Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2017

Hvitløk

Anbefalte innlegg

24 minutter siden, Kalender skrev:

Er det noen av dere som har skaffet dere BBHugme? Mannen kjøpte en sånn til meg idag og jeg skjønner virkelig ikke hvorfor jeg ikke har skaffet meg denne før. 

Jeg kjøpte meg i uke 8! ❤ Elsker den! Ville få mest mulig ut av den og er sååå glad for det! Super fornøyd altså! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, SøsterLiten skrev:

Jeg kjøpte meg i uke 8! ❤ Elsker den! Ville få mest mulig ut av den og er sååå glad for det! Super fornøyd altså! :strix:

Ikke sant?😊 

Til dere som ikke har skaffet en sånn enda, vil jeg bare si løp og kjøøøøp😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, FruN skrev:

Vi skal bytte tak på huset, og andre ting, så tror det blir lite ferie... Blir nok noen turer til familie og sånt da, det er et like velkomment avbrekk fra hverdagen :jepp: 

Ooo, me wants!! Har planer om å skaffe meg en, både til svangerskapet nå (savnet ordentlig støtte under det forrige..) og i ettertid til støtte i senga :) Har litt problemer med kroppen, og tror det hadde vært bra med litt støtte ellers og :) 

Jeg kan endelig ligge på magen igjen med denne. Og bare det å ligge på siden er ikke så ubehagelig lenger. 

Jeg fikk tips av en venninne at det er 20% på den på nett. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Lege siden jeg har tittet opp innom nå - overtakelse av hus og flytting har tatt all min tid. Alt jeg har gjort på internettet de siste ukene har vært å tråle etter gode januarkupp, det har blitt litt møbler og interiør, men også ull på 50% i str 3-6 mnd og alt man trenger i sprinkelsengen for at den lille skal ligge godt. Og etter å ha lest her tror jeg at jeg definitivt på ha en BBHugme!

Spennende med dere som har vært hos jordmor og på ultralyd, jeg skal til uken. Gleder meg til å møte jordmor, og spent på hva hun tenker om jobben min og stressnivå. For jeg føler meg i grunnen konstant trett, sliten og bakpå med alt jeg skulle ha gjort - og spesielt det jobbmessige stresser meg ganske så mye. 

Dere som har begynt med barnerom - hva trenger man der? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med salg :laugh: jeg har ennå ikke begynt å tenke på hva vi trenger. Men har en del etter førstemann, så må gå gjennom kassene i kjelleren først. Det vi var avhengige av i starten var sånn sleepyhead babynest. Jr lå i der mye de første månedene.

Jeg har ikke BBhugme, men en Doomoo gravidpute. Det er så godt med støtte på natta👍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Bjørka skrev:

Hei alle sammen! Lege siden jeg har tittet opp innom nå - overtakelse av hus og flytting har tatt all min tid. Alt jeg har gjort på internettet de siste ukene har vært å tråle etter gode januarkupp, det har blitt litt møbler og interiør, men også ull på 50% i str 3-6 mnd og alt man trenger i sprinkelsengen for at den lille skal ligge godt. Og etter å ha lest her tror jeg at jeg definitivt på ha en BBHugme!

Spennende med dere som har vært hos jordmor og på ultralyd, jeg skal til uken. Gleder meg til å møte jordmor, og spent på hva hun tenker om jobben min og stressnivå. For jeg føler meg i grunnen konstant trett, sliten og bakpå med alt jeg skulle ha gjort - og spesielt det jobbmessige stresser meg ganske så mye. 

3 timer siden, Bjørka skrev:

Så spennende med ny bolig😊 Vi var innom bsbyshop for alle første gang for å begynne å se etter vogn, men gubben fikk øye på en stokkevogn ved inngangen og da var han solgt. Han hadde heller ikke hørt om merket eller andre merker, men det var ikke snakk om å prøve noe annet. 

Jeg er 80%sykmeldt, men JM syntes jeg burde sykmelde meg til 100% pga høyt blodtrykk. 

Jeg lurte også på hva man trenger til barnerommet😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, hva trenger man til barnerommet.. 

Jeg kan si hva frøkna her har på rommet sitt ihvertfall :jepp: 

• Seng (selvfølgelig)
  • Hylle til bøker og litt småting
  • Kommode hvor ho så langt har sengetøy og sokker/strømpebukser (er ikke så stor)
  • skap til klær
  • gyngestol 
  • babycall 
  • diverse pynteting, gardiner, rullgardin :) 

Og varmeovn da. Vi kjøpte en som skal være "berøringsvennlig", altså skal man ikke kunne brenne seg om man får tatt på den mens den er på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Kalender skrev:

Så spennende med ny bolig😊 Vi var innom bsbyshop for alle første gang for å begynne å se etter vogn, men gubben fikk øye på en stokkevogn ved inngangen og da var han solgt. Han hadde heller ikke hørt om merket eller andre merker, men det var ikke snakk om å prøve noe annet. 

Jeg er 80%sykmeldt, men JM syntes jeg burde sykmelde meg til 100% pga høyt blodtrykk. 

Jeg lurte også på hva man trenger til barnerommet😊

Snedig med engasjert mann da! Bjørkemannen er mer sånn "ja, den var fin, men ja, den var også fin. Du kan dette best, så du får bestemme." Hvor høyt er blodtrykket ditt, om det er så høyt at det ikke er bra? Jeg målte blodtrykk hos legen i begynnelsen av desember, og da var det litt høyt men "innaforr" som han sa. Men han virker ikke så stødig i graviditets-problemer da han oppfordret meg til å bruke jordmor størstedelen av svangerskapet:fnise:

15 timer siden, FruN skrev:

Nei, hva trenger man til barnerommet.. 

Jeg kan si hva frøkna her har på rommet sitt ihvertfall :jepp: 

• Seng (selvfølgelig)
  • Hylle til bøker og litt småting
  • Kommode hvor ho så langt har sengetøy og sokker/strømpebukser (er ikke så stor)
  • skap til klær
  • gyngestol 
  • babycall 
  • diverse pynteting, gardiner, rullgardin :) 

Og varmeovn da. Vi kjøpte en som skal være "berøringsvennlig", altså skal man ikke kunne brenne seg om man får tatt på den mens den er på. 

Takk for tips! Kommode er satt på lista foreløbig. 

17 timer siden, Hvitløk skrev:

Gøy med salg :laugh: jeg har ennå ikke begynt å tenke på hva vi trenger. Men har en del etter førstemann, så må gå gjennom kassene i kjelleren først. Det vi var avhengige av i starten var sånn sleepyhead babynest. Jr lå i der mye de første månedene.

Jeg har ikke BBhugme, men en Doomoo gravidpute. Det er så godt med støtte på natta👍

Så greit å ha en del fra før - og ikke minst erfaringene på hva man trenger. Babynest fikk jeg tilbud om å få sydd da jeg fortalte tante at vi ventet, så føler meg superheldig som skal få det! Spesielt når jeg leser over alt hvor genialt det er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Bjørka

146/95 og det etter at jeg begynte på jobb igjen. Jeg hadde også protein i urinen som var +3. 

Det er sikkert fordeler og ulemper med engasjert mann, men hadde det vært opp til han, hadde vi vært på UL hver uke😂 Men det har vært veldig greit å ha han da jeg slet som verst med hyperemesis. Dette er mitt første og siste graviditet og bøyer meg i støvet for de som er flergangsfødende. Jeg skjønner ikke hvordan de klarer å sjonglere mellom jobb, barn og graviditeten. Jeg har bare ligget i senga i over 2mnd og ikke maktet noenting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På barnerommet til vesla da hun ble født hadde vi en kommode med god plass. De første 10 månedene sov hun på rommet vårt, der sto sprinkelsenga og en godstol. Babycall med kamera var helt unnværlig når hun begynte å legge seg før oss på kvelden. Ellers hadde vi sengehimmel, men den var bare i veien og et bortkastet kjøp. Et kjøp vi er veldig fornøyd med er at vi kjøpte to tynne overmadrasser på Ikea, så om hun gulpet (eller nå; kaster opp) i senga har det gått bra med madrassen. 

Nattlampe var kjekt å ha ved mating på natta, eller for hysteriske mødre som meg - for å se at babyen puster.

Ellers signerer jeg hvitløk angående babynest, det var veldig mye brukt! 

Vesla her er 2 år og 3 mnd når hun blir storesøster, jeg lurer på om hun da er stor nok for juniorseng en stund før babyen kommer, eller om vi skal kjøpe ny sprinkelseng til babyen. Pr dags dato er hun absolutt ikke klar for juniorseng :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjorde som Bringebær - kjøpte to overmadrasser :jepp: Er veldig fornøyd med det valget selv! 

Signerer også på babyrede! Ble godt brukt her og :Nikke: 

----------

Ååå, jeg vil få time til OUL!  Er bare litt utålmodig :P Er også veldig spent på om jeg blir lei noen gang i løpet av dette svangerskapet. Jeg var fortsatt ikke lei når frøkna kom 13 dager over termin :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg er litt unormal da jeg ikke er helt enig angående babynest. Men vi hadde en til vesla den ble brukt engang å resten av tiden lå den nedpakka i skapet😂 men derimot hadde jeg aldri klart meg uten vippestol med vugge funksjon og lyd da vesla er født med melkeallergi å det tok oss 2 mnd å finne ut hvorfor hun skrek hele døgnet. Vippestol en var den eneste plassen hun fikk til en liten dupp eller i bæresele mens jeg vaska gulvet.😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra.. Influensaen har gått over i en bihulebetennelse! Kjennes ut som hode skal eksplodere.. Å nesespray skal vi jo helst begrense når vi er gravide 😩 

Barnerom blir nok ikke starta på her enda.. Treåringen fikk eget rom når hun var ca 10 mnd så har vel god tid enda 😊 Vi har ett soverom som i dag er gjesterom, men det er så stort at vi ønsker å dele det opp i to rom, så mannen driver å pønsker ut en lur løsning der 👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har tenkt på en ting.. er det fortsatt slik at fødeavdelingene har sprengt kapasitet i de tider vi har termin? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Bringebær skrev:

Har tenkt på en ting.. er det fortsatt slik at fødeavdelingene har sprengt kapasitet i de tider vi har termin? 

Det har jeg ikke tenkt på :bond: Håper ikke det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pleier være ganske sprengt i de tider vi har termin ja. Alle skal jo ha så de rekker barnehage opptak 😂 har ett sommerbarn å det å være på føden å barsel på sommertid husker jeg var helt forferdelig det var fult over alt å jeg husker jeg syns så synd på ei som lå nybakt mamma på gangen fordi det ikke var plass på noen rom til henne. Siden jeg hadde ks fikk jeg eget rom men den dagen hadde jeg bare 1 dag igjenn til hjemreise så jeg valgte skrive oss ut å dra hjem å heller gi fra meg rommet for jeg fikk helt vondt der hu lå å man så tydelig hu følte seg utilpass. Forståelig nokk. Med vinterværet vårt var det jo en fryd det var ikke overflod å fult over alt å de som jobba der hadde god tid til alle😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok fullt ja. Men nå får barn som er født i oktober  (eller var det november?) barnehageplass, så kanskje det ikke er så ille i år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, det blir spennende. Jeg som håpet på en litt mer tilstedeværende jordmor under fødselen og bedre oppfølgning på barsel :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med stappfull fødeavdeling hadde jeg ikke tenkt på, før nå. Får bare håpe at jeg slipper å føde på gangen:hoho:

Når har dere fått time til OUL? Jeg fikk ikke før jeg er i uke 19. Føles som en evighet til, men tiden går nok fort:)

Dere som ikke har alt fra før: Når starter dere med innkjøpene av utstyr? Føler egentlig for å starte snart, er jo greit å spre det litt utover. Men samtidig føler jeg det er tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi utrykk for dette på innskrivningen. Begynn allerede nå å skriv ned på ett ark dine ønsker rundt fødsel å barsel opphold slik att når innskrivningen kommer så har du alt klart å ingenting blir glemt😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...