Gå til innhold

Noen "incels" her?

Anbefalte innlegg

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Og det er relevant fordi....du er innbilsk?

Anonymkode: 737ac...7f3

Fordi jeg er en normal person, og jeg regner med dere vil møte normale, oppegående jenter :P 

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Halogen skrev:

Fordi jeg er en normal person, og jeg regner med dere vil møte normale, oppegående jenter :P 

Ikke jeg. Jeg er unormal. Helt ærlig, jeg ville tatt det som en fornærmelse hvis noen kalte meg normal. Jeg er ganske sær og rar - jeg forstår meg ikke selv på meg selv en gang. Så nei, jeg vil ikke ha en normal jente. Jeg vil ha ei jente som skiller seg ut og også er heller sær og rar. Akkurat som meg.

Anonymkode: 353ff...57d

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke jeg. Jeg er unormal. Helt ærlig, jeg ville tatt det som en fornærmelse hvis noen kalte meg normal. Jeg er ganske sær og rar - jeg forstår meg ikke selv på meg selv en gang. Så nei, jeg vil ikke ha en normal jente. Jeg vil ha ei jente som skiller seg ut og også er heller sær og rar. Akkurat som meg.

Og det er helt ok, da er det jeg sier irrelevant for deg

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

You're a very special snowflake?

Anonymkode: 35371...276

• Liker 10
Skrevet
15 minutter siden, Halogen skrev:

Eh, personlig tror jeg ikke jeg ønsker å treffe noen som har en liste over ord jeg må danse tango rundt, for å få fram det jeg egentlig mener uten å trigge noen. Slår meg som litt slitsomt i lengden? Men nå er ikke mine personlige preferanser noe mer relevante enn dine heller. 

Anonymkode: 737ac...7f3

Skrevet

Synes begrepet er interessant jeg da.. Men ser ikke helt den at det er helt ufrivillig med mindre det er snakk om åpenbare fysiske begrensninger. 

Hittil er det vel bare panseksualitet, kresenhet og noen mystiske iboende trekk som har blitt oppgitt som grunner og alt dette handler egentlig om å møte rett person.

Da er det god gammaldags oppstramming og sjekking som må til.

Anonymkode: dcd78...fc6

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes begrepet er interessant jeg da.. Men ser ikke helt den at det er helt ufrivillig med mindre det er snakk om åpenbare fysiske begrensninger.

Hvorfor ikke mentale begrensninger? Jeg tror vel personlig at mentale aspekter er en større fellesnevner enn fysiske blant oss incels.

Anonymkode: ce47e...15e

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke mentale begrensninger? Jeg tror vel personlig at mentale aspekter er en større fellesnevner enn fysiske blant oss incels.

Helt åpenbart.

• Liker 2
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er likedan.. har flere som stadig prøver seg, men jeg finnes ikke interessert da jeg trenger følelser og kjemi for å tenne på noen. Av og til har jeg følt meg unormal og nesten aseksuell. Har prøvd å tvinge meg selv til å ligge med noen utenom forhold, men jeg har for det første aldri klart å bli kåt eller nyte det, og etterpå føler jeg meg deprimert for å ha gått imot følelsene mine. Så det skjer ikke igjen. Men når jeg har hatt kjæreste har jeg jo vært superkåt på kjæresten og vil helst ha sex hver eneste dag. Det er vel bare sånn jeg er da, finnes nok like mange av oss som de som hele tiden er så kåte at nesten kan ligge med hvem som helst bare de får utløp for kåtheten.

Anonymkode: 6b1f7...a71

Tror godt over gjennomsnittet har det slik. Noe menn ikke skjønner. 

Menn skiller sex og person fra hverandre. Det er ingen tilknytning der. Ergo kan de ha sex med "hvem som helst". 

Hos damer er sex knyttet rett opp mot hjertet. Damer generelt har mye mer empati og omsorg og også et større følelsesregister. 

Anonymkode: 980b6...43f

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha Googlet litt ser jeg at det er mest snakk om sosialangst. Er det det du mener med mentale begrensninger? Eller medfødte diagnoser som gir mentale begrensninger? 

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha Googlet litt ser jeg at det er mest snakk om sosialangst. Er det det du mener med mentale begrensninger? Eller medfødte diagnoser som gir mentale begrensninger? 

Når det gjelder mental sperre for å inngå et forhold så er det ofte i frykt for å bli såra/utnyttet/nedverdiget. Har man fått seg noen smeller så blir man skeptisk. 

Anonymkode: 980b6...43f

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hittil er det vel bare panseksualitet, kresenhet og noen mystiske iboende trekk som har blitt oppgitt som grunner og alt dette handler egentlig om å møte rett person.

Da er det god gammaldags oppstramming og sjekking som må til.

Herregud.. oppdaget plutselig at jeg har skrevet feil. Jeg mente demiseksualitet! Panseksualitet er noe helt annet 😂

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja. Veldig mange av disse incels faller innenfor hva jenter sveiper til venstre på tinder iallfall. De blir bokstavelig talt valgt bort hele livet sitt og det kan føre til mentale begrensinger.(Kan være andre trekk også, som for myk og snill/opptatt av jenters bekreftelse. Poenget er at de blir valgt bort fra tidlig av og får psykiske problem. Eller wow gaming/anime for å slippe unna verden. Dette forverrer igjen problemet) Disse incels må da overkomme langt mer enn de menn som jenter ikke velger bort av overfladiske grunner må. De må ta all den negative motgangen mange andre slipper, kjempe seg gjennom den, og få en enda bedre personlighet/penger/status enn de som ikke hadde problemet med jenter fra før av

På den gode siden er det de som sliter mest på et felt som ofte får det for seg at "okey dette skal jeg takle en gang for alle. Jeg skal bli god". Mens de som gjør det 'okey', fortsetter å gjøre det okey. Jeg tror grunnen til den nylige fremvoksten av så mange "pua's" er menn som har blitt oversett av kvinner så lenge at de bestemmer seg for å gjøre noe med det, og går all out. Før var det lettere for mindre populære menn under 30 å få seg dame, men nå som jentene har blitt mer på å kjøre peniskarusell til de er 30 har det gått utover disse "incels". Siden det går mer på sex nå så kan jentene lett unngå dem, og heller ligge med de populære mennene de andre jentene ligger med.

De incels som ikke bestemmer seg for å gjøre noe med det, kan vente på at de andre mennene skal pule dem ferdig, og så kan de ta over når damene passerer 30(Om incelene ikke er ødelagt og gått full Elliot Rodgers enda). Da kan de kjøpe middag, vaske klær og passe barna (som kanskje, og kanskje ikke er deres). Så får de i gjengjeld sex en gang i uken om de er snill. De er ofte snille

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Sykkelkopp skrev:

Tja. Veldig mange av disse incels faller innenfor hva jenter sveiper til venstre på tinder iallfall. De blir bokstavelig talt valgt bort hele livet sitt og det kan føre til mentale begrensinger.(Kan være andre trekk også, som for myk og snill/opptatt av jenters bekreftelse. Poenget er at de blir valgt bort fra tidlig av og får psykiske problem. Eller wow gaming/anime for å slippe unna verden. Dette forverrer igjen problemet) Disse incels må da overkomme langt mer enn de menn som jenter ikke velger bort av overfladiske grunner må. De må ta all den negative motgangen mange andre slipper, kjempe seg gjennom den, og få en enda bedre personlighet/penger/status enn de som ikke hadde problemet med jenter fra før av

På den gode siden er det de som sliter mest på et felt som ofte får det for seg at "okey dette skal jeg takle en gang for alle. Jeg skal bli god". Mens de som gjør det 'okey', fortsetter å gjøre det okey. Jeg tror grunnen til den nylige fremvoksten av så mange "pua's" er menn som har blitt oversett av kvinner så lenge at de bestemmer seg for å gjøre noe med det, og går all out. Før var det lettere for mindre populære menn under 30 å få seg dame, men nå som jentene har blitt mer på å kjøre peniskarusell til de er 30 har det gått utover disse "incels". Siden det går mer på sex nå så kan jentene lett unngå dem, og heller ligge med de populære mennene de andre jentene ligger med.

De incels som ikke bestemmer seg for å gjøre noe med det, kan vente på at de andre mennene skal pule dem ferdig, og så kan de ta over når damene passerer 30(Om incelene ikke er ødelagt og gått full Elliot Rodgers enda). Da kan de kjøpe middag, vaske klær og passe barna (som kanskje, og kanskje ikke er deres). Så får de i gjengjeld sex en gang i uken om de er snill. De er ofte snille

Dette må være noe av det tristeste jeg har lest, ærlig talt.. Henger dere ikke helt med i verden? Det virker som dere lager dere egne kjøreregler og ikke klarer å sette dere inn i normale menneskers tankegang. Det er ikke sånn at vi har et sånt hemmelig jente-nettverk der vi har møtes en gang i uka og bestemmer oss for at "åh usj han er så nørd, han må ingen ligge med!" Tips nummer en for å få seg noe er å slutte å synes så forbanna synd på dere selv, ærlig talt. Ta litt ansvar for hvordan dere oppfører dere og hvordan dere fremstår så kanskje dere oppdager at ikke verden er ute etter å ta dere alikevel. Det er ingenting som er så lite attraktivt som noen som går rundt og synes synd på seg selv. 

Anonymkode: 76b2b...b45

• Liker 6
Skrevet (endret)
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette må være noe av det tristeste jeg har lest, ærlig talt.. Henger dere ikke helt med i verden? Det virker som dere lager dere egne kjøreregler og ikke klarer å sette dere inn i normale menneskers tankegang. Det er ikke sånn at vi har et sånt hemmelig jente-nettverk der vi har møtes en gang i uka og bestemmer oss for at "åh usj han er så nørd, han må ingen ligge med!" Tips nummer en for å få seg noe er å slutte å synes så forbanna synd på dere selv, ærlig talt. Ta litt ansvar for hvordan dere oppfører dere og hvordan dere fremstår så kanskje dere oppdager at ikke verden er ute etter å ta dere alikevel. Det er ingenting som er så lite attraktivt som noen som går rundt og synes synd på seg selv. 

Jeg er ikke incel. Jeg bare beskriver hvordan det er for noen og hva grunnen kan være. Jeg forklarte en mulig årsak til at noen ender opp som incel, og hvordan det kan hindre dem videre. Jenter trenger ikke "hemmelige nettverk". Jenter snakker åpenlyst om menn, men de klarer å vurdere på egen hånd hvem de sveiper til venstre og hvem som er "sånn nørd" Disse "nørdene" blir ofte nørder for å unnslippe virkeligheten fordi de ikke har suksess i den. Resultatet blir en ond sirkel det er vanskelig å komme seg ut av

Det er tydelig du ikke har dette problemet, eller har venner med det.(du er jente?) Du har suksess, så du tenker at det er du som er flink og har gjort det rette. Mens de bare er tapere. Sånn som mange rike tenker at de fattige bare har seg selv å skylde. De ser ikke på utenomliggende omstendigheter når det kommer til andre enn seg selv

Dette kaller vi i sosialpsykologi den fundamentale attribusjonsfeilen. Fra wikipedia:  In social psychology, the fundamental attribution error, also known as the correspondence bias or attribution effect, is the tendency for people to place an undue emphasis on internal characteristics of the agent (character or intention), rather than external factors, in explaining another person's behavior in a given situation. This contrasts with interpreting one's own behavior, where situational factors are more easily recognized and can be taken into account

Endret av Sykkelkopp
  • Liker 4
Skrevet

Baldcel checking in.

• Liker 2
Skrevet

Når jeg møter en gutt på byen/på uni så har jeg jo ingen formeninger om hvordan han er på forhånd? At han er sjenert er heller ikke noen enorm fallgruve, det finnes jo mange sjenerte jenter også? De eneste guttene som virkelig blir skydd som pesten er jo de der Elliot Rodgers typene som vi kan lukte på lang vei er klin gærne og har et kvinnesyn som ikke ligner grisen. 

• Liker 6
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg vært incel i så mange år at jeg håper det snart sklir over i volcel. Det er jo både meningsløst og vondt å gå og lengte etter noe man ikke kan få.

Volcel = Strong cope.

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg møter en gutt på byen/på uni så har jeg jo ingen formeninger om hvordan han er på forhånd? At han er sjenert er heller ikke noen enorm fallgruve, det finnes jo mange sjenerte jenter også? De eneste guttene som virkelig blir skydd som pesten er jo de der Elliot Rodgers typene som vi kan lukte på lang vei er klin gærne og har et kvinnesyn som ikke ligner grisen. 

Du ser utseendet hans, og du ser selvtillitten hans. Sånne "Incels" har som regel dårlig utseende, dårlige erfaringer, og resulterende dårlig selvtillit. Om de har prøvd lenge uten å få til kan de også a fått en hvis forrakt for å takle motgangen.-fordi tanken på at en selv er en taper blir for mye for mange. -Men mange har ikke forrakt i det hele tatt. De er bare ikke attraktive nok, hverken utseende eller oppførsel(snill men dårlig selvtillitt)

menn dømmer ikke sjenerte jenter. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Sykkelkopp skrev:

Du ser utseendet hans, og du ser selvtillitten hans. Sånne "Incels" har som regel dårlig utseende, dårlige erfaringer, og resulterende dårlig selvtillit. Om de har prøvd lenge uten å få til kan de også a fått en hvis forrakt for å takle motgangen.-fordi tanken på at en selv er en taper blir for mye for mange. -Men mange har ikke forrakt i det hele tatt. De er bare ikke attraktive nok, hverken utseende eller oppførsel(snill men dårlig selvtillitt)

menn dømmer ikke sjenerte jenter. 

Okei, det forstår jeg og jeg skjønner godt at det kan være veldig vanskelig. Jeg blir bare så provosert av gutter som tror at jenter "nekter" dem sex og forhold, det er snakk om å være en attraktiv person for det motsatte kjønn. Det er ingen som nekter noen noe som helst, fordi det er ingen som har krav på noe som helst. Om jeg legger meg etter Brad Pitt og han ikke vil ha meg så synes ikke jeg at han er en fæl person av den grunn. Det er ingen stor konspirasjon planlagt av universet mot meg. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...