Gjest miau Skrevet 22. november 2004 #1 Del Skrevet 22. november 2004 Hva er en god lærer for deg? (med fokus på barnetrinnet). Det er så utrolig mange forskjellige meninger ute å går om dette.Siden jeg er lærerstudent kan det være morro å høre hva dere mener opm dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miau Skrevet 22. november 2004 #2 Del Skrevet 22. november 2004 Eller dårlig.. Hva bør læreren gjøre med barns uttalefeil, med overvektige barn, barn som kommer forseint, barn som ikke har respekt for andre, barn som er dårlige i fagene,barn som mobber andre barn, osv. Det er lov å sette ting på spissen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 22. november 2004 #3 Del Skrevet 22. november 2004 Dette var et enormt felt! En god lærer for meg er en som klarer å se hvert eneste barn med styrker og svakheter. En god lærer har autoritet, rettferdighetssans og ikke minst humor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. november 2004 #4 Del Skrevet 22. november 2004 En god lærer er en som klarer å få klassen sin respekt, også med tanke på disiplin..Da tenker jeg på at det er for mange lærere som bare "dikker og duller" med elevene for å "bli likt". Det er ikke riktig, elevene skal lære seg god disiplin og ha respekt for det som læreren sier. Rettferdig og snill, men streng når det trengs. Først da er forholdene tilrettelagt for læring, og da er det jo selvfølgelig også viktig at denne læreren er flink til å lære fra seg for å være en god lærer. Mange av dagens lærere er for "snille og slappe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesten Skrevet 24. november 2004 #5 Del Skrevet 24. november 2004 Jeg må si meg enig i at mange lærere er for dullete med elevene og skal være kompis med de. Personlig synes ikke jeg a det fungerer. Så en god lærer er for meg en som er i stand til å holde disiplin i klasserommet og samtidig være i stand til å lære barna "pensum" iht barnets evner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå