Gå til innhold

Personlig assistent

Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med å være det?

Anbefaler dere det?

Og når det står "ulike daglige gjøremål", så antar jeg det er innkjøpt av mat, daglig stell, matlaging og lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og når det står "ulike daglige gjøremål", så antar jeg det er innkjøpt av mat, daglig stell, matlaging og lignende?

Ja, for eksempel. Kommer jo ann på hvorfor personen har assistent. Kan være alt fra dusj, kle på, dobesøk, handling, være med på møter, kjøre bil, svømmehall osv. Alt ettersom hva personen selv ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Å være personlig assistent er nok en vanskelig jobb. Mange ganger er arbeidstidene ukurante og oppdelt med feks 07-09 og 16-18 og 22-23 åp en og samme dag.

Dersom man går godt overens med de fleste mennesker, er det kanskje en ok jobb, men til tider vil forholdet bli nært, kanskje for nært.

Søk og se om du kommer til intervju. Da vil du nok få vite mer om hva som forventes av deg og hvordan arbeidstiden er. Slike jobber er like forskjellige som de man skal jobbe for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man går godt overens med de fleste mennesker, er det kanskje en ok jobb, men til tider vil forholdet bli nært, kanskje for nært.

Det er "bare" 25% stilling, så det blir sikkert litt mer avslappende enn 100% :)

Takk for svar dere to! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jeg jobbet som en presonlig assistent for en tid tilbake... hun første jeg var ansatt hos, var 100%blind og hadde store problemer med å klare hverdagens oppg, dette var rett og slett grusomt slitsomt å jobbe med, da hun hele tiden var sur og bitter over sin livstilstand....mitt forhold endte ganske fort her, da hun var umulig å samarbeide med... men her var oppg å vaske hus, ta med henne ut, og hjelpe til med lesing osv... forsovidt ble jeg aldri sliten av å være på jobb og det var greit...

en annen jeg jobbet hos krevde personlig stell og veldig mye intime handlinger innenfor renhold og stell osv... dette fordi hun ikke klarte det selv. dessuten rkevde hun veldig mye reising og kjøring og henting.

erfaringen er, veldig god lønn, men du må kunne leve sammen med mange menensker ulik deg selv, dine problemer og intr er langt i fra intr, de bryr seg sjeldent om deg.. det er meg meg meg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må kunne leve sammen med mange menensker ulik deg selv, dine problemer og intr er langt i fra intr, de bryr seg sjeldent om deg.. det er meg meg meg.....

Man MÅ ikke kunne leve med mange, for man er bare assistent for en, og de bor ofte alene/i familie.

De er din arbeidstaker, og trenger ikke bry seg om deg utover det en arbeidstaker/oppdragsgiver ellers gjør. Du er på jobb, ikke i en skravleklubb. Du er en ansatt, ikke en venninde (med mindre man ansetter en venn selvsagt). For mange kan det å holde en profesjonell distanse gjøre det lettere å ta imot hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

men for min del ble det litt drastisk-.. nevner en kort episode hvor vi var ut ei butikken og jeg skulle da ramse opp de ulike varene som hun da naturligvis ikke så... vi gikk bortover og jeg ramset opp, finn hun detikke med seg måtte vi snu og starte totalt på nytt.. men jeg kom da forbi en ting jeg hadde lett etter lenge og endelig fant jeg det og jeg tenkte å kjøpe det med meg.. da fikk jeg streng beskjed om at det kunne jeg gjøre en annen gang, det var uten betydning for henne!

det er å gå litt for langt synes jeg!

det jeg mente med å leve med mennesker var motsatt av det du tolket det, mente at dersom du som i mitt tilfelle tar på deg flere assistensjobber vil du treffe utrolig mange ulike mennesker med hvert sitt behov, og du må klare å leve med dem

ja er klar over at det skal være profesjonelt, men det blir en litt annen ting når man jobber hjemme hos en og på et så nært nivå!noe annet enn å stå å selge boller feks..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte ansettes man som oppdragstaker. Det betyr at man ikke har rett på feriepenger og sykepenger. Viktig å sjekke ut dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...