

Skal slik mennesker få belære andre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 10/26/2016 den 17.40, AnonymBruker skrev:

Hvis menneskene jeg refererer til har gått livets harde skole for eksempel, så må de gjerne lære meg om hvordan jeg skal overleve i 20 kuldegrader, om hva slags klær som passer best i en sånn situasjon, hva som defineres som en slags jobb i en sånn situasjon (det å gå ute i kulden er litt av en jobb det), hvor/hvem/hva man burde henvende seg om i den situasjonen også videre . Det jeg mener er at hvis et menneske i kanskje 15 år kun har jaktet på å få stoff og har levd bokstavelig talt på sparebluss hele livet så er det begrenset med hva de har klart å erverve seg av informasjon om samfunnet. Det er synd men sant. Disse menneskene har gjort tre ting i lviet sitt, de har sovet, fått tak i stoff, og holdt på å dø uttallige ganger.

Anonymkode: 99c20...23f

Det er kanskje nettopp disse menneskene som har noe å lære deg om livet og samfunnnet, men utfra det du skriver så virker du ikke særlig åpen for innspill og nye perspektiver. 

Anonymkode: eb8f5...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/26/2016 den 16.31, AnonymBruker skrev:

Jeg snakker bare av vår egen erfaring, og jeg gidder ikke skjule eller gjøre om noe på denne historien.
Hvis man har en bekjent som er helt på kjøret som råder en med hvor man skal jobbe, hva man skal jobbe med som aldri har jobbet selv (kun sittet og ruset seg) så vil jo ikke dette bli tatt så veldig godt i mot.
Personene kan ingenting annet enn livet om dop, rus og helvette - også skal de gi folk råd om livet? Nei takk.

Det er provoserende. De dytter noen foran seg fordi de ikke klarer å håndtere livet, ta vare på barna sine, vennene sine eller noe selv. Og da skal man være skadelidende for et bedritent liv dem har valgt selv? Aldri i verden.

Skal mennesker som aldri har gjort et arbeidsslag fortelle meg hvordan arbeidslivet fungerer? Nei.
Skal rusmisbrukere rådføre folk om økonomi? Nei.
Skal mannfolk som slår rådføre folk om hvordan kjærlighetsforhold fungerer? Nei, helst ikke.

Det høres litt kynisk ut, men dette er snakk om personer som har brukt hele sine voksne liv til og ikke tilegne sånne kunnskaper og hvem er da dem til å belære?
Jeg dømmer ikke dem, men jeg skal ikke sitte på sin høye hest å fortelle hva som er best for folk. De vet jo ikke sitt eget beste til tider - dem må da vitterlig meg ha nok med å klare å ha hodet over vannet selv.

Men jeg merker jo at de som kritiserer andre mennesker på den måten er vel ikke akkurat dem som er mest fornøyde her i livet.

Anonymkode: 99c20...23f

TS er denne bekjente en nær slektning? feks en eldre bror eller noe sånt? Da vil jo han eller hun føle at det er deres ansvar å lære deg ting. Jeg har også en sånn bror som har slitt med ansettelse og skal hjelpe meg og fortelle meg hva jeg skal gjøre, og så sa jeg til slutt at jeg ikke ville ha råd. Kansje det er noe for deg? Bare si, jeg trenger ikke råd jeg, men feks "navn her" trenger råd!

Anonymkode: 3eaf9...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎26‎.‎10‎.‎2016 den 18.42, AnonymBruker skrev:

Hvis det er snakk om praksisplass i en bedrift så har de all rett til og fortelle hva som skjer.

Anonymkode: 87339...f38

Hva i alle dager er det du snakker om?

Anonymkode: aaebf...1ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...