AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2016 #1 Del Skrevet 23. oktober 2016 Jeg føler meg litt dum nå, men jeg kommer meg ikke videre.. For 50 år siden spiste vi her i landet i gjennomsnitt halvparten så mye kjøtt og dobbelt så mye poteter som vi gjør i dag. Bare for disse to matvarene utgjør endringen nesten en fordobling av samlet bruk av energi. I tillegg bruker vi mye mer energi i dag til transport. Hva har dette med bærekraftig utvikling å gjøre? Anonymkode: 5e722...cbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 23. oktober 2016 #2 Del Skrevet 23. oktober 2016 Kjøtt krever mye mer energi for å produseres enn poteter. Dessuten krever kjøttproduksjon større landarealer enn produksjon av grønnsaker eller korn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2016 #3 Del Skrevet 23. oktober 2016 6 minutter siden, stan skrev: Kjøtt krever mye mer energi for å produseres enn poteter. Dessuten krever kjøttproduksjon større landarealer enn produksjon av grønnsaker eller korn. TAKK, nå kan jeg endelig gå videre Anonymkode: 5e722...cbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2016 #4 Del Skrevet 23. oktober 2016 Pluss at kjøttproduksjon fører til høyere utslipp og mer transport, mens poteter gjerne kan dyrkes nært produsentene. Anonymkode: 07815...bfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 23. oktober 2016 #5 Del Skrevet 23. oktober 2016 En annen ting er at for å produsere 1 kg kjøtt må det produserer ca 10 kg fôr. Hvis man isteden for å produsere fôr hadde dyrket mat for mennesker hadde man kunne fø mange flere. Dette er en sannhet med modifikasjoner, ikke all kjøtt produksjon baserer seg på fôr dyrket på innmark. Sauer beiter jo mye på utmark. Ikke all jord gir mat av en kvalitet som kan brukes til mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå