Gå til innhold

Dere som temper

Canrinha

Anbefalte innlegg

Hei, 

jeg har nettopp begynt å tempe, og ser temperaturen varierer veldig fra dag til dag, selv om tidspunkt er likt, og jeg gjør det i sengen før jeg står opp. 

Hvordan ser dere når temperaturen stiger og synker med 0,2-0,5 når det går slik opp og ned uansett? Bruker termometer med desimaler, og temper samme sted. 

Hvordan svinger deres temperatur fra dag til dag? 

Takk for svar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter eggløsningen forblir temperaturen høyere, den går ikke ned igjen.

Sikker på at du har skjønt dette med temping?

Anonymkode: b1fdd...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også ny me tempingen. Har tempet i 3 dager og har hatt en temp på 36,3 og 36,4 de 3 dagene. Jeg tenker det er ganske stabilt.

Anonymkode: f6e4f...707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter eggløsningen forblir temperaturen høyere, den går ikke ned igjen.

Sikker på at du har skjønt dette med temping?

Anonymkode: b1fdd...559

Tror jeg har skjønt det med temping ja, men det står at etter el stiger tempen med 0,2-0,5 grader, og det er jo ikke mye, så når variasjonen min er mer enn det utenom el, disse dagene, hvordan ser jeg da forskjell på når det er pga el og når det bare er en vanlig variasjon? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er også ny me tempingen. Har tempet i 3 dager og har hatt en temp på 36,3 og 36,4 de 3 dagene. Jeg tenker det er ganske stabilt.

så om tempen stiger med kun 0.2, hvordan skal du vite at det er pga el eller bare vanlig dagsvariasjon? 

36,3 og 36,5 er jo ikke veldig stor forskjell fra 36,3 og 36,4 som du har til vanlig? 

Skjønner liksom ikke det... 😬 

Mulig jeg bare må sjekke over lengre tid... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tempe?

Anonymkode: b9525...e03

Måle basaltemperatur i kroppen, for å finne når el er/har vært.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv ned alle dager over en måned, da ser det det. 

Anonymkode: 88c67...c48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Canrinha skrev:

så om tempen stiger med kun 0.2, hvordan skal du vite at det er pga el eller bare vanlig dagsvariasjon? 

36,3 og 36,5 er jo ikke veldig stor forskjell fra 36,3 og 36,4 som du har til vanlig? 

Skjønner liksom ikke det... 😬 

Mulig jeg bare må sjekke over lengre tid... 

Saster på jeg vil se et mønster etter hvert☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skriv ned alle dager over en måned, da ser det det. 

Anonymkode: 88c67...c48

Ja, satser på det.. Takk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Canrinha skrev:

Hei, 

jeg har nettopp begynt å tempe, og ser temperaturen varierer veldig fra dag til dag, selv om tidspunkt er likt, og jeg gjør det i sengen før jeg står opp. 

Hvordan ser dere når temperaturen stiger og synker med 0,2-0,5 når det går slik opp og ned uansett? Bruker termometer med desimaler, og temper samme sted. 

Hvordan svinger deres temperatur fra dag til dag? 

Takk for svar :) 

Hvor mye variasjon i tempen er det snakk om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye variasjon i tempen er det snakk om?

Altså, bare tempet noen dager, men allerede gått opp og ned fra 36.32 og 36.68 og det er jo da den temperaturen det står at den stiger før og etter el og mot tr.. 

Mulig det er vanlig at den varierer sånn og at det blir heller enda høyere senere Evt!? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Canrinha skrev:

Altså, bare tempet noen dager, men allerede gått opp og ned fra 36.32 og 36.68 og det er jo da den temperaturen det står at den stiger før og etter el og mot tr.. 

Mulig det er vanlig at den varierer sånn og at det blir heller enda høyere senere Evt!? 

Har ikke du hatt eggløsning? Da er det kanskje derfor tempen har steget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke du hatt eggløsning? Da er det kanskje derfor tempen har steget?

Jo, men alt er tatt etter el, så skulle vel ikke øke og synke fra dag til dag etterpå? Mener om min basaltemperatur varierer på 0,4 fra dag til dag, hvordan legge merke til om den stiger 0,2-0,5 da? Med mindre den da øker med det, oppå den høyeste tempen da jeg har ellers da.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få kontroll på syklusen og hvordan akkurat din kropp fungerer må du måle gjennom et par sykluser, ikke bare noen dager. Man skal aldri gå ut fra enkelttemperaturer, da disse kan svinge fra dag til dag som følge av dårlig søvn, inntak av alkohol osv. I tillegg er tidspunkt på døgnet viktig, om enn ikke på minuttet er min erfaring (selv om enkelte mener det). Altså nytter det ikke å tempe klokka seks den ene morgenen og klokka ni den neste. Hvis du måler i munnen eller armhulen vil variasjonen naturlig nok være mye større avhengig av om du har sovet med munnen åpen, dyna på osv.

Min temperatur varierte med 0,1-0,2, men sjelden mer hvis det ikke var noe spesielt. Sykdom, alkohol o.l. ga større utslag. Jeg så tydelig mønster i syklusen når eggløsning skjedde, og når mensen kom. Skjønte og at jeg virkelig var blitt gravid da tempen ikke var sunket 16 dager etter eggløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme situasjon som MTC over her, enig med det hun beskriver. Tempen min svinger rundt 35.85 før EL og 36.25 etter EL. Vanligvis svinger det litt opp og ned, men innenfor 0.2 grader.

Jeg vil bare legge til at jeg hadde store svingninger i tempen den første måneden jeg tempet. Kanskje fordi jeg hadde sluttet på hormonell prevensjon like før jeg begynte å tempe slik at kroppen var forvirret. Første syklus jeg tempet var lutealfase bare 6 dager også. Nå er den 10-11.

Anonymkode: ae641...cb5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 22. oktober 2016 den 16.08, MTS skrev:

For å få kontroll på syklusen og hvordan akkurat din kropp fungerer må du måle gjennom et par sykluser, ikke bare noen dager. Man skal aldri gå ut fra enkelttemperaturer, da disse kan svinge fra dag til dag som følge av dårlig søvn, inntak av alkohol osv. I tillegg er tidspunkt på døgnet viktig, om enn ikke på minuttet er min erfaring (selv om enkelte mener det). Altså nytter det ikke å tempe klokka seks den ene morgenen og klokka ni den neste. Hvis du måler i munnen eller armhulen vil variasjonen naturlig nok være mye større avhengig av om du har sovet med munnen åpen, dyna på osv.

Min temperatur varierte med 0,1-0,2, men sjelden mer hvis det ikke var noe spesielt. Sykdom, alkohol o.l. ga større utslag. Jeg så tydelig mønster i syklusen når eggløsning skjedde, og når mensen kom. Skjønte og at jeg virkelig var blitt gravid da tempen ikke var sunket 16 dager etter eggløsning.

Tusen takk. Jeg temper som sagt hver dag til samme tid samme sted-men har ganske stor variasjon, men får bare fortsette så ser jeg kanskje noe bedre etterhvert! :) 

takk for hjelp og info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22. oktober 2016 den 16.08, MTS skrev:

Tusen takk. Jeg temper som sagt hver dag til samme tid samme sted-men har ganske stor variasjon, men får bare fortsette så ser jeg kanskje noe bedre etterhvert! :) 

takk for hjelp og info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har samme situasjon som MTC over her, enig med det hun beskriver. Tempen min svinger rundt 35.85 før EL og 36.25 etter EL. Vanligvis svinger det litt opp og ned, men innenfor 0.2 grader.

Jeg vil bare legge til at jeg hadde store svingninger i tempen den første måneden jeg tempet. Kanskje fordi jeg hadde sluttet på hormonell prevensjon like før jeg begynte å tempe slik at kroppen var forvirret. Første syklus jeg tempet var lutealfase bare 6 dager også. Nå er den 10-11.

Anonymkode: ae641...cb5

Jeg får gi det litt tid, så kanskje jeg ser mer etterhvert :) håpet er jo at jeg slipper å tempe så lenge 😬 

Tskk for svar 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammer du om natten eller er mye våken i løpet av natten? Det påvirker målingene. Jeg ammer om natten og måtte bare legge tempingen på hylla fordi det blir ikke nøyaktige målinger.

Anonymkode: ae22b...796

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...