Gå til innhold

Gult hår! HJELP

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har prøvd å gå fra mørk brunt til blond, og har brukt en del hjemmebleking.(fattig student som ikke har råd til å gå til frisøren). Nå er håret gult og oransje, og jeg vil helst ikke bleke det mer i frykt for å ødelegge det helt. Bør jeg bruke masse sølv/blåsjampoo, eller farge over med en kald blond hårfarge for å få det jevnt og blondt? Målet er å ende opp med en kald blondfarge. 

Og jeg trenger ikke masse kjeft for at jeg har brukt hjemmebleking, for jeg vet selv at det ikke er lurt. Nå trenger jeg tips! :)

Anonymkode: 56664...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lys er du blitt nå? Det du kan gjøre er å gå over i en aske farge, denne vil nok gjøre håret noe mørkere igjen, men det vil hvertfall gjøre det noe kaldere. Får du kjøpt fudge shampoo, så bruk den i tørt hår, sitt i 20 minutter (her må du se, skyll av på en liten del av håret for å se) Og kjøp engangshansker. 

Du får kjøpt hårfarge hos frisøren som du kan gjøre selv hjemme, de vil kunne hjelpe deg med å finne en nyanse som passer. Nikita fører vel fudge om jeg ikke tar feil, hvis ikke har du sp professionals eventuelt loreal sin sølvshampo. Husk at lilla tar gult, mens blått tar orange (eller omvendt, det kan de hjelpe deg med hos frisør) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, dillyduzit skrev:

Hvor lys er du blitt nå? Det du kan gjøre er å gå over i en aske farge, denne vil nok gjøre håret noe mørkere igjen, men det vil hvertfall gjøre det noe kaldere. Får du kjøpt fudge shampoo, så bruk den i tørt hår, sitt i 20 minutter (her må du se, skyll av på en liten del av håret for å se) Og kjøp engangshansker. 

Du får kjøpt hårfarge hos frisøren som du kan gjøre selv hjemme, de vil kunne hjelpe deg med å finne en nyanse som passer. Nikita fører vel fudge om jeg ikke tar feil, hvis ikke har du sp professionals eventuelt loreal sin sølvshampo. Husk at lilla tar gult, mens blått tar orange (eller omvendt, det kan de hjelpe deg med hos frisør) 

Takk for svar :) Jeg har noen platinablonde striper i håret, men generelt er håret gult og litt oransje noen steder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for svar :) Jeg har noen platinablonde striper i håret, men generelt er håret gult og litt oransje noen steder. 

Dra til en frisør, så kan de hjelpe deg med å plukke ut riktige produkter :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, dillyduzit skrev:

Dra til en frisør, så kan de hjelpe deg med å plukke ut riktige produkter :) 

Da gjør jeg det :) Skulle bare ha latt håret være brunt, åååh.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er å ikke få panikk fordi det kan fikses! 

Jeg prøvde bleach washing. Da kjøpe jeg vanlig hjemmebleking (ikke den sterkeste) og blandet ut med litt shampoo og litt balsam. Så masserte jeg håret med det, ventet 10-15 minutter og fikk et mye mer jevnt resultat. Og så ble ikke håret helt knuske tørt heller! Det var fortsatt gult, men det var i alle fall ikke masse oransje i det. Deretter kjøpte jeg en kald blond hårfarge som var litt mørkere. Det blir vanligvis lysere med tiden! Pga at jeg personlig ikke likte det så lyst farget jeg det mørkeblondt etter noen måneder og tok striper! 

Men for å være på den sikre siden ville jeg gått til frisør og hørt der! Jeg har jo styrt med håret hjemme i årevis nå, så jeg vet hvordan jeg skal behandle mitt hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har nå lært at man ALLTID skal gå til frisøren når man går fra brunt til blondt! Ja du er en fattig student, men da burde du heller ha spart opp et frisørbesøk. Man kan også få det billigere om man velger lærlinger. Med pengene du må bruke for å rette opp i dette, kunne du faktisk ha gått til en lærling :) Egentlig er det det jeg anbefaler deg nå. Ikke prøv å fiks det selv, men dra til en lærling!

Anonymkode: a4338...98f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, honnipuff skrev:

Det viktigste er å ikke få panikk fordi det kan fikses! 

Jeg prøvde bleach washing. Da kjøpe jeg vanlig hjemmebleking (ikke den sterkeste) og blandet ut med litt shampoo og litt balsam. Så masserte jeg håret med det, ventet 10-15 minutter og fikk et mye mer jevnt resultat. Og så ble ikke håret helt knuske tørt heller! Det var fortsatt gult, men det var i alle fall ikke masse oransje i det. Deretter kjøpte jeg en kald blond hårfarge som var litt mørkere. Det blir vanligvis lysere med tiden! Pga at jeg personlig ikke likte det så lyst farget jeg det mørkeblondt etter noen måneder og tok striper! 

Men for å være på den sikre siden ville jeg gått til frisør og hørt der! Jeg har jo styrt med håret hjemme i årevis nå, så jeg vet hvordan jeg skal behandle mitt hår.

Prøver å holde roen :P Det ble overraskende lite slitt faktisk, så håret har tålt dette hittil. Vurderer å kjøpe en lys askeblond og kald hjemmefarge, da jeg har lest flere steder på nettet nå at det har tatt knekken på gulskjæret. Det står mellom det eller å dra til frisøren og satse på den fudge blå/lilla sjampoen. Hmmm 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøver å holde roen :P Det ble overraskende lite slitt faktisk, så håret har tålt dette hittil. Vurderer å kjøpe en lys askeblond og kald hjemmefarge, da jeg har lest flere steder på nettet nå at det har tatt knekken på gulskjæret. Det står mellom det eller å dra til frisøren og satse på den fudge blå/lilla sjampoen. Hmmm 

Ja gjør det! :) Jeg fikk panikk første gangen og farget det mørkebrunt igjen.

Det kan du gjøre ja! Det fungerte på meg, med askeblond hårfarge. Du kan også dra på vita (hvis du bor i nærheten så klart). Der har de mange gode blå og lillashampooer for en god penge! Jeg bruker den som kalles Lee Stafford Bleach Blondes fordi den er mer intens. Bleket håret tilbake til min naturlige nå nylig, så bruker den for å forhindre gulskjær. 

Endret av honnipuff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...