Gå til innhold

Er jeg hjerneskadd?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Terningen har mønstre jeg ser på, hvis ikke ville det vært mer tidkrevende å få med seg antall. I en rekke av streker blir det vanskelig for enhver å se sånn umiddelbart dersom det blir for mange. Selv ser jeg det gjerne fra to kanter samtidig, eksempelvis tre på ene siden av streke i midten og tre på den andre betyr syv streker inkludert den i midten. Tre+tre uten en i midten blir seks. Hvis det er mønster er det enklere å se og i så fall kan jeg finne ett større antall raskere.

Når det er sagt, jeg har tatt en test som heter WAIS og den kan fortelle en del om enn, en av deltestene der scoret jeg 18 av 20 poeng på og var den deltesten jeg gjorde best, min opplevelse av akkurat den biten var at der presterte jeg dårlig og akkurat dette var hva jeg var mest usikker på.

Jeg vet at jeg ikke er dum, dog tar jeg meg ofte i å føle egne begrensninger, så selv når jeg har taklet ting bedre enn mange andre så har usikkerheten og følelsen av egne begrensninger grepet fatt i meg. I perioder følte jeg meg sågar tregere enn de andre i klassen, uten at jeg nødvendigvis var det da jeg i grunn var et lærevillig og nysgjerrig barn, men selvfølgelig føltes noe frustrerende vanskelig til tider og slik har jeg følt det hele livet.

Andre i klassen kunne gangetabellen og alfabetet, jeg måtte regne meg frem til svar mens de som kunne det på rams tok det umiddelbart og mye raskere enn meg. Selv nå i dag husker jeg ikke alfabetet, mye av grammatikken har også gått i glemmeboken, så spør noen meg hva ett pronomen er så kan jeg bare svare at jeg burde nok kunne det, men den gang ei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg slet med de 6 strekene, men med terninger går det fint. Derimot å legge sammen er jeg kjempe dårlig på, du er ikke det du også? Jeg må telle med fingrene hvor mye 5+6 blir for eksempel. Skal jeg klare et regnestykke på jeg pugge, for jeg klarer ikke tenke selv. Sliter du også med det?

Tror ikke du er hjerneskada, men et at du er litt tregere enn andre kan godt hende. Men er nok på en måte normalt det også.

Endret av Spiteful

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...