Gå til innhold

Naboene setter møbler utenfor fellesareal - lovlig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Jaikkesant skrev:

Regner med de vet at om ingen tar det så må de selv fjerne det.  Gir sikkert folk en sjanse? Tror du ikke? ¥

Nei. Min erfaring er at studenter, en av gruppene i samfunnet som har minst, ikke fjerner dritten sin som andre ikke vil ha. Hvorfor? Fordi de har flyttet og har ikke lenger tilgang til stedet hvor de gjorde av disse sakene. Det, eller så gir de faen. Jeg har til gode å se noen sette ting nede i felleskjelleren og så hente det som ikke har blitt adoptert av noen andre senere. Som sagt var jeg nede i den kjelleren daglig, ofte to ganger daglig hvis jeg vasket klær.

Anonymkode: 6282d...b28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, de setter ting der når de flytter, og kommer ikke tilbake, så da blir det bare stående. Jeg hadde ganske grei oversikt over de tingene da jeg bodde der, fordi dette arealet var der bodene og vaskekjelleren var.

Hvordan vet du at de ikke kommer tilbake og rydder etter seg?

Anonymkode: fbf5f...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Min erfaring er at studenter, en av gruppene i samfunnet som har minst, ikke fjerner dritten sin som andre ikke vil ha. Hvorfor? Fordi de har flyttet og har ikke lenger tilgang til stedet hvor de gjorde av disse sakene. Det, eller så gir de faen. Jeg har til gode å se noen sette ting nede i felleskjelleren og så hente det som ikke har blitt adoptert av noen andre senere. Som sagt var jeg nede i den kjelleren daglig, ofte to ganger daglig hvis jeg vasket klær.

Min erfaring også.. hilsen ts

det er mange studenter her skjønner dere. derfor jeg er litt agressiv og tenker at de kommer til å flytte fra det. men hvem vet :)

Anonymkode: 21783...6b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timaras
25 minutter siden, Miklo Velka skrev:

Hvilken lov skulle de eventuelt bryte?

Er vel ikke ulovlig og sette ting utenfor fellesanlegg.  Har ikke hørt om det før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jaikkesant skrev:

Er vel ikke ulovlig og sette ting utenfor fellesanlegg.  Har ikke hørt om det før

Ikke jeg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du at de ikke kommer tilbake og rydder etter seg?

Anonymkode: fbf5f...e3c

Det finner du ut dersom du leser det jeg har skrevet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Jaikkesant skrev:

Tenkte det var forsøpling jeg da :) ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timaras
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tenkte det var forsøpling jeg da :) ts

Ikke så lenge det syætårven lapp på. År de vil gi det vekk. Så er det ikke forsøpling? Ikke i mine øyne ihvertfall 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan selvsagt være at de bare vil gi folk tilbudet om å overta sakene deres før de kjører det bort selv, men det er veldig mange som velger enkleste løsning og lar søpla si stå igjen på upassende steder.

Jeg har bodd i et stort borettslag, og man kan miste troen på menneskeheten av mindre. Mange aner ikke at de faktisk har ansvar for søpla si helt frem til søppelkassa. Det holder ikke å sette fra seg posene generelt i nærheten av søppelrommet, man må faktisk gå inn og putte dem oppi. Det holder ikke å innstallere den defekte gamle senga i fellesgangen og så flytte. Den er sikkert grei nok som pinneved, men ta den med deg og fyr opp med den selv. Fellesboden er ikke ment til å huse det gamle kjøleskapet ditt, den gamle trimsykkelen og den ødelagte kommoden. Jeg skjønner at disse tingene ikke får plass i søppeldunken, men de er fortsatt ditt problem! Intet skilt med "gis bort" kan endre det.

Så hvis du virkelig ønsker å donere bort sakene dine i gjenbrukets navn, så skriv for guds skyld også hvilken dato du planlegger å fjerne det som står igjen. Ellers kan du ikke forvente annet enn at folk tror du har tenkt å rømme fra søpla di.

Endret av Hactar
skrivefeil
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

LESTE DU INNLEGGET MITT? Jeg var nede i den kjelleren daglig for å vaske klær eller hente ting fra boden, og jeg skrev at "jeg haddd ganske grei oversikt over de tingene da jeg bodde der". Også fordi jeg gikk igjennom tingene selv for å se om det var noe brukbart :P Jeg trenger ikke snakke med dem når jeg SER at tingene har stått der i flere måneder med "gis bort" lappen på.

Slapp av, alle kan misforstå ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Miklo Velka skrev:

Hvilken lov skulle de eventuelt bryte?

Borettslagets vedtekter og husordensregler. Dette er også en svært dårlig idé med tanke på brannspredning og evakuering.

Anonymkode: 9889e...5ab

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Drama.Queen skrev:

Slapp av, alle kan misforstå ;) 

Det er ikke mulig å misforstå det jeg skrev, men det er lov til å lære seg å lese :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Jaikkesant skrev:

Ikke så lenge det syætårven lapp på. År de vil gi det vekk. Så er det ikke forsøpling? Ikke i mine øyne ihvertfall 

Da skal jeg jammen meg bruke dette trikset selv... hehe. På  det jeg ikke får gitt bort på Finn, så flytter jeg bare fra det.

Neida skal ikke gjøre det, har ikke samvittighet til det egentlig, men skjønner at folk lar seg friste. Nå er det kommet enda flere møbler til, noen ting står foran en dør også. Irriterende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timaras
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da skal jeg jammen meg bruke dette trikset selv... hehe. På  det jeg ikke får gitt bort på Finn, så flytter jeg bare fra det.

Neida skal ikke gjøre det, har ikke samvittighet til det egentlig, men skjønner at folk lar seg friste. Nå er det kommet enda flere møbler til, noen ting står foran en dør også. Irriterende...

Hvorfor tar du det ikke opp med styret?  Kjenner jeg ikke forstår din irritasjon over dette.

Du har ikke noe med det så lenge det står utenfor fellesarealet. Og plager det deg fjern det.

Endret av Jaikkesant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jaikkesant skrev:

Hvorfor tar du det ikke opp med styret?  Kjenner jeg ikke forstår din irritasjon over dette.

Når du kan snakke med styret om det.  

Har ikke kommet så langt enda :eeeh:litt tidlig på morgenkvisten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Timaras
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke kommet så langt enda :eeeh:litt tidlig på morgenkvisten

Ta deg noen kaffekopper. Tenk på noe annet i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...