Gå til innhold

Within temptation kommer til OSLO! :D


jordbær

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

"Nightwish light" blir gærnt, de er jo hardere enn Nightwish da...

Mener du det?

Jeg mener at nightwish er tyngre fordi du får operasang og det jeg tidligere kalte "brøling i mikrofonen" på en gang.

Within Temptation er roligere, mindre mas i sangene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Within Temptation er etter hva jeg husker skikkelig alverock! Det er vasket med Blenda!

Jeg minnes vagt stemmen til vokalisten og jeg får gåsehud og utslett på steder jeg ikke visste eksisterte engang!

Ok det siste var kanskje litt å ta i, men det er mykt som bare søren as...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Roskilde-festivalen nå i sommer så tenkte jeg at jeg skulle se Within Temptation ettersom jeg kan like litt sånn dramatisk, symfonisk rock... Gotisk? tja..jeg vet ikke...

hun syngedama var hverken gotisk eller mystisk synes nå jeg.

Hun hadde selfølgelig langt ravnsvart hår og lang kjole og prøvde å være litt gotisk og mystisk, men av og til så plutselig hoppet hun rundt og ropte "come on roskilde" og dansa som om hun skulle vært britney spears eller en annen pop-prinsesse.Hun veiva med armene frem og tilbake for å få publikum med. Ble helt kræsj. Tydelig at hun ikke var helt dus med rollen som mystisk dyp frontfigur i et radiovennlig gothe-band.... Musikken var også så som så. Nightwish og Evanescense er mye bedre en dette her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nightwish og Evanescense er mye bedre en dette her....

For min del sier det sitt i avgjørelsen om jeg skal på konserten eller ikke :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. Da har du ikke hørt mye på tekstene :wink:

Evanescence er litt mer fjortis-musikk enn within temptations, mener nå jeg. ;)

Hva dama gjorde og ikke gjorde på roskilde vet ikke jeg, men å sammenligne henne med ekle spears var vel litt i det verste laget?

Anbefaler alle å høre på "Our Farwell" og "Mother Earth" oooh.. og ikke minst "Ice Queen" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tekstene kan være vel og bra de, men hvis resten suger har det jævli lite å si ;)

Men det er derfor man har forskjellig smak :wink: Bra for de som liker dem at de kommer til Oslo.. Jeg for min del gleder meg som en unge til Samael, og Inferno! =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg trekker den siste kommentaren om evanescense og nightwish....... :-? De er nok på samme nivå....har aldri sett de live, men en ting er sikkert Within Temp. skuffa meg max.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at nightwish er tyngre fordi du får operasang og det jeg tidligere kalte "brøling i mikrofonen" på en gang.

Within Temptation er roligere, mindre mas i sangene..

Jeg synes Within Temptation har mye tyngre og mer fremtredende gitar. WT er også i mye større grad en symfonisk helhet, hvor alle instrumentene er med, enn Nightwish, som i stor grad er vokalisten, også bandet da. Dermed dømmer jeg ikke bandet bare utfra hvordan vokalisten synger heller.

Når det gjelder stemmen hennes er jeg enig i at hun var litt kjedelig på Mother Earth, siden hun bare brukte det samme spekteret på alle sangene, men synes at det albumet ble reddet pga tekstene og musikken. Men det er noen år siden, og på den nyeste plata hører du tydelig at hun har lært seg å bruke stemmen sin mye bedre, og med ett mer spennende spekter. Som alltid er det noen fans som ikke liker at de har forandret seg, men jeg synes de har oppgradert seg musikalsk.

Å sutre over at vokalisten i ett goth-band smiler og herjer litt på scenen blir rett og slett for barnslig for meg. Man ikke stå og se sur ut om man er gother heller... Og jeg synes det er kult med artister som tydelig trives på scenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...