Gå til innhold

Noen "incels" her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ufrivillig sølibat kan ha mange årsaker. Det gjelder ikke bare menn. Jeg har alltid slitt med en voldsom sjenanse ovenfor menn. Ble mye mobbet som barn og tenåring. Hadde en mor som mishandlet oss psykisk og fysisk pga sykdom. Hun kalte meg dum og jeg trodde jeg var verdens styggeste. Guttene mobbet meg og viste forakt derfor holdt jeg holdt meg unna dem også når jeg ble voksen. For Jeg orket ikke å bli avvist fordi jeg var stygg og ville ikke plage dem med mitt nærvær. I sosiale sammenheng holdt jeg meg på avstand og var aldri med på date og sjekking. Jeg var overbevist om at jeg bare ville bli forkastet likevel og bestemte meg for å leve i sølibat resten av livet. Slik gikk årene. Etterhvert som jeg ble eldre forsto jeg at jeg slett ikke var så stygg og utiltrekkende som jeg trodde. Men det tok mange år før jeg forsto det. Jeg var så blindet av livsløgn og uheldige omstendigheter at det har ødelagt hele min framtid. Jeg har nok opplevd at gutter likte meg som ung men jeg var alt for redd, usikker og hemmet til å kunne gjengjelde noe. Og det er veldig trist og leit å tenke på idag. Nå er jeg 40+ og har aldri hatt et forhold eller sex. Har nok opplevd noe interesse fra menn til nå men vet ikke hva det er de vil, om det bare er sex? Jeg er gammel jomfru og ønsker ikke å ha tilfeldig sex. Men menn skjønner ikke sånt. Har bestemt meg å leve i sølibat livet ut pga alder og fordi mye er for sent for meg nå. Men hadde jeg vært yngre skulle jeg valgt anderledes og heller hatt familie. Nå vil jeg leve for andre drømmer. 
Min drøm og mitt ønske er at jeg kan være til hjelp og trøst for andre barn og voksne som sliter og som har det vondt. 

Anonymkode: 45101...8ef

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Random spørsmål, men hvorfor tror du/hva sier legen din om hvorfor du fikk vestibulitt? 

Anonymkode: 76b2b...b45

Ingen grunn, er nok bare tilfeldig. Noen er bare uheldige 😅 Det har ikke skjedd noe spesielt som kan ha utløst det. Kan være at jeg har hatt det mer enn 6 år, men la først merke til det da fordi jeg hadde sex for første gang.

Legen har heller ingen teorier. 

Anonymkode: d51e0...415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ufrivillig sølibat kan ha mange årsaker. Det gjelder ikke bare menn. Jeg har alltid slitt med en voldsom sjenanse ovenfor menn. Ble mye mobbet som barn og tenåring. Hadde en mor som mishandlet oss psykisk og fysisk pga sykdom. Hun kalte meg dum og jeg trodde jeg var verdens styggeste. Guttene mobbet meg og viste forakt derfor holdt jeg holdt meg unna dem også når jeg ble voksen. For Jeg orket ikke å bli avvist fordi jeg var stygg og ville ikke plage dem med mitt nærvær. I sosiale sammenheng holdt jeg meg på avstand og var aldri med på date og sjekking. Jeg var overbevist om at jeg bare ville bli forkastet likevel og bestemte meg for å leve i sølibat resten av livet. Slik gikk årene. Etterhvert som jeg ble eldre forsto jeg at jeg slett ikke var så stygg og utiltrekkende som jeg trodde. Men det tok mange år før jeg forsto det. Jeg var så blindet av livsløgn og uheldige omstendigheter at det har ødelagt hele min framtid. Jeg har nok opplevd at gutter likte meg som ung men jeg var alt for redd, usikker og hemmet til å kunne gjengjelde noe. Og det er veldig trist og leit å tenke på idag. Nå er jeg 40+ og har aldri hatt et forhold eller sex. Har nok opplevd noe interesse fra menn til nå men vet ikke hva det er de vil, om det bare er sex? Jeg er gammel jomfru og ønsker ikke å ha tilfeldig sex. Men menn skjønner ikke sånt. Har bestemt meg å leve i sølibat livet ut pga alder og fordi mye er for sent for meg nå. Men hadde jeg vært yngre skulle jeg valgt anderledes og heller hatt familie. Nå vil jeg leve for andre drømmer. 
Min drøm og mitt ønske er at jeg kan være til hjelp og trøst for andre barn og voksne som sliter og som har det vondt. 

Anonymkode: 45101...8ef

Dette var fryktelig trist å lese. Blir sint også, for her er det mange som har sviktet opp gjennom. Men du har kommet klok ut av det og jeg håper du får leve ut drømmene dine. De er heldige de som er rundt deg ☺

Anonymkode: dcd78...fc6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ufrivillig sølibat kan ha mange årsaker. Det gjelder ikke bare menn. Jeg har alltid slitt med en voldsom sjenanse ovenfor menn. Ble mye mobbet som barn og tenåring. Hadde en mor som mishandlet oss psykisk og fysisk pga sykdom. Hun kalte meg dum og jeg trodde jeg var verdens styggeste. Guttene mobbet meg og viste forakt derfor holdt jeg holdt meg unna dem også når jeg ble voksen. For Jeg orket ikke å bli avvist fordi jeg var stygg og ville ikke plage dem med mitt nærvær. I sosiale sammenheng holdt jeg meg på avstand og var aldri med på date og sjekking. Jeg var overbevist om at jeg bare ville bli forkastet likevel og bestemte meg for å leve i sølibat resten av livet. Slik gikk årene. Etterhvert som jeg ble eldre forsto jeg at jeg slett ikke var så stygg og utiltrekkende som jeg trodde. Men det tok mange år før jeg forsto det. Jeg var så blindet av livsløgn og uheldige omstendigheter at det har ødelagt hele min framtid. Jeg har nok opplevd at gutter likte meg som ung men jeg var alt for redd, usikker og hemmet til å kunne gjengjelde noe. Og det er veldig trist og leit å tenke på idag. Nå er jeg 40+ og har aldri hatt et forhold eller sex. Har nok opplevd noe interesse fra menn til nå men vet ikke hva det er de vil, om det bare er sex? Jeg er gammel jomfru og ønsker ikke å ha tilfeldig sex. Men menn skjønner ikke sånt. Har bestemt meg å leve i sølibat livet ut pga alder og fordi mye er for sent for meg nå. Men hadde jeg vært yngre skulle jeg valgt anderledes og heller hatt familie. Nå vil jeg leve for andre drømmer. 
Min drøm og mitt ønske er at jeg kan være til hjelp og trøst for andre barn og voksne som sliter og som har det vondt. 

Anonymkode: 45101...8ef

Har du ingen mannlige venner du kunne snakket med om dette? Eller en homofil mannlig bekjent som kan se saken litt fra begge sider, men ikke prøve å "overtale" deg? Jeg synes det er trist å høre historien din, men skjønner at steget virker enormt nå, det å finne noen, og ha sex med ham. Jeg håper du uansett hva som skjer, at du får det bra, men det hadde vært utrolig moro om du hadde møtt en ordentlig mann.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Charmander skrev:

Alle kan få ligg, det kommer bare an på hvor du legger lista.

For noe tull.

Anonymkode: ce47e...15e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er incel og må si det hadde betydd veldig mye for meg å få meg noen venninner som brydde seg om meg, og som kanske en gang kan føre til at jeg får det som skal til for å sjekke om en søt jente og få meg kjæreste. Det har vært noen jenter som har snakket til meg, men var ikke så god på å snakke tilbake. Virket sikkert litt uinteressert, for det er sånn jeg takler det for å ikke vise at jeg er nervøs/ikke vet hva jeg skal gjøre. Men jeg skulle gjerne blitt bedre kjent med dem

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meh. Jeg har prøvd å være venn med noen incels, som som regel har blitt dritsure for at de ble "friend zona". Ellers takk.

Anonymkode: 39068...94f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Meh. Jeg har prøvd å være venn med noen incels, som som regel har blitt dritsure for at de ble "friend zona". Ellers takk.

Anonymkode: 39068...94f

Da har du bare vært uheldig. Men du har jo prøvd. Det er bra av deg. Hvis alle hadde gjort som deg tror jeg verden hadde blitt et bedre sted for alle. Så får bare de som blir "drittsure" ha det så godt og angre på den dagen de ble det mens de blir gamle og dør alene

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Da har du bare vært uheldig. Men du har jo prøvd. Det er bra av deg. Hvis alle hadde gjort som deg tror jeg verden hadde blitt et bedre sted for alle. Så får bare de som blir "drittsure" ha det så godt og angre på den dagen de ble det mens de blir gamle og dør alene

Yeah, så jeg står over den der "incel-adopsjonen" din. Om jeg møter en slik fyr så kan vi godt være venner (jeg er skeiv så de blir friend zona uansett), men jeg kommer ikke til å gå inn for å møte og adoptere en bare for å være snill. For det er rett og slett ikke slik jeg er som person :P

Anonymkode: 39068...94f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Incel-adopsjon". Jeg liker det. Noe for TV-aksjonen 2017, kanskje?

Anonymkode: 737ac...7f3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever i ufrivillig sølibat. Pga diagnosen min og handicap. Jeg er ikke attraktiv for menn og havner bakerst i køen. Det er vanskelig, men sånn er det. Jeg vil ikke bare ta det beste jeg kan få. At jeg skal ta til takke med en halvfeit 50 åring. Jeg klarer meg egentlig fint uten sex, men lysten kommer opp noen ganger. Har heldigvis leketøy og sånn, men blir ikke helt det samme. 

Anonymkode: 66f43...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skjære
1 time siden, Sykkelkopp skrev:

Jeg syns du har litt vel pesimistisk holdning. La oss si 10 jenter prøver det med hver sin incel, om så bare én av dem endte opp med et lykkelig liv i stedet for trist- så ville det ha vært verdt det. De jeg kjenner som er incels, som jeg har kjent siden barndommen, er jeg 99,9% sikker på ville satt pris på det. 

Ville heller ikke automatisk antatt at de fleste som var det var sånn som på r9k, hva nå enn det er, heller. De  vil tiltrekke seg en spesifikk type, trenger ikke være alle. De stemmene som er høyest vil være de mest ekstreme, så da er det lett å få feil inntrykk av resten

Om du er en person som ikke liker å hjelpe andre eller bryr deg om hvordan mennene har det, så var ikke posten min til deg. Men jeg vet det er andre jenter der ute som gjør det

Kommer nok litt an på hvor man drar grensen for incel sådan. En del av de mangler grunnleggende sosial forståelse, noen av de har problemer med å forstå hverdagslige gjøremål eller sosial adferd resten av oss tar for gitt. Det kan virke som om kompisen din er et relativt mildt tilfelle, om alt som skal til er en venn eller to av kvinnekjønnet. Enten det, eller så ser du ikke hvor maladaptive han er.

Jeg tenker hovedsaklig på de tilfellene som strever med å fungere i hverdagen. De klarer av diverse kognitive vanskeligheter ikke holde på en full jobb, de strever med å holde en samtale, de gjør merkelige ting uten å klare kontrollere det. De kan være normalt og over gjennomsnittlig smarte, men de har noen hull i kognisjonen som gjør at de ikke fungerer slik andre mennesker forventer og krever. Noen av de har opplevd traumer eller misbruk og er blitt formet av det. De kan ha levd av og hos foreldrene til de er 30 og 40. De er vant til at folk ser stygt på dem, kommenterer dem negativt.

At ei jente fra KG skal gå bort til dem og bli buddy-buddy og gi dem sosiale antenner slik at de kan endelig bli en samfunnsengasjert tobarnsfar blir for meg noe absurd. Jeg ser for meg at noen av disse vil klistre seg på jenta fordi hun er den eneste som har gitt han oppmerksomhet. Romantisk avslag kan være kilde til sinne og bitterhet slik en AB sa hun hadde opplevd. Dette er ikke unormalt. En mann som har vært alene og ensom hele livet kan få store håp når en kvinne endelig smiler og behandler han bra. Han blir da forelsket omtrent uansett hvordan denne kvinnen er, og det gir selvsagt problemer. Det er bare en av komplikasjonene i en slik relasjon.

Men selv det til side, så kan jeg ikke se at veldelighetsvennskap er et godt grunnlag for vennskap. Kanskje du bare mener at man skal være mer åpne til hvilke personer som kan være ens venn noe som er greit nok, men det å bli venn med noen uten interesse for hvem den personen er virker for meg som et dårlig grunnlag for vennskap. Har man ingenting til felles eller ikke evner å sette pris på de unike (ordet "unikt" brukt liberalt) egenskapene personen har, så tror jeg det blir problematisk på lang sikt.

Det er for så vidt noe humor og overdrivelse på det forumet jeg nevnte, men selv humor og ironi gir innblikk i hva folk tenker og hvordan de prioriterer tankene sine.

1 time siden, Charmander skrev:

Alle kan få ligg, det kommer bare an på hvor du legger lista.

Tja, dersom man legger lista på IQ under 70 så kan nok det stemme. Teller det fortsatt som ligg om vi snakker om kvinner i koma?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, skjære skrev:

Kommer nok litt an på hvor man drar grensen for incel sådan. En del av de mangler grunnleggende sosial forståelse, noen av de har problemer med å forstå hverdagslige gjøremål eller sosial adferd resten av oss tar for gitt. Det kan virke som om kompisen din er et relativt mildt tilfelle, om alt som skal til er en venn eller to av kvinnekjønnet. Enten det, eller så ser du ikke hvor maladaptive han er.

Jeg tenker hovedsaklig på de tilfellene som strever med å fungere i hverdagen. De klarer av diverse kognitive vanskeligheter ikke holde på en full jobb, de strever med å holde en samtale, de gjør merkelige ting uten å klare kontrollere det. De kan være normalt og over gjennomsnittlig smarte, men de har noen hull i kognisjonen som gjør at de ikke fungerer slik andre mennesker forventer og krever. Noen av de har opplevd traumer eller misbruk og er blitt formet av det. De kan ha levd av og hos foreldrene til de er 30 og 40. De er vant til at folk ser stygt på dem, kommenterer dem ergativt.

At ei jente fra KG skal gå bort til dem og bli buddy-buddy og gi dem sosiale antenner slik at de kan endelig bli en samfunnsengasjert tobarnsfar blir for meg noe absurd. Jeg ser for meg at noen av disse vil klistre seg på jenta fordi hun er den eneste som har gitt han oppmerksomhet. Romantisk avslag kan være kilde til sinne og bitterhet slik en AB sa hun hadde opplevd. Dette er ikke unormalt. En mann som har vært alene og ensom hele livet kan få store håp når en kvinne endelig smiler og behandler han bra. Han blir da forelsket omtrent uansett hvordan denne kvinnen er, og det gir selvsagt problemer. Det er bare en av komplikasjonene i en slik relasjon.

Men selv det til side, så kan jeg ikke se at veldelighetsvennskap er et godt grunnlag for vennskap. Kanskje du bare mener at man skal være mer åpne til hvilke personer som kan være ens venn noe som er greit nok, men det å bli venn med noen uten interesse for hvem den personen er virker for meg som et dårlig grunnlag for vennskap. Har man ingenting til felles eller ikke evner å sette pris på de unike (ordet "unikt" brukt liberalt) egenskapene personen har, så tror jeg det blir problematisk på lang sikt.

Det er for så vidt noe humor og overdrivelse på det forumet jeg nevnte, men selv humor og ironi gir innblikk i hva folk tenker og

Ja jeg tenkte mest på de mer milde tilfellene. Jeg kjenner bare milde versjoner. De er ikke sosialt tilbakestående, de er bare ikke de med mest sosial erfaring. Og de er bra folk Å henge med. Å ta seg av de mer mentalt vanskeligstilte ville vært litt mye for en vanlig jente med andre ting å gjøre. Du snakker om de på 30-40. Jeg vil tro at disse har langt mer dyptliggende problem enn en i tidlig tjueårene som kanskje bare mangler litt erfaring og selvtillit for å komme seg videre. Har de gått 10 år til i frustrasjon så kan de ha rukket å bli ganske rare

Man finner ofte noe til felles om man ser etter det, og en grunn til å bry seg om personen. Men gjør man ikke det så ingen krise, du har ikke underskrevet noen kontrAkt. Du vet ikke stor om folk som ikke er incel heller, ikke før du blir kjent med dem

 

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Yeah, så jeg står over den der "incel-adopsjonen" din. Om jeg møter en slik fyr så kan vi godt være venner (jeg er skeiv så de blir friend zona uansett), men jeg kommer ikke til å gå inn for å møte og adoptere en bare for å være snill. For det er rett og slett ikke slik jeg er som person :P

Anonymkode: 39068...94f

 

Hvordan kan de ha blitt sur da? Var du klar på at du er skeiv? Det burde jo være den perfekte unnskyldningen til å bare være venner. De slipper jo til og med å bli sure fordi du dater "drittsekker" og ikke dem. For du er jo bare ikke tiltrukket til menn på den måten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

"Incel-adopsjon". Jeg liker det. Noe for TV-aksjonen 2017, kanskje?

Anonymkode: 737ac...7f3

Genialt, da hadde iallfall jeg donert for en gangs skyld

Endret av Sykkelkopp
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

"Incel-adopsjon". Jeg liker det. Noe for TV-aksjonen 2017, kanskje?

Anonymkode: 737ac...7f3

Anonymkode: 39068...94f - proud inventor of incel-adopsjon :fnise: A brand new service for the unwanted, coming to a website near you soon!

Anonymkode: 39068...94f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Hvordan kan de ha blitt sur da? Var du klar på at du er skeiv? Det burde jo være den perfekte unnskyldningen til å bare være venner. De slipper jo til og med å bli sure fordi du dater "drittsekker" og ikke dem. For du er jo bare ikke tiltrukket til menn på den måten

Jeg har ikke alltid vært klar på at jeg er skeiv nei, det er ikke noe jeg bare slenger ut sånn helt uten videre. Jeg svarer hvis noen spør, eller det er naturlig å si noe sånt som "...det spillet liker dama mi skikkelig godt også". Majoriteten av disse gutta har ikke klart å gjøre helt vennskapelige ting uten å legge noe mer i det, og så blitt såret eller sint når jeg ikke er interessert. Ikke vil jeg anse meg selv som så jævlig attraktiv heller, jeg er bare normalt pen, så jeg tror det handler om at de endelig får oppmerksomhet av noen av det andre kjønn, og det kan helt klart slå begge veier. Men jeg har venner som har "jobbet med" å få guttekompiser til å få seg noe, eller få seg dame, fordi de ikke har klart det selv. Kjempebra, men ikke alle gidder å ta den oppgaven, meg selv inkludert.

De jeg har møtt har ikke vært helt inkompetente, men helt klart ikke spesielt gode sosialt.

Anonymkode: 39068...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 39068...94f - proud inventor of incel-adopsjon :fnise: A brand new service for the unwanted, coming to a website near you soon!

Anonymkode: 39068...94f

Pule?

Anonymkode: 737ac...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pule?

Anonymkode: 737ac...7f3

Dream on ;)

Anonymkode: 39068...94f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dream on ;)

Anonymkode: 39068...94f

Forever-alone-400x400.png

Anonymkode: 737ac...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forever-alone-400x400.png

Anonymkode: 737ac...7f3

Neida, lykkelig som lesbisk i forhold her :D And you're not welcome, lol

Anonymkode: 39068...94f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...