Gå til innhold

inne katter


Vanessa Silvstedt

Anbefalte innlegg

Hei på dere!

Først må jeg jo si at jeg er veldig glad i katter, men jeg har ingen katt selv.

Har tenkt en del på dette med katter som går ute i det fri i det siste. Grunnen er at jeg har hund :roll: Og her har jeg et problem med utekatter: når vovven min er i vår store deilige hage så er det ikke sjelden at det spaserer et par katter forbi. Og vovven min er ung og jaktlysten, og fyker etter dem (med meg i sjumilsstøvler etter :( ).

Syns det er skikkelig nifst hver gang det skjer. Er redd for at enten min hund knekker nakken på katten, eller at katten klorer min hund i øynene og gjør henne blind. Begge deler er jo veldig trist og alvorlig.

Kattene har også en tendens til å gjøre fra seg i hagen vår og det er jo ikke akkurat så renslig. I tillegg har vovven min hatt en periode der hun har slukt i seg denne katteavføringen, noe som videre fører til at hun spyr dagens mat opp igjen. Selv plukker jeg opp avføringen til min hund når det skjemmer.

Så disse problemene når det gjelder utekatter har jo gjort at jeg har grublet litt over kattehold. Mange argumenterer med at det er greit å skaffe seg katt, for de er så flinke til å klare seg selv. Jeg vet ikke.... Kan de lese trafikken? Men må jo si at jeg er litt lei av å ha alle disse løskattene rundt meg.

Og det er jo mange gode argumenter for å ha innekatt. Men det betyr jo at eieren må ha tid til et kjæledyr!

Kanskje kan katteeierne tenke litt på dette??

Hilsen Ella :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vår katt springer fortsatt inn på do han, så jeg ekskluderer meg selv fra den diskusjonen :D

Men jeg ser helt klart problematikken...

Når det gjelder hunder og katter, er jeg også veldig bekymret. Mest fordi min katt ikke er redd hunder da den har vokst opp med en. Så jeg vet ikke helt hva som skjer om han en dag havner i slåsskamp...

Litt utenom tema kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine dypeste kondolanser til Vanessa :(

Det er forferdelig å miste et kjæledyr, og da spesielt på denne måten.

Håper du klarer å bearbeide sorgen...

Jeg har lyst på katt selv (innekatt), men flere familiemedlemmer er allergiske, så det blir litt vanskelig.

Det er til å grine av,- at jeg endelig har fått et sted for meg selv (og samboeren) og ikke får katt. Som jeg har ønsket hele livet... :cry:

Har litt lyst til å skaffe meg katt, til tross for at det er litt slemt mot allergikerne. De er jo ikke hos oss så ofte! Hmmm...

Men men, har kalender med kattepuser på i allefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk skal du ha :) nå er det 2 dager siden og jeg har begynnt å komme meg.. fått sterkere kontakt med den andre.

Han kan vel ta medisin ?

Mvh Vanessa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det finns jo medisisn for de som er allergisk for katter. er ikke sikker på hva men går jo an å spörre en lege eller undersöke på internett..

jeg skulle aldri klart et liv uten katter =)

ja katten takker for kosen :D

og hun har det så bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei ! Det er tre personer i familien som er allergisk mot katter. Det er veldig synd. Tror man kan ta sprøyte mot det, men den må visst tas ofte og er veldig dyr. + Har visst mye bivirkninger:(

Jeg vil ha katt, jeg vil ha katt, jeg vil ha katt..........

Har endelig klart å overbevise samboeren min også, og han har veldig lyst på en kattunge.

vi er blitt helt kattegale. Satt på nettsidene til Dyrebeskyttelsen og så bilder av nydelige katter som trengte et hjem. Da begynte jeg nesten å grine fordi jeg ikke får en katt. :cry: Men men. Får se hva vi gjør...

Klem fra den Kattegale Kattepus :D

som heller nesten ikke kan leve uten katter.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg for din skyld.. lykke til !! Stor klem det finns vel krem / tabletter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min ene kattunge döde, har den andre begynnt å leke dobbelt så mer enn för, jeg får dårlig samvittighet om jeg ikke leker med den og leker så mye jeg kan, får dårlig samvittighet om jeg går ifra den liksom.

Vil ikke föle meg sånn egentlig, synes så synd på hun liksom

Hun mjauer utrolig mye.. hva kan dt väre för ? hun mjauer når vi snakker til henne, når hun leker osv.. Skal begynne å gå ut med henne når vi har flyttet. hun tör ikke gå ut utenfor dören her =) h

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis katta er aggressiv og vilter så bør man stenge den inn i skapet. Går man lengre turer bør den alltid ha bånd.

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

har ikke orket å lese alle innleggene over, og har ikke all verdens erfaring med katter. men jeg har en diger pus som var innekatt de første 3 årene. den var ikke min katt på den tida, men jeg kjente den godt, siden den var katten til min daværende kjæreste. og jeg kan love deg at den katten var temmelig frustrert. (til tross for kjærlig omsorg osv.) de siste 3 årene har pus hatt fri tilgang til hage, nå bor vi til og med rett i skogkanten med plenty av fauna å bryne seg på. og pus er så lykkelig. den ble som en ny katt da den fikk slippe ut, og etter å ha sett den forandringen den har gått gjennom, synes jeg innekatt er generelt fryktelig. det finnes dem som hevder at enkelte raser trives godt inne, men det har jeg begrenset erfaring med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trasig med katten din Vanessa,Vet godt åssn det er å miste en katt :cry:

Selv har jeg 2 katter, en Hellig birma og en Huskatt, gutt og jente.

De er selvfølgelig sterilisert og kastrert.

Vi har oxo venner som er allergikere, men de tar sine foholdsregler når de besøker oss, de fleste tar noen tabeletter som heter Syrtec, de skal være meger effektive.

Kattene våre er mye ute, men har tissekasser inne hvor de gjør fra seg.

Synes det er like greit,så slipper man irriterte naboer som klager på bæsj og tiss.

Kattene våre elsker kokt fisk, Huskatta vår liker daim,mens Birmaen er helt gal etter nye plastposer!!!!! Må gjemme alt av poser,ellers går han amokk!! :hoho:

Ja katter er noen hærlige skapninger, det er sikkert!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, du min katt Gullet, som er 5 måndr nå og stor katt snart..

Hun elsker å gjemme seg i papp pose , og hun elsker at jeg kaster en papirball til hun så löper hun og tar den.. Tro det eller ej, hun gir meg ballen tilbake katter er ikke dumme.. =)

Så spiser hun absolut alt hun finner, mel spiser hun også.. Elsker å drikke vann fra glass og fölge med meg i badekaret og leke med vann !

Hun er bare så herlig =)

savner Nikita.. fikke ikke så mye tid med henne

:( // Vanessa !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke katter selv.

katter må få gå fritt

katter er ikke dumme.

katter er mere selvstendig en hunder.

katter er bedre rovdyr en hunder.

Men hunder loggrer og er gla i meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...