Gå til innhold

Hva tenker du om folk som kjenner absolutt "alle"?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva synes du om folk som kjenner de fleste, kommenterer på bilder, og alltid "viser" seg frem ved å gi skryt til andre? Har de et behov for å vise seg frem? 

Anonymkode: 373d5...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja jeg tenker at de har ett behov for å vises ja.. Og jeg har funnet ut at de ofte ikke har nære venner, men overfladiske vennskap med mange..

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt, noen er jo bare sånn på en måte. Samtidig kan det være litt farlig (faktisk) å alltid måtte ha andre å speile seg i, for hva skjer hvis man en gang mister den populariteten? Det tror jeg kan være vanskelig.

Anonymkode: 6318d...70c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker ikke over det. Noen trenger mye oppmerksomhet og bekreftelse, andre blir utilpass av det samme. Folk er forskjellig.

Anonymkode: f868d...506

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen gjør det bevisst. Kommenterer du og liker alt som andre legger ut vil du få mye kommentarer og likes tilbake fra disse. Jeg har ei venninne som er så opptatt av å fremstå på en viss måte og å få mange likes på facebook.  Jeg har for eksempel sendt henne en melding privat og fikk beskjed om at jeg måtte poste det på veggen hennes. Ikke bare en gang men flere ganger ble der mast om det. Jeg gjorde det til slutt. 

Anonymkode: f4ae6...722

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men må man være oppmerksomhetssyk hvis man er hyggelig?

Jeg har en god venninne, hun kjenner "alle". Hun er utrolig lett å prate med, hyggelig, morsom og flink på å og komplementer og ordlegge seg. Flink på å legge igjen kommentarer og skryte av andre. Hun viser seg aldri frem, skryter av seg selv eller trenger noen form for oppmerksomhet.

Før jeg ble god venninne med henne så synes jeg hun var "irriterende", ingen kan vel være så hyggelig? Joda. Det er mulig. Bare fordi dere(og meg inkludert) ikke er så flinke til å være hyggelige, trenger man ikke å rakke ned på andre.

Anonymkode: 0c38b...66b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei sånn tenker ikke jeg om dem. Når jeg ser noen kommentere fint til andre så syntes jeg bare det er hyggelig. Noen er mer aktive på SM en andre, og det er helt greit. Noen jeg kjenner liker og kommenterer på nesten alt våre felles venner legger ut og det er vel bare hyggelig? 

Skal det være restriksjoner på hvor mye man har lov å komplimentere andre også? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på, er jo stor forskjell hvordan de er som personer, og hensikten med kommentarene osv.

Kan ikke gre alle under en kam vett :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er å "vise seg fram" i det hele tatt.  Vedkommende gir jo bare tilbakemelding på andres innlegg, altså viser interesse. Mye verre med de som KUN kommenterer på egen status og på kommentarer de får på egen status.  DA er man ego da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes du om folk som kjenner de fleste, kommenterer på bilder, og alltid "viser" seg frem ved å gi skryt til andre? Har de et behov for å vise seg frem? 

Anonymkode: 373d5...526

Mulig, men hvis man ikke gjør det, da er det alltid noe som utsettes på det også. Det burde holde med å være den man egentlig er. Man kan ikke forandre seg fordi at noen mener noe negativt om noen, eller hva enn det måtte være... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at de kan være litt usikre på seg selv og derfor ønske mer oppmerksomhet/bekreftelse. De jeg kjenner har gjerne få veldig nære og gode venner, og prøver altfor hardt å bli kjent med andre - hvilket merkes.

Anonymkode: 0ec31...259

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke rart det er skambelagt å være ensom hvis man skal rakke ned på folk som har få nære venner og derfor prøver sitt beste å være hyggelige mot mange. Det er ikke akkurat gjort i en fei å få seg nære venner, og da er det jo mye bedre å prøve å være hyggelig mot mange, så man kanskje finner noen man klikker med, enn å isolere seg! Eller mener dere kanskje at disse som ikke har noen (eller mange) nære venner må slutte å plage dere og heller sitte alene og ensomme?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...